×

مصوبه حق فنی داروخانه ها ابطال شد

مصوبه حق فنی داروخانه ها ابطال شد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه حق فنی داروخانه‌ها را ابطال کرد

مصوبه-حق-فنی-داروخانه-ها-ابطال-شد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه حق فنی داروخانه‌ها را ابطال کرد.

استدلال دیوان عدالت اداری برای منع دریافت حق فنی داروخانه ها -  شرایط تاسیس داروخانه - الزام داروخانه ها به راه اندازی سامانه صندوق فروش رد شد - آئین نامه داروخانه ها - اعتراض به حذف شرط فاصله بین داروخانه ها در آئین نامه داروخانه ها - موضوع شکایت و خواسته : لغو مقررات امتیازبندی تاسیس داروخانه ها - دارندگان کارت کمک داروسازی حق اداره کردن داروخانه را بدون دخالت مدیر مسئول ندارند 

 صبح امروز و در جلسه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری اعضای هیأت عمومی با رأی بالایی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت مصوبه حق فنی داروخانه‌ها یا حق حرفه‌ای را ابطال کردند.

حجت‌الاسلام محمدجواد منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در تشکیل ابطال این مصوبه گفت: سال 87 بحث حق فنی داروخانه‌ها مطرح شد که این موضوع مغایر قانون دیوان عدالت اداری تشخیص شد و دیوان آن را ابطال کرد.

وی افزود: ‌اما اخیرا هیأت وزیران مجدد مصوبه‌ای را ارائه دادند که بند الف و «ب» این مصوبه مغایر با رأی قبلی دیوان در سال 87 بوده است.

منتظری تصریح کرد:‌ مصوبه حق فنی داروخانه‌ها ابطال شده و وزارت بهداشت مکلف است آن را به داروخانه‌ها ابطال کنند تا از مردم حق فنی نگیرند.

الزاما نباید موسس و مسئول فنی داروخانه یک نفر باشد و داروساز حق فروش داروخانه خود را دارد و هیچ شخص حق ندارد بیش از یک داروخانه داشته باشد - ممنوعیت حق فنی داروخانه ها به وزارت بهداشت ابلاغ شده و لازم الاجراست

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: این مصوبه از فردا اجرایی می‌شود و اگر چنانچه داروخانه‌ها از مردم حق فنی دریافت کنند مردم می‌توانند به دیوان اداری شکایت کنند.

وی تأکید کرد: دولت نباید حق فنی داروخانه‌ها را به روش‌های دیگر و با گنجاندن در مصوبه‌های دیگر تأمین کند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.