×

این آمار واقعی است! وضعیت کودکان در آمریکا

این آمار واقعی است! وضعیت کودکان در آمریکا

این آمار واقعی است! وضعیت کودکان در آمریکا

این-آمار-واقعی-است!-وضعیت-کودکان-در-آمریکا وکیل 

این آمار واقعی است!
وضعیت کودکان در آمریکا


برخی آمار که از سوی رسانه های غربی در خصوص وضعیت کودکان در کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا منتشر می شود حکایت از واقعیت های بسیار تلخ دارد. واقعیت هایی که نشان دهنده ماهیت حقیقی تمدن غربی است. آمار ذیل در خصوص وضعیت کودکان در آمریکاست.
    ایالات متحده ازجمله اندک کشور هایی در دنیاست که کودکان نیز مانند بزرگسالان مشمول مجازات های جنایی می شوند. این کشور تنها کشوری در دنیاست که در دادگاه های آن برای کودکان حکم حبس بدون امکان آزادی کامل یا مشروط صادر می شود.در حال حاضر 2381 زندانی از این نوع در زندان های ایالات متحده وجود دارد. 73 مورد از این زندانیان به خاطر جرم هایشان در سن 13-14 سالگی محکوم به مرگ در زندان می شوند. 49 درصد این زندانیان آمریکایی ـ آفریقایی هستند و اغلب آنان از خانواده فقیر هستند و کمک های قانونی کافی به آنها نمی شود. این کودکان بدون توجه به اینکه تا چه اندازه اصلاح شده اند، در زندان و بدون هیچ گونه آزادی مشروطی خواهند مرد. کودکان کم سن و سال به طور غیرقانونی در میان زندانیان بزرگسال در زندان های آمریکا دورانی را سپری کرده اند.طبق نظرات کلی کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در آوریل 2007، محکوم کردن کودکان به مرگ یا زندگی در زندان بدون امکان آزادی ناقض ماده (37) کنوانسیون حقوق کودکان است. شورای حقوق بشر سازمان ملل به هنگام بررسی شاخص های حقوق بشری در ایالات متحده در سال 2006، گفت محکوم کردن کودکان به زندگی در زندان بدون امکان آزادی مواد (7) و (24) قرارداد بین المللی راجع به حقوق سیاسی و مدنی را نقض می کند.
    هزاران نفر از کودکان بی گناه به وسیله قضات فاسد به زندان انداخته شده اند. طبق گزارش روزنامه اسپانیایی ربلیون در 20 فوریه 2009، از بین 5000 نوجوان محبوسی که در پنسیلوانیا وجود دارد، حدود 2000 نفر به اشتباه ازسوی قضات رشوه گیر زندانی شده اند. به گفته این گزارش دو قاضی به نام های مارک سیاوارلاو میشل کوناهان در ناحیه لوزرن برای فرستادن نوجوانان به دو مرکز خصوصی حبس نوجوانان که تحت اداره شرکت خواهر و مددکاری کودکان PA قرار دارند ـ بیش از 6/2 میلیون دلار آمریکا پورسانت گرفتند. اغلب نوجوانان وکیلی نداشتند که از آنها دفاع کند. دختر 18 ساله ای به نام جیمی کوین زمانی که 14 سال داشت، در پی جر وبحث کردن با یک دوست و سیلی زدن به صورت همدیگر، به مدت یک سال زندانی شد. جیمی به یک مرکز حبس نوجوانان برده شد و اندکی بعد به چندین زندان دیگر منتقل شد. جیمی را در مدت اسارتش مجبور به خوردن انواع داروها کردند تا «سر به راه» شود. این دختر تنها یک نمونه از هزاران کودک بی گناه است.
    به کار گرفتن کودکان در ایالات متحده جدی و وحشتناک است. آسوشیتدپرس گزارش داد که بیش از 9000 شکایت و اتهام علیه مدیران و مالک یک کارخانه بسته بندی گوشت در «یوتا» اقامه شد. این اتمام ها اظهار می داشتند که آنها کودکان را به کار می گرفتند و در برخی موارد تجهیزات خطرناکی را در اختیار کودکان زیر 16 سال قرار می دادند. اداره کل دادگستری یوتا اعلام کرد که در این قانون شکنی ها 32 کودک زیر 18 سال مهاجر غیر مجاز نیز به کار گرفته شدند که هفت نفر از آنان زیر 16 سال بودند.
    نشریه «آپرایزینگ اسپانیا» در تاریخ 14 اکتبر 2009 در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی این خبرگزاری منتشر شد، نوشت: کار کردن کودکان در مزارع آمریکا به امری عادی مبدل شده است. یکی از سازمان های حمایت از حقوق کودکان افشا کرد که تخمین زده می شود که در حدود 400 هزار کودک به عنوان کارگر مزرعه در آمریکا کار می کنند که این میزان در حدود 20 درصد از کل جمعیت کارگران مزارع در آمریکاست و این درحالی است که برخی از آنها فقط 8 سال سن دارند و با ابزارآلات خطرناک کشاورزی سروکار دارند و همواره در معرض مسمومیت حشره کش های قوی هستند. براساس قوانین کار به یک بچه بالای 13 سال اجازه داده می شود که برای مدتی طولانی و در گرمای طاقت فرسا در یک مزرعه کار کند، اما اجازه ندارد که در یک اداره با تهویه ای مناسب کار کند. حتی در آمریکا به کودکان اجازه نمی دهند در رستوران ها کار کنند.

 روزنامه رسالت، شماره 7564 به تاریخ 24/3/91، صفحه 7 (حرف امروز)

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.