×

تشویق مردم برای ثبت رسمی قراردادها توسط تویسرکانی

تشویق مردم برای ثبت رسمی قراردادها توسط تویسرکانی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت سازمان ثبت از شکل سنتی به وضعیت مدرن رسیده است

تشویق-مردم-برای-ثبت-رسمی-قراردادها-توسط-تویسرکانی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان ثبت از شکل سنتی به وضعیت مدرن رسیده است.

تعهد حسن انجام قرارداد ( ضمانت ) - حقوق قراردادها پیچ و خم الزام به اجرای مفاد قرارداد - در قالب بازخوانی یک پرونده حقوقی -  شرایط مطالبه خسارت عدم انجام تعهد - فسخ قرارداد چگونه است ؟ - چگونگی طرح و پیگیری دعوای فسخ قرارداد 

احمد تویسرکانی در تشریح برنامه‌های سازمان متبوعش گفت: سازمان ثبت با سابقه بیش از صد سال، از معدد دستگاه هایی است که فعالیت بیش از 1 قرن دارد و همه مردم با فعالیت های این سازمان مرتبط هستند.

وی ادامه داد: سازمان ثبت وابسته به قوه قضائیه است و خوشبختانه در 5 سال گذشته که قوه قضائیه تحت مدیریت آیت الله آملی لاریجانی بوده فعالیت چشمگیری داشته است.

تویسرکانی با بیان اینکه سازمان ثبت از شکل سنتی به وضعیت مدرن رسیده است، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی این 5 سال فعالیت‌های بسیار گسترده ای انجام داد.

وی سیستم الکترونیک سازمان ثبت را یکی از پرمراجعه‌کننده‌ترین سیستم های الکترونیک دانست و گفت: در دفترخانه‌های اسناد رسمی سالانه بیش از 25 میلیون سند رسمی برای مردم صادر می‌شد. اگر 2 سال قبل اسناد باید روی کاغذهایی نوشته و خدمات از طریق اوراق انجام می شد،‌ امروز هیچ کدام از این اقدامات وجود ندارد و فعالیت‌ها از طریق سیستم‌های الکترونیک انجام می‌شود.

خسارت عدم اجرای تعهد مطابق قانون مدنی ایران - جایگاه قانونی تعیین وجه التزم و خسارت تاخیر در قرارداد 

تویسرکانی تصریح کرد: تا دیروز اگر کسی برای ثبت شرکت تجاری باید مراجعه حضوری می‌کرد، امروز از طریق پرتال تقاضا را مطرح می‌کند و راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌ها در سیستم الکترونیک وجود دارد. تقاضاها غیرحضوری ارائه و اصل مدارک از طریق پست ارسال می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت اداری گفت: در بخش‌های زیادی ارتقای سلامت اداری داشتیم. مثلا کارمندی که روزانه صد نفر به او مراجعه می کردند امروز فقط با سیستم ها سر و کار دارد.

تویسرکانی افزود: اعتقاد داریم که فقط با بازرسی و مجازات کار حل نمی شود و شیوه‌ها باید به نحوی ساماندهی شود که از ارتکاب تخلف جلوگیری شود.

معاون رییس قوه قضائیه درباره حقوق افرادی که در سازمان ثبت کار می‌کنند بیان کرد: در کشور بوروکراسی فراوانی داریم و 41 درصد از جمعیت کشور، حقوق بگیر دولت هستند. الان حقوق بگیران دولت وضع مناسبی ندارند.

وی درباره هزینه اقدامات در دفترخانه‌ها گفت: هزینه ثبت در دفترخانه ها متفاوت است. الان اسناد به صورت سیستمی و متمرکز صادر می‌شود. در ذیل هر سندی تعرفه آن درج شده و پرداخت هم از طریق سیستم های pos است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: مردم توجه کنند به رقم درج شده در ذیل سندی که در اختیار آنها قرار می گیرد و پرداخت را هم از طریق سیستم pos انجام دهند. مردم نباید بیش از آنچه در سند درج شده بپردازند.

تویسرکانی با توجه به بحث احراز هویت افراد و امکان اشتباه در احراز هویت‌های افراد گفت: اینگونه اقدامات به شکل آنلاین از طریق بانک هویت ثبت احوال چک می‌شود. در دفترخانه اسناد رسمی وقتی هویت فرد درج می شود فورا راستی آزمایی می شود و امکان جعل هویت وجود ندارد.

 راهکارهای اجبار متعهد به انجام تعهد - احکام و آثار اکراه در عقود و قراردادها 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در پایان با بیان اینکه مردم باید در قراردادهایشان ثبت رسمی را مراعات کنند گفت: به عنوان مثال مردم اگر اجاره نامه‌ها را در دفتر ثبت اسناد رسمی انجام دهند دیگر با مشکل مواجه نمی‌شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.