×

کتاب نگاهی به حقوق زن در تاریخ ایران

کتاب نگاهی به حقوق زن در تاریخ ایران

در این کتاب برای اولین بار به طور علمی و واقعی در می‌یابیم که چگونه در هزاره‌های بسیار دور تاریخی برای زنان حق و حقوق و قوانین بوده و در بسیاری موارد زنان از حقوق کامل سیاسی، اجتماعی، مدنی و برخوردار بوده‌اند

کتاب-نگاهی-به-حقوق-زن-در-تاریخ-ایران وکیل 

در این کتاب برای اولین بار به طور علمی و واقعی در می‌یابیم که چگونه در هزاره‌های بسیار دور تاریخی برای زنان حق و حقوق و قوانین بوده و در بسیاری موارد زنان از حقوق کامل سیاسی، اجتماعی، مدنی و... برخوردار بوده‌اند.

امتیازات حقوق زن در قانون مدنی - حقوق زن در قانون اساسی - رعایت حقوق زنان در خانواده باعث حفظ آن در جامعه خواهد شد - بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران 

آشنایی با کتب مرتبط با مسایل حقوقی و توصیه آن‌ها برای مطالعه، یکی از راه‌هایی است که می‌توان روند عمومی سازی مطالعه و کسب آگاهی‌های حقوقی را در میان آحاد مردم جامعه باب کرد.  
 
در همین زمینه جدید‌ترین کتب حقوقی به فواصل زمانی مختلف در گروه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، منتشر خواهد شد.  

بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران ( بخش دوم ) - بررسی اجمالی حقوق زنان از نگاه اسلام و قانون ایران ( بخش سوم )

معرفی کتاب نگاهی به حقوق زن در تاریخ ایران

این کتاب توسط «محمد رسولی» حقوقدان و وکیل دادگستری تالیف شده است.

موضوع حقوق زن یکی از مسائلی است که توجه بسیاری از افراد جامعه را در همهٔ جهان به خود جلب می‌کند. در این کتاب نگاهی گذرا به تاریخحقوق زن ایرانی در طول سیزده هزار سال اخیر شده است.

ما در این کتاب برای اولین بار به طور علمی و واقعی در می‌یابیم که چگونه در هزاره‌های بسیار دور تاریخی برای زنان حق و حقوق و قوانین موضوعه بوده است و در بسیاری موارد زنان از حقوق کامل سیاسی، اجتماعی، مدنی و... برخوردار بوده‌اند.

حقوق زن در قانون اساسی و مدنی ترکیه - بررسی مقایسه ای حقوق زنان 

این کتاب با وجود حجم کم، وضع زن ایرانی را از آغاز تاریخ تمدن و تشکیل جامعهٔ سیاسی ایرانی تا همین امروز مورد توجه قرار داده است. همچنین برای درک بهتر مطلب در آغاز کتاب نگاهی به وضعیت زن در سایر جا‌ها از جمله یونان باستان و جامعهٔ عرب انداخته است.
 
کتاب یادشده در 112 صفحه و سه گفتار وضعیت زنان را در دوره‌های مختلف از جمله کیانیان، لهراسبیان، ماد‌ها، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان، صفویه، قاجاریه، پهلوی و نیز پس از انقلاب اسلامی بررسی کرده و نیز در انتهای کتاب قانون جدید حمایت خانواده آورده شده است.
 
باید گفت کتاب حاضر که کل هدف خود را بررسی تاریخی قوانین زن از آغاز تاریخ ایران قرار داده است تازگی دارد و چنین نگاهی به این موضوع که از دوران پیشدادیان تا کنون را دربر بگیرد برای نخستین بار است که انجام می‌شود.

 حقوق زنان زندانی در قوانین 

البته در این نخستین گام، تلاش شده که به طور بسیار گذرا و به اجمال این تحقیق انجام شود. مطالعه این کتاب ضمن اینکه برای همگان مفید است، به ویژه برای دست اندرکاران و متولیان امور زنان کشور از آن جهت که سبب می‌شود با اشراف بهتر و دید روشن‌تر به مسئله زنان بپردازند، لازم‌تر به نظر می‌رسد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.