×

افتتاح اولین مرکز تخصصی مطالعات حقوق کیفری بین المللی ایران

افتتاح اولین مرکز تخصصی مطالعات حقوق کیفری بین المللی ایران

جهانی شدن حقوق کیفری از رهگذر حقوق کیفری بین المللی برخواسته و برساخته از نظام عدالت کیفری بین المللی که تولیت آن در دستان دیوان کیفری بین المللی می باشد یک جریان دوسویه داد و ستدی است

افتتاح-اولین-مرکز-تخصصی-مطالعات-حقوق-کیفری-بین-المللی-ایران وکیل 

جهانی شدن حقوق کیفری از رهگذر حقوق کیفری بین المللی برخواسته و برساخته از نظام عدالت کیفری بین المللی که تولیت آن در دستان دیوان کیفری بین المللی می باشد یک جریان دوسویه داد و ستدی است. «مرکز حقوق کیفری بین المللی» که با رصد این اهمیت و ضرورت ها تشکیل شده است نه تنها در سودای انعکاس تحولات بیرونی این حوزه در داخل است بلکه بر آن است تا با تولید آورده های بومی، «صدای جامعه ایرانی» در عرصه بین الملل نیز باشد.

جایگاه حقوق کیفری بین الملل - مفهوم شناسی حقوق کیفری بین المللی - اخلاق حرفه ای قضا در حقوق کیفری بین المللی - راهنمانامه حقوق کیفری بین المللی - افتتاح اولین مرکز تخصصی مطالعات حقوق کیفری بین المللی ایران 

رساله حقوق-«مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران» اولین مرکز تخصصی مطالعات «حقوق کیفری بین المللی» در فضای مجازی به زبان فارسی است که در راستای ترویج و توسعه دانش و ادبیات ناظر به حقوق کیفری بین المللی در جامعه ایران آغاز به کار نموده است.

اهمیت این دانش میان رشته ای در گستراندن «عدالت کیفری جهانی» که با تاسیس «دیوان کیفری بین المللی» در آغاز هزاره سوم دوچندان شده است، ضرورت شناخت و ورود به این حوزه را با هدف بازیگری فعال در تحولات بین المللی ناظر به آن نشان می دهد. جهانی شدن حقوق کیفری از رهگذر حقوق کیفری بین المللی برخواسته و برساخته از نظام عدالت کیفری بین المللی که تولیت آن در دستان دیوان کیفری بین المللی می باشد یک جریان دوسویه داد و ستدی است. «مرکز حقوق کیفری بین المللی» که با رصد این اهمیت و ضرورت ها تشکیل شده است نه تنها در سودای انعکاس تحولات بیرونی این حوزه در داخل است بلکه بر آن است تا با تولید آورده های بومی، «صدای جامعه ایرانی» در عرصه بین الملل نیز باشد.

دعوت به همکاری علمی با مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران - درآمدی بر حقوق کیفری بین المللی-ویرایش دوم

این مرکز که توسط برخی از علاقه مندان به این شاخه از دانش حقوق اداره می شود تنها فعالیت علمی داشته و مستقل از هر وابستگی مالی و سیاسی  است.

فعالیت های این مرکز عبارتند از:

- پوشش و انعکاس اخبار و تحولات مرتبط با حقوق کیفری بین المللی (بخش اخبار)

- انتشار مقالات و یادداشت های مرتبط با حقوق کیفری بین المللی (بخش یادداشت ها)

- اطلاع رسانی نسبت به مناسبت های مرتبط با حقوق کیفری بین المللی و رویداد های مرتبط با این حوزه مانند همایش ها و دوره های آموزشی (بخش رویدادها)

و در آینده نزدیک:

- ایجاد بخش انگلیسی برای انعکاس اخبار و مقالات به زبان اصلی

- ایجاد پایگاه داده ها و در دسترس قرار دادن رویه قضایی دیوان کیفری بین المللی برای علاقه مندان (بانک داده ها)

وبگاه مرکز حقوق کیفری بین المللی فرصتی است برای قلمی کردن و انعکاس اندیشه ها و آرای صاحبان نظر و قلم در حوزه حقوق کیفری بین المللی. در راستای تحقق این هدف، مرکز حقوق کیفری بین المللی ایران از تمام علاقه مندان و صاحبان اندیشه دعوت به عمل می آورد مقالات و یادداشت های کوتاه یا بلند خود را جهت انتشار در اختیار این مرکز قرار دهند. همچنین این مرکز جهت انعکاس رویدادها (همایش، مسابقه و دوره های آموزشی) مرتبط با این حوزه که در ایران و دیگر نقاط گیتی برگزار خواهد شد آمادگی دارد. لازم به ذکر است این مرکز تنها موضوعات مرتبط با حوزه حقوق کیفری بین المللی و حقوق بشر دوستانه را پوشش خواهد داد.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.