×

شرکت های تعاونی تولید روستایی از مالیات بر درآمد معافند

شرکت های تعاونی تولید روستایی از مالیات بر درآمد معافند

قانون تفسیر ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن ابلاغ شد

شرکت-های-تعاونی-تولید-روستایی-از-مالیات-بر-درآمد-معافند

قانون تفسیر ماده (133) قانون مالیات‌های ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) مستقیم و اصلاحات بعدی آن ابلاغ شد.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی -  قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض 

 قانون مذکور به شرح زیر در روزنامه رسمی منتشر شده است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تفسیر ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن که با عنوان طرح استفساریه به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 17/ 4/ 1393 و تایید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ می‌گردد.

قانون مالیات بر درآمد - رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مالیات - انتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی 

رئیس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی

وزارت امور اقتصادی و دارایی

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون تفسیر ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن» که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ هفدهم تیرماه یک‌هزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 25/ 4/ 1393 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 29442/296 مورخ 31/ 4/ 1393 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.

رئیس جمهور حسن روحانی

قانون تفسیر ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن

موضوع استفساریه:

آیا ماده (133) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن به شرکت‌های تعاونی تولید روستایی که برمبنای قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکت‌های تعاونی روستایی مصوب 24/ 12/ 1349 تأسیس می‌شود، تسری دارد یا خیر؟

پاسخ:

بلی، شرکت‌های تعاونی تولید روستایی که فعالیت آنها منطبق بر اساسنامه و در زمره عناوین مذکور در ماده (81) قانون مالیات‌های ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) مستقیم مصوب 13/ 12/ 1366 باشد از مالیات بر درآمد معافند.

عدم پرداخت مالیات یکی از جرائم اقتصادی است - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند 

تفسیر فوق در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ هفدهم تیرماه یک‌هزار و سیصد و نود و سه مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 25/4/1393 به تایید شورای نگهبان رسید.

رییس مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.