×

آیین نامه جدید مشاغل سخت و زیان آور تقدیم هیات دولت شد

آیین نامه جدید مشاغل سخت و زیان آور تقدیم هیات دولت شد

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت آیین نامه جدید مشاغل سخت و زیان‌آور به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه شد و در صورتی که مصوب شود اتفاق‌های خوبی در این بخش می‌افتد

آیین-نامه-جدید-مشاغل-سخت-و-زیان-آور-تقدیم-هیات-دولت-شد

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: آیین نامه جدید مشاغل سخت و زیان آور به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه شد و در صورتی که مصوب شود اتفاق‌های خوبی در این بخش می‌افتد.

اسخ مجلس به سوالی درباره مشاغل سخت و زیان آور - سابقه بیمه مشاغل سخت و زیان آور به ازای هر سال یک و نیم سال محاسبه می شود - تشخیص مشاغل سخت و زیان آور توسط کمیته های بدوی و تجدیدنظر استانی قطعی است - رای دیوان عدالت اداری درباره مشاغل سخت و زیان آور 

محمد حسن زدا در گفتگو با فارس در این باره اظهار داشت: براساس استفساریه مجلس 7300 روز مبنای مشاغل سخت و زیان‌آور بوده است و این استفساریه با قانون مشاغل سخت و زیان‌آور تأمین اجتماعی مغایرت داشت. تعداد این روزها اگر تبدیل به سال شود به 20 سال می‌رسد.

زدا بیان داشت: با این استفساریه ،تکلیف تناوبی که برای مشاغل سخت و زیان‌آور در قانون آمده است، مشخص نبود و این استفساریه نمی‌تواند متن قانون را تغییر دهد و فقط می‌تواند ابهام‌زدایی کند .

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این که استفساریه مجلس نمی‌تواند متن قانون را تغییر دهد، افزود: اجرای این استفساریه برخلاف قانون است و ما هم مقاومت‌هایی کردیم و نمی‌توانستیم این قانون را در بلاتکلیفی بگذاریم.

خبری خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی - اساسنامه سازمان تامین اجتماعی - نحوه محاسبه مستمری از کار افتادگی در قانون تامین اجتماعی - جزییات اصلاحات و تغییرات پیش نویس قانون تامین اجتماعی - بررسی قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با پیمانکاران - درخواست ابطال مصوبه 25 درصدی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی رد شد 

زدا یادآور شد: جامعه مخاطب ما اعلام می‌کرد 20 سال متوالی ولی سازمان تامین اجتماعی اعتقاد داشت 20 سال متوالی و 20 سال متناوب که این موضوع نمی‌توانست ادامه پیدا کند و از بعضی نمایندگان مجلس دعوت کردیم در باره تغییر آیین نامه داخلی اقدام کنیم.

منبع : اطلاعات

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.