×

قانون های عجیب و غریب غذایی در گوشه و کنار جهان

قانون های عجیب و غریب غذایی در گوشه و کنار جهان

الیور کراول پادشاه انگلستان در سال 1657 تصمیم گرفت جشن‌های کریسمس را ممنوع اعلام کند، تصمیمی که به اعتقاد برخی برای مهار معضل اجتماعی رو به گسترش شکم‌پرستی اتخاذ شده‌بود و به اعتقاد گروهی دیگر در الحاد کرامول ریشه داشت

قانون-های-عجیب-و-غریب-غذایی-در-گوشه-و-کنار-جهان

الیور کراول پادشاه انگلستان در سال 1657 تصمیم گرفت جشن‌های کریسمس را ممنوع اعلام کند، تصمیمی که به اعتقاد برخی برای مهار معضل اجتماعی رو به گسترش شکم‌پرستی اتخاذ شده‌بود و به اعتقاد گروهی دیگر در الحاد کرامول ریشه داشت.

به‌این شکل مراسم کریستمس و تمامی جشن‌های مرتبط به آن ممنوع شدند و در ادامه خوردن غذاهایی که با این جشن‌ها در ارتباط بودند، مانند پای گوشت نیز غیرقانونی اعلام شدند. شاید امروزه چنین ممنوعیت‌هایی بیشتر به افسانه شباهت داشته‌باشند تا واقعیت، اما این به آن معنی نیست که در گوشه و کنار جهان قانون‌های عجیب و غریبی درمورد خوردن و آشامیدن وجود نداشته‌باشد. دانستن این قانون‌ها به‌خصوص برای جهانگردان می‌تواند حیاتی باشد، زیرا هیچ توریستی دوست ندارد پایان سفر شیرینش در پس میله‌های زندان باشد.

اگرچه بیشتر قانون‌ها در جهان با هدف حفظ امنیت و آرامش جوامع و راهنمایی انسان‌ها وضع شده‌اند، اما در میان آنها نمونه‌های شگفت‌آوری نیز وجود دارند که منشا و آغاز آنها به دست فراموشی سپرده شده،‌اما هنوز درحال اجرا هستند. برای مثال،‌ در سنگاپور اگر فردی بخواهد آدامس خریداری کرده و بجود،‌باید نسخه پزشک داشته‌باشد.

قانون‌های عجیب دیگری نیز در جهان وجود دارند که قانون آدامس در سنگاپور در کنار آنها بسیار عادی جلوه می‌کند، مانند این قانون که بلژیکی‌ها حق دارند توریست‌ها را با کلم بروکسل بزنند، یا اینکه فروش طالبی در بخشهایی از برزیل ممنوع است. در ادامه با نمونه‌هایی جالب‌تر از این قانون‌ها آشنا می‌شوید:

سس کچاپ ممنوع

فرانسه در اکتبر 2011 استفاده از سس کچاپ را در مدارس ممنوع اعلام کرد زیرا ظاهرا فرانسوی‌ها این سس را تهدیدی برای فرانسوی بودن و استیلای فرهنگ آمریکایی می‌دانستند. کریستوفر هربرت رئیس انجمن ملی مدیران رستوران‌های فرانسه دراین رابطه گفت: ما باید اطمینان داشته‌باشیم که کودکانمان با غذاهای فرانسوی آشنایی کامل دارند و می‌توانند آنها را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

مطیع محلی‌ها باش

این قانون چندان هم عجیب‌و غریب نیست، اما مسافران به چنین کشورهایی باید آن را در ذهن داشته‌باشند و برای رعایت آن آمادگی داشته‌باشند. در سال 2011 دفتر امور خارجه دوبی اعلام توریست‌هایی که در ماه رمضان به این کشور سفر می‌کنند، باید قوانین و سنت‌های محلی را مورد توجه قرار داده و در زول روز از خوردن و آشامیدن ممانعت کنند. درصورتی که این قانون در طول ماه رمضان رعایت نشود توریست‌ها با مجازات زندان مواجه خواهند‌شد.

مواظب کلم‌‌های بروکسلی باشید

در بلژیک، پرتاب کلم بروکسل به توریست‌های مزاحم کاری کاملا قانونی محسوب می‌شود، پس بهتر است مزاحم محلی‌های بلژیک نشوید و در غیر این‌صورت خود را برای برخورد کلم‌های ریز و درشت آماده کنید.

آدامست را قورت بده

جویدن آدامس در سنگاپور می‌تواند جریمه سنگینی به دنبال داشته‌باشد. ممنوعیت فروش و جویدن آدامس در سنگاپور بیش از 20 سال قدمت دارد، اما این قانون در سال 2004 تغییر کرد و اکنون افراد می‌توانند با در دست داشتن نسخه پزشک آدامس خریداری کرده و بجوند.

مراقب گاوها باش

در اسکاتلند، مردانی که دائم‌الخمر باشد اجازه ندارند مالک یک گاو باشند، زیرا ممکن است موجب آزار و آسیب این جانداران شوند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.