×

یک فوریت طرح اعمال بخشودگی جرایم مالیات های مستقیم تصویب شد

یک فوریت طرح اعمال بخشودگی جرایم مالیات های مستقیم تصویب شد

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اعمال بخشودگی جرایم مالیات های مستقیم رای موافقت کردند

یک-فوریت-طرح-اعمال-بخشودگی-جرایم-مالیات-های-مستقیم-تصویب-شد وکیل 

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اعمال بخشودگی جرایم مالیات های مستقیم رای موافقت کردند.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی -  قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض - قانون مالیات بر درآمد 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی 22 تیر مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی دو فوریتی طرح اعمال بخشودگی جرایم موضوع ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم با 125 رای موافق، 33 رای مخالف و 14 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر با یک فوریت این طرح موافقت کردند.

انتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی - عدم پرداخت مالیات یکی از جرائم اقتصادی است 

محمود شکری در توضیح دو فوریت این طرح گفت: قانون اصلاح موادی از قانون  برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران و چگونگی برقراری وصول عوارض و سایر تولیدکنندگان کالا ارائه دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی مصوب 22 دی 1388 و مالیات های غیر مستقیم موضوع قوانین بودجه سنواتی سال های 77 تا 81 منسوخ شده و جرایم به ترتیب دو و نیم درصد در ماه برای قانون اول 5 درصد در ماه برای قانون دوم مصوب شده بود.

نماینده مردم طالش در مجلس با بیان اینکه از آنجایی که زیرساخت اجرایی این قوانین در کشور آماده نشده بود عملا این مالیات ها توسط تولیدکنندگان و واردکنندگان از خریداران کالا و خدمات قابل وصوب نبود افزود: متاسفانه این مالیات ها به تولیدکنندگان تحمیل شد و تولیدکنندگان زیان ده نتوانستند این مالیات ها را پرداخت کرده و مشمول جرایم سنگین شدند.

وی با بیان اینکه این موضوع باعث ممنوع الخروج شدن مدیران این شرکت ها شد ادامه داد: جهت حمایت از تولیدکنندگان و شرکتها یک دوره یکساله به مدیران این شرکتها و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت پرداخت اصل مالیات مهلت داده شود تا در اجرای ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم جرایم آن قابل بخشش باشد.

موسی الرضا ثروتی به عنوان مخالف این طرح دو فوریت با بیان اینکه بررسی دو فوریتی این طرح موجب بی ثباتی قوانین در کشور می شود گفت: تصویب این طرح موجب ناآرامی در جامعه می‌شود اگر دولت ضرورتی در این زمینه می‌دید لایحه به مجلس می‌آورد.

سید ناصر موسوی لارگانی در موافقت با این طرح با بیان اینکه تصویب دو فوریت این طرح موجب حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران کشور و افزایش تولید داخلی می‌شود گفت: هدف این طرح پرداخت اصل مالیات و بخشیدن جرایم و در راستای رونق کار و تولید ملی و اشتغال جوانان است.

مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند - رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مالیات 

احمد توکلی نیز در مخالفت با بیان اینکه طرح های دو فوریتی باید فوریت داشته باشد تصریح کرد: اگر برای طرح های عادی از دو فوریت استفاده شود در یک زمان که واقعا طرح به بررسی دو فوریتی نیاز دارد دچار مشکل می‌شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این طرح دو فوریتی نیاز بررسی دارد گفت: ممکن است در این طرح سوء استفاده های هم باشد پس باید بررسی بیشتری صورت گیرد.

سید مهدی موسوی نیز در موافقت با این طرح گفت: با بخشودگی جرایم هم دولت می‌تواند بخشی از مالیات را وصول کند و هم تولید ملی رونق پیدا خواهد کرد.

در نهایت نمایندگان با مخالفت با دو فوریت برای این طرح به یک فوریت آن رای دادند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.