×

ارتکاب فعل حرام به صورت علنی جرم است

ارتکاب فعل حرام به صورت علنی جرم است

نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 638 قانون مجازات اسلامی گفت روزه‌خواری در ملا عام عملی حرام و جرم است

ارتکاب-فعل-حرام-به-صورت-علنی-جرم-است وکیل 

نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 638 قانون مجازات اسلامی گفت: روزه خواری در ملا عام عملی حرام و جرم است.

تظاهر به روزه خواری جرم نیست - حبس و شلاق مجازات روزه خواری در ملاعام - آغاز طرح برخورد با تظاهر به روزه خواری - توقیف خودروی روزه خواران در پایتخت - پایمال شدن حقوق شهروندی با روزه خواری در ملاعام -  فعالیت 12 ساعته تامین اجتماعی در ماه رمضان - ماه رمضان و کاهش جرایم و کجروی ها - ماه رمضان ، ماه پیشگیری از وقوع جرم - کاهش معنادار وقوع جرم در ماه رمضان - سیگار کشیدن در ملأعام در ماه رمضان جرم است

حمیدرضا طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس درباره جرم روزه‌خواری در قانون مجازات اسلامی گفت: این جرم به صورت مستقیم در قانون نیامده است ولی در قانون تعزیرات ماده‌ای وجود دارد که اگر شخصی فعل حرامی را به صورت علنی در جامعه یا اماکن عمومی انجام دهد جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به این استدلال و ماده قانونی روزه خواری فعلی حرام است و ارتکاب آن در ملاعام و اماکن عمومی جرم است.

طباطبایی گفت: طبیعتا اگر جرمی در جامعه صورت پذیرد، نیروی انتظامی و مسئولان مربوطه می‌توانند با آن به صورت مستقیم برخورد کنند و فرد خاطی را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

بازرسی ها در ماه رمضان تشدید خواهد شد - بیشترین تخلفات در ماه رمضان مربوط به کالاهای اساسی است

نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نقش مردم در مقابل پدیده روزه خواری در جامعه اظهار داشت: اولین برخورد باید از سوی خود مردم باشد. اما تفاوت این برخورد با برخورد پلیس این است که مردم باید فقط تذکر لسانی دهند و روزه‌خوار را نهی از منکر کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.