×

ارائه لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص به هیات رئیسه

ارائه لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص به هیات رئیسه

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت یکی از موارد مصوب در این لایحه کاهش ساعت کاری هفتگی زنان شاغل با شرایط خاص است

ارائه-لایحه-کاهش-ساعت-کاری-زنان-شاغل-دارای-شرایط-خاص-به-هیات-رئیسه وکیل 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از ارائه لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: یکی از موارد مصوب در این لایحه کاهش ساعت کاری هفتگی زنان شاغل با شرایط خاص است.

فراز و نشیب های قانون درباره زنان شاغل - نگاهی به حقوق زنان شاغل - حمایت های ویژه قانونگذار از زنان شاغل - کاهش ساعت کار زنان خوب است ، به شرطی که قاتل نان نشود ! 

ایرج عبدی ، با اعلام این خبر گفت: لایحه‌ای که از طرف دولت به مجلس ارائه شده در مورد کاهش ساعت کاری زنانی است که به نوعی با مشکلات خانواده بیش از دیگران روبرو هستند. مانند این‌که همسر آنها دارای بیماری بوده که نیاز به مراقبت دارد و یا مادرانی که فرزند زیر شش سال و یا معلول دارند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه کمیسیون کاهش ساعت کاری هفتگی را در قالب این لایحه به تصویب رسانده است، گفت: دولت پیشنهاد داده بود که ساعت کاری این افراد از 44 ساعت به 36 ساعت کاهش پیدا کند یعنی یک ساعت در روز را بتوانند از مرخصی ساعتی استفاده کرده و حقوق خود را کامل دریافت کنند.

نگاهی به حقوق زنان شاغل - جزئیات لایحه کاهش ساعت کار زنان 

وی افزود: البته بحث یک روز در هفته و یا یک ساعت در روز بستگی به انتخاب خود زنان شاغل و با هماهنگی دستگاه مربوطه آنها دارد یعنی می‌تواند به جای یک ساعت در روز از یک روز در هفته نیز استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص در حال حاضر به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده و در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.