×

سرقت منزل در تهران قابل توجه است، منازل تبدیل به بانک ها و صندوق امانت شده

سرقت منزل در تهران قابل توجه است، منازل تبدیل به بانک ها و صندوق امانت شده

رئیس‌پلیس آگاهی گفت در تهران منازل بالاترین نقدینگی و دارایی نقدی را دارند و به همین خاطر سرقت منازل قابل توجه است و کیفیت سرقت منزل بیشتر است

سرقت-منزل-در-تهران-قابل-توجه-است،-منازل-تبدیل-به-بانک-ها-و-صندوق-امانت-شده

رئیس‌پلیس آگاهی گفت: در تهران منازل بالاترین نقدینگی و دارایی نقدی را دارند و به همین خاطر سرقت منازل قابل توجه است و کیفیت سرقت منزل بیشتر است.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - سرقت مسلحانه ، محاربه است - وجوه افتراق جرائم کلاهبرداری سرقت تعزیری در خقوق کیفری -  تحویل مال مسروقه به مالک آن موجب سقوط حد سرقت است 

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس سردار محمد‌رضا مقیمی رئیس‌پلیس آگاهی در حاشیه جلسه دبیران قرارگاه سرقت 14 استان در جمع خبرنگاران در مورد شیوه و شگرد سرقت منازل اظهار داشت: نگرش و نوع شیوه و شگرد سرقت منزل عوض شده و شکل سرقت در چند سال گذشته متفاوت شده است.

رئیس‌پلیس آگاهی گفت: در منازل در چند سال گذشته اقلام و وسایل گرانقیمت نگهداری نمی‌شد و فقط ممکن بود تابلو فرش ابریشم، دوربین فیلمبرداری و ... باشد و سرقت کالایی را ما در منازل شاهد بودیم که قابل کشف‌تر بود.

سردار مقیمی تصریح کرد: متاسفانه منازل ما تبدیل به بانک و صندوق امانات شده و عمده سرمایه‌ها در منزل و در قالب سکه، ارز و طلا نگهداری می‌شود و این باعث می‌شود که ما سیبل سارقان شویم.

 تشریفات استرداد مال دزدیده شده - کلیت قانون در رد مال مسروقه - مجازات قانونی خرید و فروش اموال مسروقه - جزوه بررسی جرم سرقت 

وی افزود: سارقان دیگر به دنبال سرقت کالاهای حجیم و سنگین نیستند و با سرقت کالاهای سبک و دارای قیمت که در جاهای بخصوصی نگهداری می‌شود و بخصوص در اتاق مشخص و کمد خاصی است هم برای سارق مقرون به صرفه است و هم به راحتی می‌تواند در مدت کوتاهی مال مسروقه را تبدیل کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با بانک‌ها در این زمینه صحبت کرده‌ایم تا صندوق امانات فعال شود و از طرفی باید این فرهنگ نهادینه شود تا مردم اموالشان را در داخل صندوق امانات یا پول‌ها را در حساب‌های بانکی قرار دهند.

وی گفت: تا زمانی که در منازل اقلام پر اهمیت نگهداری می‌شود این احتمال متصور است که سارقان قصد طمع داشته باشند.

 تفاوت عناصر جرم سرقت و اختلاس - جرم سرقت در قانون جدید

سردار مقیمی در پاسخ به سوالی در مورد نرخ سرقت منازل در تهران اظهار داشت: در تهران منازل بالاترین نقدینگی و دارایی نقدی را دارند و سرقت منزل در تهران قابل توجه است و کیفیت سرقت منزل

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.