×

تذکر نمایندگان برای ممنوع البیان شدن، خلاف حقوق بنیادین بشر است

تذکر نمایندگان برای ممنوع البیان شدن، خلاف حقوق بنیادین بشر است

یک وکیل دادگستری گفت تذکر نمایندگان مجلس در مورد ممنوع‌البیان شدن سیدمحمد خاتمی نه تنها خلاف قانون اساسی بلکه خلاف حقوق بنیادین بشر است

تذکر-نمایندگان-برای-ممنوع-البیان-شدن،-خلاف-حقوق-بنیادین-بشر-است وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: تذکر نمایندگان مجلس در مورد ممنوع‌البیان شدن سیدمحمد خاتمی نه تنها خلاف قانون اساسی بلکه خلاف حقوق بنیادین بشر است.

سایه سنگین سیاست بر حقوق بشر - وکلا و پیشبرد حقوق بشر - ما و حقوق بشر - حقوق بشر و اینترنتی خواندنی شد - حقوق بشر ، پرسش های دشوار - طراحی جالب ، لوگوی حقوق بشر با خط میخی و آیه قرآن - رابطه بین مالکیت فکری و حقوق بشر - آشنایی با مبانی نظری و فلسفی حقوق بشر در اسلام - مبانی حقوق بشر در ایلام و دنیای معاصر 

مصطفی ترک‌همدانی ، با اشاره به تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری درباره ممنوع‌البیان و ممنوع‌التصویر شدن سیدمحمد خاتمی، اظهار کرد: ما در قاموس و لغتنامه سیاسی کشورمان، واژه‌ای به نام ممنوع البیان نداریم.

وی افزود: یکی از اسباب زنده بودن انسان‌ها، صحبت کردن است و اگر بخواهیم کسی را ممنوع البیان کنیم، باید ابتدا او را سلب حیات کنیم که مسلما بعد از آن دیگر نمی‌تواند صحبت کند؛ بنابراین تذکر نمایندگان مجلس کاملا نادرست و اشتباه است.

همجنس گرائی در تقابل میان حقوق اسلام و حقوق بشر - حقوق بشر ابزار سیاسی کاری قدرت های استکباری -  امنیت ملی و حقوق بشر در جوامع مختلف - آشنایی با کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی

این وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه «تذکر نمایندگان مجلس نه تنها خلاف قانون اساسی کشورمان بلکه خلاف حقوق بنیادین بشر و حقوق بشر است» ادامه داد: در بالاترین مجازات‌ها اعم از اعدام، سنگسار، مصلوب کردن و ... ما نمی‌توانیم افراد را از گفت‌وگو و صحبت کردن منع کنیم.

ترک‌همدانی گفت: من نه تنها در قوانین کشورمان بلکه در قوانین کشورهای دیگر نیز چنین موضوعی را ندیده‌ام.

وی با اشاره به تذکر نمایندگان مجلس خطاب به وزیر دادگستری گفت: وزیر دادگستری چه اقدامی را می‌تواند انجام دهد؟ وی رابط بین دولت و قوه قضاییه است و در اصول قانون اساسی این ضابطه مشخص شده و رابطه وزیردادگستری یک رابطه اداری است.

این وکیل دادگستری با بیان این که «تذکر نمایندگان مجلس با قانون اساسی کشورمان تطابق ندارد» اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از دین مبین اسلام و دین اسلام هم برگرفته از شرع و عقل است؛ بنابراین چنین تقاضاهایی غیرمتعارف و غیرمعقول به‌نظر می‌رسد.

حفظ حریم خصوصی در اسناد بین المللی در حقوق بشر - ایران پرچمدار تفکر اسلامی در حقوق بشر - مجازات اعدام و حقوق بشر ، لزوم تمسک به قرآن کریم

وی در پایان با اشاره به اینکه تذکر نمایندگان در حال حاضر در حد یک تقاضا است، اظهار کرد: به دلیل اینکه فعلا این تقاضا اجرا نشده، نیازی به شکایت آقای خاتمی نیست ولی اگر نمایندگان خواستند این تقاضا را اجرایی کنند، وی می تواند از نمایندگان مجلس شکایت کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.