×

توضیحات آیت الله محقق داماد درباره شکایت از نتانیاهو

توضیحات آیت الله محقق داماد درباره شکایت از نتانیاهو

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی معتقد است که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از مصادیق نسل‌کشی است و به همین دلیل بنیامین نتانیاهو باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرد

توضیحات-آیت-الله-محقق-داماد-درباره-شکایت-از-نتانیاهو

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی معتقد است که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه از مصادیق نسل‌کشی است و به همین دلیل بنیامین نتانیاهو باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.

گذری شناختی بر دیوان کیفری بین المللی - درباره دیوان بین المللی کیفری - آثار پیوستن یا نپیوستن به دیوان بین المللی کیفری - لزوم محاکمه حامیان داعش در دادگاه های بین المللی -  محاکمه گروه داعش در دیوان کیفری بین المللی امکان پذیر است

آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد اظهار کرد: دیوان بین‌المللی کیفری که بیش از 10 سال است از تاسیس آن می‌گذرد به جرایم خاصی رسیدگی می‌کند. در کنوانسیون موضوع تشکیل این دیوان جرایمی ذکر شده که اگر کسی مرتکب آن‌ها شود در هر مقامی که باشد قابل تعقیب و مجازات است.

وی با بیان اینکه یکی از این جرایم، جنایات علیه بشریت و دیگری نسل‌کشی است، گفت: تشکیلات دیوان بین‌المللی کیفری به این شکل است که یک دادگاه و یک دادستان دارد و هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند به دادستان جرایم ارتکابی را اعلام و درخواست تعقیب کند و در صورتی که دادستان دلایل را کافی ببیند پرونده را به دادگاه ارسال می‌کند.

صلاحیت دیوان کیفری بین المللی - بررسی مسئولین میانمار بر اساس اساسنامه دیوان بین المللی کیفری - برگزاری نشست طرح موضوع رسیدگی به جنایات داعش در دیوان کیفری بین المللی 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عقیده دارم اعمالی که این روزها طبق اعلام منابع خبری معتبر توسط بنیامین نتانیاهو علیه مردم غزه انجام می‌شود از مصادیق نسل‌کشی است و ایشان باید تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.

محقق‌داماد گفت: به عنوان یک استاد دانشگاه و روحانی دارای درجه اجتهاد بر خود وظیفه دانستم یک شکایت رسمی علیه آقای نتانیاهو به دادسرای دیوان بین‌المللی کیفری تقدیم کنم و از دادستان این مرجع تعقیب او را خواستار شوم.

وی گفت: اگر موفق به ثبت شکایت در دیوان بین‌المللی کیفری شوم ترجمه فارسی متن شکواییه را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

منبع: ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.