×

دستورالعمل ایجاد رویه واحد رسیدگی های مربوط به مالیات بر ارث ابلاغ شد

دستورالعمل ایجاد رویه واحد رسیدگی های مربوط به مالیات بر ارث ابلاغ شد

پیگیری اداره کل نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور منجر به صدور و ابلاغ دستورالعمل ایجاد رویه واحد در رسیدگی‌های مربوط به مالیات بر ارث از سوی سازمان امور مالیاتی شد

دستورالعمل-ایجاد-رویه-واحد-رسیدگی-های-مربوط-به-مالیات-بر-ارث-ابلاغ-شد وکیل 

پیگیری اداره کل نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور منجر به صدور و ابلاغ دستورالعمل ایجاد رویه واحد در رسیدگی‌های مربوط به مالیات ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) بر ارث از سوی سازمان امور مالیاتی شد.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی -  قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض - قانون مالیات بر درآمد - رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مالیات - انتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی - عدم پرداخت مالیات یکی از جرائم اقتصادی است - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند 

 اداره کل نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با اعلام این خبر تصریح کرد: از سازمان امور مالیاتی خواسته شد تا نسبت به ساماندهی و رفع نواقص موجود در روند رسیدگی به پرونده‌های مالیات بر ارث اعم از تهیه فرم‌های استاندارد نقل و انتقالات پرونده‌های ارث بین مأمورین مالیاتی، جلوگیری از اعمال نظر شخصی در مطالبه جریمه موضوع ماده 190ق. م.م.، تایید گزارش‌های مالیاتی تنظیمی توسط رئیس گروه مالیاتی مربوطه و... اقدام کند.

بنابر این گزارش سازمان امور مالیاتی دستور‌العمل ایجاد هماهنگی و ایجاد رویه واحد در رسیدگی‌های مربوط به مالیات ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) بر ارث را به کلیه ادارات امور مالیاتی کشور ابلاغ کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.