×

انجمن حمایت از حقوق کودکان عنوان کرد

انجمن حمایت از حقوق کودکان عنوان کرد

انجمن حمایت از حقوق کودکان عنوان کرد

انجمن-حمایت-از-حقوق-کودکان-عنوان-کرد وکیل 

با اعلام گزارش خرداد و تیرماه امسال؛ انجمن حمایت از حقوق کودکان عنوان کرد: آزار عاطفی با 35درصد، در صدر آزارها، وقوع 45 درصد آزارها، توسط پدران

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

گزارش خرداد و تیر ماه سال جاری انجمن حمایت از حقوق کودکان نشان می‌دهد: طی این دو ماه‌ حدود 68 مورد «کودک آزاری» به دفتر انجمن اطلاع داده شده است که 53 درصد آزاردیدگان دختران و 47 درصد نیز پسر بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، بر اساس اعلام انجمن حمایت از حقوق کودکان 35 درصد آزارها در این مدت عاطفی، 25 درصد غفلت،21 درصد جسمی، هشت درصد بهره‌کشی، هشت درصد آموزشی و سه درصد جنسی بوده ‌است که البته باید افزود که نوع آزارهای وارده معمولا همپوشی دارند و یک یا چند نوع آزار توامان صورت گرفته است.

پدران با 54 درصد و مسوولان بهزیستی و بستگان با یک درصد بیشترین و کمترین افراد آزاردهنده

بستگان از نظر ارجاع کودکان آزاردیده جلوتر از مادران بودند

بر پایه این گزارش، 54 درصد آزارها توسط پدران، 27 درصد مادران، هشت درصد نامادری، یک درصد مسوولان بهزیستی، دو درصد ناپدری، هفت درصد دوستان و یک درصد توسط بستگان صورت گرفته است.

نگاهی به آمارهای انجمن حمایت از حقوق کودکان گویای این امر است که بستگان با 29 درصد در راس ارجاع‌دهندگان کودکان آزاردیده به این انجمن به شمار می‌رودند که پس از این افراد به ترتیب مادران با 27 درصد، همسایه‌ها با 21 درصد، صدای یارا با 14 درصد، خود مددجو(کودک) با چهار درصد و بهزیستی با سه درصد، از افرادی را تشکیل می‌دهند که مددجویان را به انجمن ارجاع داده‌اند.

38 درصد از خانواده‌های کودکان دچار بیماری‌های روحی روانی و 28 درصد نیز طلاق گرفته بودند

وضعیت خانوادگی این کودکان نیز حاکی از دشواری و مشکلات در میان خانواده‌های کودکان است به طوری که 28 درصد از والدین این کودکان «طلاق» گرفته بودند و در میان 38 درصد از خانواده‌های کودکان نیز «بیماری‌های روحی ـ روانی» وجود داشته است.

بر همین اساس 23 درصد از هر دو و یا یکی از والدین کودکان «اعتیاد» داشته و 9 درصد از کودکان شاهد مشاجره و درگیری بین والدین بوده و دو درصد نیز والدین خود را به علت فوت از دست داده بودند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.