×

پیامک sms مشکوک را حذف کنید

پیامک sms مشکوک را حذف کنید

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نیروی انتظامی به شهروندان هشدار داد ارسال پیامک های جعلی با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده، شگرد کلاهبردان اینترنتی برای خالی کردن حساب طعمه های خود است

پیامک-sms-مشکوک-را-حذف-کنید

 رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا نیروی انتظامی به شهروندان هشدار داد: ارسال پیامک های ( مقالات مرتبط با پیامک - سوالات متربط با پیامک ) جعلی با متنی بسیار جذاب و اغوا کننده، شگرد کلاهبردان اینترنتی برای خالی کردن حساب طعمه های خود است.

بررسی جوانب حقوقی یکی از مشکلات مشترکان تلفن همراه پیامک های تبلیغاتی مزاحمت یا اطلاع رسانی ؟ - راهکارهای قطع پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان همراه اول و ایرانسل - نحوه قطع دریافت پیامک ها - سیاست های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی 

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علی نیک نفس»، پیامک های جعلی برنده شدن در مسابقات را یکی از ترفندهای کلاهبرداران عنوان کرد.

وی اظهار داشت: این پیامک ها ( مقالات مرتبط با پیامک - سوالات متربط با پیامک ) با متن بسیار جذاب و اغوا کننده که در فضای مجازی باب شده در قالب طرح های متنوع با استفاده از شیوه های مختلف و در ایام و مناسبت های خاص به صورت انبوه ارسال می شود، که از این طریق مبالغ بسیاری از هموطنان کلاهبرداری می شود. 

کلاهبرداری میلیاردی با پیامک عقد موقت - کنترل پیامک و ایمیل در نگاه قانون

نامبرده ادامه داد: انتشار پیامک جعلی با مضامینی مانند « مشترک گرامی شما برنده مبلغ 70 میلیون ریال در قرعه کشی همراه اول شده اید، لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت به سایت ..... مراجعه فرمایید»، یکی از این پیامک ها می باشد. 

نیک نفس با تاکید به جعلی بودن این گونه پیامک ها، افزود: پس از مراجعه کاربر به سایت مورد نظر کلاهبردار، در صفحه نخست سایت مزبور، درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک های معتبر مشاهده می شود، کاربر برای دریافت جایزه خود باید اطلاعات خواسته شده شامل شماره حساب ، رمز دوم ، کد cvv2، تاریخ انقضا را تکمیل کند، در صورتی که کاربر این اطلاعات را وارد کند، حساب وی در مدت زمان کوتاهی توسط کلاهبرداران خالی می شود.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اعلام اینکه برای دریافت وجه جایزه نیازی به ارسال اطلاعات حساب بانکی نیست به شهروندان توصیه کرد در صورت دریافت پیامک هایی ( مقالات مرتبط با پیامک - سوالات متربط با پیامک ) از این قبیل به آنها پاسخ نداده و موضوع را سریعا به این پلیس گزارش کنند.

سازوکارهای مبارزه با جرایم پیامکی - پیامک مدرنترین علت طلاق 

نیک نفس گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند وهشدار های پلیس را جدی بگیرند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.