×

ضرورت مداخله سازمان های بین المللی در جنایات اخیر غزه

ضرورت مداخله سازمان های بین المللی در جنایات اخیر غزه

یک وکیل دادگستری گفت کشورهای اسلامی باید با اعلام حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و اتفاقات اخیر در غزه، جنایات اسرائیل را محکوم کنند

ضرورت-مداخله-سازمان-های-بین-المللی-در-جنایات-اخیر-غزه

یک وکیل دادگستری گفت: کشورهای اسلامی باید با اعلام حمایت از مردم بی‌دفاع فلسطین و اتفاقات اخیر در غزه، جنایات اسرائیل را محکوم کنند.

جنایت صهیونیست ها در غزه قابل پیگیری در دیوان کیفری بین المللی است - قانون اعلام روز 29 دی ماه به عنوان روز غزه نماد مقاومت فلسطین - رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را به مسلخ برده است 

هوشنگ پوربابایی ، درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار کرد: این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است؛ یکی اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین متکی به حمایت مسلمانان از یکدیگر و حمایت کشورهای اسلامی از وقایعی است که در غزه اتفاق افتاده و همه ساله بر اساس سنتی که امام(ره) پایه‌گذاری کرده، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه "کشورهای اسلامی به دلیل اینکه کشور فلسطین مورد اشغال اسرائیل قرار گرفته، حمایت خود را از این کشور اعلام و اشغالگری غیرقانونی اسرائیل را محکوم می‌کنند"، گفت: این حمایت، یک حمایت سنتی معنوی است که اعتراض کشورهای اسلامی را به سمع و نظر مراجع بین‌المللی می‌رساند.

عملکردهای سازمان های بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی 

این حقوقدان با بیان این که "امسال علاوه بر وظیفه کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین و حضور در راهپیمایی روز قدس، باید این کشورها نسل کشی را که در غزه اتفاق افتاده و مراجع بین المللی از آن پرداختن به آن خودداری می‌کنند، محکوم کنند"، ادامه داد: از جنبه دیگر وظیفه حقوقی و قانونی نهادهای حقوق بشری، سازمان‌های بین‌المللی، NGOها و به‌خصوص روسای کشورهاست که با یک هم‌اندیشی جامع بر اساس نقض قوانین متعددی که صورت گرفته از جمله منشور سازمان ملل متحد، اساسنامه دیوان بین المللی کیفری و ... در این موضوع مداخله کنند.

پوربابایی با بیان اینکه "مجمع عمومی سازمان ملل وظیفه دارد که برای جلوگیری از قتل عامی که توسط اسرائیل نسبت به مردم فلسطین صورت می گیرد، نشست فوق‌العاده بگذارد و این جنایت آشکار را از بین ببرد"، گفت: همچنین حقوقدانان، وکلای دادگستری، قضات و ... در هر جامعه‌ای متعهدند که این جنایات را محکوم کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.