×

نگهداری زندانیان بالای 60 سال مشکل است

نگهداری زندانیان بالای 60 سال مشکل است

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان رضوی گفت 2000 نفر از زندانیان خراسان رضوی به دلیل طرد شدن از سوی خانواده‌ها یا غیربومی بودن فاقد ملاقات هستند

نگهداری-زندانیان-بالای-60-سال-مشکل-است

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندانهای خراسان رضوی گفت: 2000 نفر از زندانیان خراسان رضوی به دلیل طرد شدن از سوی خانواده‌ها یا غیربومی بودن فاقد ملاقات هستند.

تعداد زندانیان جرایم غیرعمد چقدر است ؟ - جرایم غیرعمد با آموزش کاهش می یابد - اجرای احکام در جرایم غیرعمد - زندانیان جرایم غیرعمد را دریابیم - زندان از دیدگاه قرآن و روایات چه کسی نخستین زندان را ساخت ؟ - زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است 

 یحیی فولادیان نژاد در آئین جشن گلریزان طی سخنانی با بیان اینکه اکنون 50 نفر از زندانیان کاشمر فاقد ملاقاقات هستند، تأسیس مؤسسه حیات سرمد را یکی از اقدامات اداره زندانهای خراسان رضوی جهت تحت پوشش قرار دادن این افراد برشمرد.

وی از تاسیس مرکز مشاوره خانواده پایدار جهت پیشگیری از طلاق خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز مشاوره تاکنون گام‌های مؤثری جهت جلوگیری از طلاق خانواده زندانیان برداشته شده به طوری که توسط این مرکز در هر ماه از وقوع 10 طلاق جلوگیری شده است.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - پانزده روز مرخصی برای زندانیان واجد شرایط به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و عید فطر -  بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

وی در ادامه تشکیل کانون دختران را از دیگر اقدامات انجام شده اداره زندان‌های خراسان رضوی اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی این کانون، دختران در زندان نگهداری نمی‌شوند و در این کانون نگهداری و تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گیرند.

فولادیان نژاد نگهداری افراد بالای 60 سال در زندان‌ها را با مشکل مواجه دانست و گفت: به همین جهت مرکزی در مشهد راه‌اندازی شده تا این افراد در آن محل نگهداری شوند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خراسان رضوی در ادامه از آزادی 51 زندانی جرائم غیرعمد در سه ماه اول سال 93 در استان خبر داد و افزود: از 51 نفر زندانی آزاد شده، 49 نفر مرد و 2 نفر زن و کل بدهی‌های این آنان بیش از 40 میلیارد ریال بوده است.

زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان 

وی اضافه کرد: پارسال نیز 588 نفر زندانی جرائم غیرعمد که مبلغ بدهی آنها بیش از 505 میلیارد ریال بوده با حمایت دولت، ستاد دیه و کمک‌های مردمی آزاد شده‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.