دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
دکتر نغمه فرهود  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز، وکالت در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری (خانواده،ملکی ،ثبتی،چک،دعاوی مربوط به شهرداری و اصل 49و...) قبول وکالت ایرانیان مقیم خارج کشور

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی و اعتراض به آرای قطعیت یافته

ارسالی توسط رضا خوشیاران وکیل پایه یک دادگستری
نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی و اعتراض به آرای قطعیت یافته

کار رسیدگی به شکایات مردم علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص تخلف از قوانین و مقررات و سوء رفتار را اداره کل رسیدگی به شکایات معاونت نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح برعهده دارد.

کار رسیدگی به شکایات مردم علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص تخلف از قوانین و مقررات و سوء رفتار را اداره کل رسیدگی به شکایات معاونت نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح برعهده دارد.
 

به گزارش گروه حقوقی نشریه مأوی، این اداره کل از دو بخش شامل: اداره رسیدگی به شکایات قضایی و اداره رسیدگی به شکایات اداری و مالی تشکیل شده است.

در اداره رسیدگی به شکایات قضایی، شکایت‌های اشخاص حقیقی یا حقوقی از رفتار یا عملکرد قضات و در اداره رسیدگی به شکایات اداری و مالی، شکایت‌های اشخاص از رفتار یا عملکرد کارکنان واحدهای اداری و مالی سازمان قضایی نیروهای مسلح در سراسر کشور رسیدگی می‌شود.

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است - تدوین پیش نویس آئین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح 

پس از وصول شکایت، در صورتی که مشخص شود موضوع شکایت مرتبط با سازمان نیست، نتیجه به متقاضی یا شاکی اعلام و به مراجع ذی صلاح هدایت می شوند. در غیر این صورت بررسی های لازم جهت مشخص شدن صحت یا سقم موضوع شکایت به عمل می‌آید.

این بررسی‌ها شامل؛ اخذ گزارش از پرونده‌هایی که از روند رسیدگی آنها شکایت شده از طریق رؤسای سازمان‌های قضایی و یا دادستان‌های نظامی استان‌ها، اخذ اصل پرونده و بررسی آنها توسط قضات و کارشناسان اداره کل رسیدگی به شکایات، اخذ توضیح از مقامات، قضات و کارمندان ذی‌ربط و جمع‌آوری مدارک و مستندات جهت مشخص شدن موضوع شکایت است.

در صورتی که در روند بررسی‌ها تخلفی ملاحظه گردد، از متصدیان مربوط توضیح اخذ خواهد شد و چنانچه توضیح ارائه شده قانع کننده نباشد و یا پاسخی واصل نشود و تخلف هم محرز باشد، با نظر معاون محترم نظارت و بازرسی و تأیید رئیس محترم سازمان، مراتب حسب مورد به دادسرای انتظامی قضات و یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری منعکس می‌گردد.  

همچنین درخصوص شکایاتی که به دادسرای انتظامی قضات تقدیم می‌شود، با درخواست قضات  آن دادسرا، پرونده‌های مربوط مطالبه و گزارش جامع پرونده تهیه و ارسال می‌شود.

 پیرامون نحوه اعتراض به آرای قطعیت یافته در سازمان قضایی نیروهای مسلح باید گفت که در اجرای تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب، آراء قطعیت یافته در سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها توسط رئیس محترم سازمان و با گزارش موضوع به ریاست محترم قوه قضائیه و در صورت مغایرت رأی صادره با مسلمات فقه و در موارد اختلافی مخالفت رأی با نظر ولی فقیه و یا مشهور فقها، قابل رسیدگی مجدد به عنوان تجویز اعاده دادرسی می‌باشد.

هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است - برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان 

بر این اساس درخواست‌های اعمال ماده 18 اصلاحی قانون مذکور، از طریق مطالبه گزارش پرونده و یا بررسی اصل پرونده، مورد بررسی قرار می‌گیرد و ضمن اظهارنظر، مراتب به رئیس محترم سازمان گزارش می شود و در صورت موافقت ایشان، موضوع به محضر ریاست محترم قوه قضائیه منعکس خواهد شد. در این راستا اشخاص از طرق مختلف از جمله حضور در ملاقات‌های عمومی رئیس محترم سازمان، دبیرخانه قوه قضائیه و ...، تقاضاهای خود را تقدیم می‌کنند.


مطالب مرتبط

مزایای سند رسمی اجاره بر قراردادهای عادی

نام نویسنده
مزایای سند رسمی اجاره بر قراردادهای عادی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: بر اساس بخش نامه شماره 16583/92 – 04/02/1392 معاون رییس قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تنظیم سند رسمی اجاره سه سال و کمتر از آن در دفاتر اسناد رسمی نیاز به اخذ استعلام از اداره ثبت نیست و سران دفاتر اسناد رسمی پس از بررسی اصل مدارک مالکیت موجر و احراز هویت موجر و مستاجر اقدام به تنظیم و ثبت سند رسمی اجاره می‌‌کنند.

ادامه مطلب ...

قانون روابط موجر و مستاجر 62

نام نویسنده
قانون روابط موجر و مستاجر 62

قانون روابط موجر و مستاجر 62

ادامه مطلب ...

قانون روابط موجر و مستأجر مصوب 1356

نام نویسنده
قانون روابط موجر و مستأجر مصوب 1356

ماده 1 ـ هر محلی که برای سکنی یا کسب یا پیشه یا تجارت یا به منظور دیگری اجاره داده شده یا بشود در صورتی که تصرف‌متصرف بر حسب تراضی با موجر یا نماینده قانونی او به عنوان‌اجاره یا صلح منافع و یا هر عنوان دیگری به منظور اجاره باشد اعم‌ از اینکه نسبت به مورد اجاره سند رسمی یا عادی تنظیم شده یانشده باشد، مشمول مقررات این قانون است‌.

ادامه مطلب ...

دعوای موجر و مستاجر ممنوع

نام نویسنده
دعوای موجر و مستاجر ممنوع

در محاکم دادگستری یکی از بیشترین دعاوی که به چشم می خورد دعوای بین مالک و مستاجر است .اگر هر یک از آنان از حقوق و تعهدات قانونی و قراردادهای خود آگاهی داشته باشند، از بروز مشکلات عدیده‌ای جلوگیری خواهد شد.

ادامه مطلب ...

نحوه حل و فصل اختلافات رایج ناشی از عقد اجاره

نام نویسنده
نحوه حل و فصل اختلافات رایج ناشی از عقد اجاره

تاکنون چندین قانون روابط موجر و مستاجر وضع شده که هر یک با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی زمان خود، سعی کرده است که مشکلات روابط صاحبخانه و مستاجر را حل کند. در حال حاضر قانون روابط موجر و مستاجر 1376 بر روابط دو طرف حاکم است.

ادامه مطلب ...

تکالیف مستاجر، تعهدات موجر

نام نویسنده
تکالیف مستاجر، تعهدات موجر

مدت‌ها آیین‌نامه تعدیل اجاره‌بها مصوب 1324 و پس از آن قوانین روابط موجر و مستاجر مصوب 1339 و 1356 بر اجاره املاک حکومت داشت، ویژگی این قوانین تاثیر بسیار ناچیز نفوذ اراده طرفین بود. اما تجربه نشان داد که محدود کردن آزادی اراده و حمایت دولت از مستاجران باعث کاهش انگیزه مالکان به انعقاد عقد اجاره می‌شود و معدود مالکانی که حاضر به انعقاد قرارداد اجاره می‌شدند از راه‌حل‌های خدعه‌آمیز استفاده می‌کردند یا مبلغ اجاره‌بها بسیار گزاف بود و بدین ترتیب صلح اجتماعی به خطر می‌افتاد.

ادامه مطلب ...

تشریفات رسیدگی به دعوای تعدیل اجاره بها

نام نویسنده
تشریفات رسیدگی به دعوای تعدیل اجاره بها

یکی از دعاوی مهم در خصوص روابط میان موجر و مستاجرش دعوای تعدیل (افزایش یا کاهش) اجاره‌بهاست. در پرونده‌ای که بازخوانی کرده‌ایم مالک از میزان پایین اجاره‌بهای پرداختی توسط مستاجرش ناراضی است و از دادگاه تقاضای افزایش نرخ اجاره‌بها را به قیمت روز می‌کند. خواهان می‌تواند قبل از طرح چنین دعوایی در دادگاه حقوقی در ابتدا اظهارنامه‌ای رسمی برای مستاجر خود بفرستد و از وی به طور رسمی درخواست کند تا بر سر مبلغ بیشتری از اجاره‌بها توافق کند و در مرحله بعد در صورت به‌دست نیامدن توافق طرح دعوای قضایی کند.

ادامه مطلب ...

دعوای تخلیه ملک استیجاری

نام نویسنده
دعوای تخلیه ملک استیجاری

اجاره یکی از روابط حقوقی است که امروزه نقش مهم و اساسی به خود گرفته است به گونه‌ایی که منشأ بسیاری از اختلافات و دعاوی‌ که در محاکم مطرح می‌شود را می‌توان قرارداد اجاره دانست. اساساً اجاره کردن به این معناست که فردی (مستأجر) منافع یک موضوع خاصی را از فرد دیگر (موجر) تملک‌ و در ازای این تملک و بهره‌برداری مبلغی را به عنوان اجاره‌بها به موجر بپردازد. حال یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است در پایان قرارداد اجاره پیش آید تخلیه نکردن ملک از سوی مستاجر است. قانون در این خصوص راه حل‌هایی را برای موجر وضع کرده است تا بتواند حق خود را از مستاجری که قانون را زیر پا می‌گذارد، بگیرد.

ادامه مطلب ...

دعوای الزام به تنظیم اجاره نامه رسمی (در قالب بازخوانی یک پرونده)

نام نویسنده
دعوای الزام به تنظیم اجاره نامه رسمی (در قالب بازخوانی یک پرونده)

از نظر قانونی در مواردی که بین مالک و ‌مستاجرش قرارداد اجاره‌ای تنظیم نشده باشد یا اگر تنظیم شده، ‌مدت آن منقضی شده باشد و در ضمن طرفین راجع به تنظیم اجاره‌نامه با تعیین‌اجاره‌بها و شرایط آن اختلاف داشته باشند، هر یک از آنها می‌تواند برای ‌تعیین اجاره‌بها، در مواردی که اجاره‌نامه‌ای در بین نباشد و تنظیم‌اجاره‌نامه به دادگاه مراجعه کند. دادگاه میزان اجاره‌بها را از تاریخ ‌تقدیم دادخواست تعیین می‌کند، ولی این امر مانع صدور حکم ‌نسبت به اجرت‌المثل زمان قبل از تقدیم دادخواست و خسارت ‌تاخیر تادیه آن نخواهد بود. بنابراین در وضعیت اخیر دعوایی تحت عنوان الزام خوانده اعم از مستاجر یا مالک به تنظیم اجاره‌نامه رسمی طرح می‌شود.

ادامه مطلب ...

وقتی مستاجر ملک را تخلیه نمی کند

نام نویسنده
وقتی مستاجر ملک را تخلیه نمی کند

یکی از دعواهای رایج که پای دو طرف را به دادگاه باز می‌کند و تا حدودی نیز از دلایل شلوغ شدن دادگاه‌ها و افزایش حجم پرونده‌های قضایی به حساب می‌آید رابطه میان مالک و مستاجر است. این رابطه زیادی پیچیده نیست اما برای آن قواعد و قوانین زیادی تصویب شده است که باید اجرا شود اما انگار همیشه یک طرف ماجرا لنگ می‌زند و مشکلی به وجود می‌آید، مشکلی که گاهی با پادرمیانی و گاهی نیز با کشیده‌شدن ماجرا به دادگاه و نظر قاضی رفع می‌شود.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
5 دیدگاه
تصویر کاربر فرشید نوروزی

فرشید نوروزی

1396-09-28
حدود پنج ماه به خطایی پزشکی گیلان شکایت کردم ولی متاسفانه پزشک مود نظر چون پشتش گرم برای پاسخ نمیاد ومن نمی دانم چرا هیچ کس جواب گو نیست وهیچ جوابی یا ابلاغی به من داده نمی شود
تصویر کاربر فرشید نوروزی

فرشید نوروزی

1396-09-28
حدود پنج ماه به خطایی پزشکی گیلان شکایت کردم ولی متاسفانه پزشک مود نظر چون پشتش گرم برای پاسخ نمیاد ومن نمی دانم چرا هیچ کس جواب گو نیست وهیچ جوابی یا ابلاغی به من داده نمی شود
تصویر کاربر رضا باقری

رضا باقری

1396-08-23
در مرحله دادن شکوائیه در دادسرای قضات فرد مسئول تحویل شکایات با سئوال اینکه بنظر شما در شکوائیه که برای آن مراجعه کرده اید جرمی واقع یا تخلفی صورت گرفته شمارا مجبور به مراجعه به مراجع دیگر (یا به اصطلاح دنبال نخود سیاه می فرستد ) به نظر شما در هر دو صورت شکایت علیه شخص یا اشخاصی که رتبه یا پایه قضائی دارند به عهده دادسرای انتظامی قضات نمی باشد؟ به نظر شما با انتخاب به اصطلاح سر کار گذاشتن مردم می توان به اصطلاح تکریم ارباب رجوع داشته یا به عبارتی در راه اصلاح جامعه گام برداشت ؟
تصویر کاربر شهروند-

شهروند-

1396-06-28
ریاست محترم دادگستری شهرستان مبارکه با سلام و تقدیم احترام موضوع : عدم احترام و انجام امور ارباب رجوع در دادسرای شهرستان مبارکه !!!تکریم ارباب رجوع پیش کش !! ریاست محترم دادگستری مبارکه دقیقا زمانی که از هر نظر از نتیجه گرفتن از دادسرای مبارکه به کلی نا امید شده بودم از یک وکیل وصف مردم داری و عدالت خواهی شما راشنیدم !! گفتم شکایتم از دادسرای مبارکه را نزد شما بفرستم 1- مدتیه فردی به عنوان بازپرس شعبه دو انتخاب شده است که یکماه است اصلا به کار کردم توجه نمی کند و زمانی هم که مراجعه می کنی و جویای سرنوشت پرونده می شوی می گوید من بازپرس نیستم و داد یار هستم . اگر خیلی سماجت کنی می گوید پرونده اینجا نیست !!!بسلامت !!! هفته دیگه بیایید !!!.واقعا ما با این وضعیت باید چکار کنیم !! 2- کافیه گذار ادم به دادسرای مبارکه بخورد از دم در اجرای احکام یکی دونفر کارمند و در برخی شعبه ها ریاستهای شعبه و منشی های انها تا برخی بازپرسی ها با ارباب رجوع مثل متهم رفتار می کند 3- کافیه بروی برای سامانه ثبت نام کنی یک خانم جوان تازه کار انقدر با مراجع از سر حقارت حرف می زند که گویی مردم بچه های کوچک هستند !!البته یک خانم قدیمی تر هست که واقعا با احترام با مردم حرف می زند 4- اغلب اوقات تا ساعت 9 الی ده جلسه هستند یا همه در یک اتاق جمع شده اند یا از ساختمان دیدن می کنند 5- برخی مسئولان دفاتر بخصوص دفتر دادستان و برخی دیگر انقدر با مردم توهین امیز حرف می زنند که همه می ترسند با انها حرف بزنند و مسائل و خواسته خود را بگویند .در بقیه دفاتر هم این صادق است در کل مراجعان به دادسرای مبارکه نه جواب خوب و به موقعی از مراجعه می گیرند !! احترام که نه از برخی از کارکنان و شعب بی احترامی و توهین هم می بینند و نا امید و بدون اینکه بتوانند کوچکترین اعتراضی بکنند با سر خمیده دادسرا را ترک می کنند تا به گفته دفاتر و ریاستهای شعب و کارمندان هفته دیگه بیایند !!! با سپاس یک شهروند
تصویر کاربر علی

علی

1396-02-11
با سلام وادب چطور میتوان از طریق سایت نسبت به عملکرد قوه قضائیه اعتراض کرد ؟ با تشکر

دیدگاه خودتان را ارسال کنید