×

حذف تبعیض میان بخش خصوصی و تعاونی

حذف تبعیض میان بخش خصوصی و تعاونی

یک فعال تعاونی ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی را موجب تضعیف بخش تعاون دانست و حذف تبعیض میان بخش خصوصی و تعاونی را خواستار شد

حذف-تبعیض-میان-بخش-خصوصی-و-تعاونی وکیل 

یک فعال تعاونی ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی را موجب تضعیف بخش تعاون دانست و حذف تبعیض میان بخش خصوصی و تعاونی را خواستار شد.

احمد زاهد پناه - دبیر اتاق تعاون یزد - به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه که ساختار تشکیلاتی وزارت تعاون استقلال خود را حفظ کرده بود، هدفگذاری ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، 25 درصد اعلام شد ولی متاسفانه این هدف تاکنون به مرحله عمل نرسیده و با ادغام وزارت تعاون در وزارت کار و رفاه اجتماعی عملا تضعیف بخش تعاون را شاهد بودیم.

وی دستیابی بخش تعاون به سهم 25 درصدی را ممکن ندانست و گفت: تنها اعتقاد دولت و باور مسوولان به بخش تعاون زمینه تحقق این هدف را میسر می‌کند.

به گفته زاهد پناه، اگر تبعیض‌ها میان بخش تعاون و بخش خصوصی به ویژه درباره مالیات بر ارزش افزوده از بین برود گام موثری در جهت تقویت تعاون و ارتقای جایگاه تعاونی‌ها در برنامه ششم خواهد بود.

دبیر اتاق تعاون یزد همچنین درباره اساسنامه جدید تعاونی‌ها ابراز عقیده کرد و گفت: با تغییراتی که در اساسنامه تعاونی‌ها به وجود آمده امکان ابقای مدیران در تعاونی‌ها فراهم شده است و طبعا با افزایش مدت زمان فعالیت مدیریت تعاونی هماهنگی و تعامل بیشتری هم بین مدیرعامل و هیات مدیره ایجاد می‌شود.

این فعال تعاونی در پایان با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعاونی‌ها اظهار کرد: اگرچه حذف 4 درصد حق آموزش امکان تقسیم سود میان تعاونی‌ها را فراهم می‌ کند ولی برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعاونگران نیاز به اعتبار لازم دارد که اگر بودجه مناسب به این امر اختصاص یابد در بهبود عملکرد تعاونی‌ها موثر خواهد بود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.