×

میانگین وصولی درآمد هر دفترخانه 8 میلیون و 500 هزار تومان است

میانگین وصولی درآمد هر دفترخانه 8 میلیون و 500 هزار تومان است

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت میانگین وصولی درآمد هر دفترخانه در ماه 8 میلیون و 500 هزار تومان است که باید بگویم این رقم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد

میانگین-وصولی-درآمد-هر-دفترخانه-8-میلیون-و-500-هزار-تومان-است وکیل 

 نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: میانگین وصولی درآمد هر دفترخانه در ماه 8 میلیون و 500 هزار تومان است که باید بگویم این رقم کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

اعلام تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق 1394 - نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق - دفاتر ازدواج و طلاق در قانون جمایت خانواده - مزایای تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی - هشدار نسبت به کلاهبرداری از دفاتر اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران - بررسی ابعاد کفالت در دفاتر اسناد رسمی - اقامه و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - بیش از 11 هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی - مهر و تابلو و آدرس دفاتر اسناد رسمی - نتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

مسلم آقاصفری، نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت ثبت آنی، اظهارداشت: اخیراً مشکل خاصی در زمینه قطعی سیستم نداشتیم جزء همان مورد قطعی که مربوط به ثبت احوال بود که برطرف شد.

**هنوز فرم‌های خاص اسناد در سیستم ثبت الکترونیکی پیش‌بینی نشده است

وی با بیان اینکه هنوز فرم‌های خاص اسناد در سیستم ثبت الکترونیکی پیش‌بینی نشده است، ادامه داد: اشکالات فنی در سیستم آنی وجود دارد که به طور قطع برطرف خواهد شد ولی بنده به طور کلی با این سیستم مخالف هستم چراکه اگر دفاتر اسناد رسمی در هر تشکیلاتی اسیر تکنولوژی شود کار غلطی است درواقع تکنولوژی باید اسیر جامعه شود نه جامعه اسیر آن.

تغییر شناسه کاربری و رمز عبور دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور - وکالتنامه های تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و ایراد به آن ها در دادگاه ها - شایع ترین تخلف در دفاتر اسناد رسمی - آیین نامه اجرایی قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی 

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به اینکه اکنون جامعه اسیر تکنولوژی شده است، گفت: اکنون مشکلات به این شکل است که اگر پوز یا برق قطع شده و یا حتی رابطه ثبت احوال با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قطع شود، دفاتر بیکار می‌شوند که این‌ها خود مشکل ساز است.

**هنوز تعرفه دفاتر اسناد رسمی از 4 سال پیش تغییر نکرده است

آقاصفری با بیان اینکه وقتی دفاتر اسناد رسمی دچار مشکل شود و قطعی در آن رخ دهد، مردم سرگردان می‌شوند، افزود: در خصوص حقوق دفتر‌خانه‌ها باید بگویم اکنون درآمد‌ها کفاف نمی‌دهد و بسیار کم است که باید فکری اساسی در این زمینه صورت گیرد.
وی افزود: تعرفه‌ها باید بر‌اساس هزینه‌‌ها محاسبه شود ولی با وجود اینکه هزینه‌ها از 4 سال پیش تاکنون بالای 300 درصد اضافه

شده است، هنوز تعرفه دفاتر اسناد رسمی تغییر نکرده است درواقع مطرح کردند که باید 4 سال به 4 سال تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی تغییر کند؛ مگر چه منطقی در آن حاکم است و برای چه باید به این شکل باشد.

اقاله و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - هزینه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی سالانه افزایش می یابد - فعالیت های دفاتر اسناد رسمی فراتر از تنظیم سند رسمی بیع است 

**درآمد‌های دفتر‌خانه جوابگوی هزینه‌ها نیست

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه درآمد‌های دفتر‌خانه‌ها جوابگوی هزینه‌ها نیست، اظهار داشت: سال گذشته وزیر دادگستری مطرح کرد که هزینه‌های دفاتر اسناد رسمی با توجه به وصولی هر دفتر‌خانه که 8 میلیون و 500 است، مطلقاً کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند.

آقاصفری افزود: میانگین وصولی دفاتر اسناد رسمی 8 میلیون و 500 است که بنده نیز می‌گویم این امر مشکل‌ساز است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.