×

شرط صدور جواز دفن توسط پزشکان

شرط صدور جواز دفن توسط پزشکان

مسئول فنی بیمارستان بهارلو در کنفرانس صدور جواز دفن گفت متاسفانه عدم اطلاع مناسب پزشکان در رابطه با قوانین مربوط به صدور جواز دفن می تواند منجر به صدور جواز دفن خلاف واقع شود که از نظر قانونی قابل پیگرد است

شرط-صدور-جواز-دفن-توسط-پزشکان وکیل 

مسئول فنی بیمارستان بهارلو در کنفرانس صدور جواز دفن گفت: متاسفانه عدم اطلاع مناسب پزشکان در رابطه با قوانین مربوط به صدور جواز دفن می تواند منجر به صدور جواز دفن خلاف واقع شود که از نظر قانونی قابل پیگرد است.

صدور جواز دفن باید با رعایت موازین علمی و قانونی صورت گیرد - جواز دفن و تعیین علت فوت چیست ؟ - اگر خواسته صدور حکم به ابطال گواهی فوت به تاریخ مقدم باشد ، موضوع در صلاحیت دادگستری است 

دکتر بهنام بهنوش عضو هیات علمی پزشکی قانونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این کنفرانس با اشاره به واژه ناتولوژی گفت: تاناتولوژی یک اصطلاح یونانی است که در باره انواع مرگ، تشخیص مرگ، تعیین علت مرگ، تغییرات پس از مرگ و اهمیت آنها از دیدگاه پزشکی قانونی بحث می کند.

مسئول فنی بیمارستان بهارلو در ادامه درباره انواع مرگ صحبت و اظهار کرد: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی هر بیماری، وضعیت غیر طبیعی یا صدماتی که می تواند منجر به مرگ شود یا در مرگ نقش داشته باشد به عنوان علت مرگ شناخته می شود، بنابراین بر طبق این تعریف ملاحظه می شود که یک علت واحد برای ثبت در گواهی فوت کافی نیست، بلکه به طور مشخص برای ثبت علل مرگ در گواهی فوت سه دسته از علل و شرایط مورد نیاز هست، که این سه دسته عبارتند از : الف) بیماریها، وضعیت ناخوشی و اسیب هائی که موجب مرگ شده اند. ب)شرایطی که موجب آسیب در اثر حوادث و سوانح یا خشونت شده است. ج) بیماریها، وضعیت های مرضی که آنها به تنهائی موجب مرگ نمی شد ولی به وقوع مرگ کمک کرده یا موجب تسریع آن شده اند.

گواهی فوت صادر شده از طرف پزشک یک سند است - تشخیص نحوه فوت یک امر قضایی است 

مسئول فنی بیمارستان بهارلو در پایان گفت: صدور جواز دفن توسط پزشکان تنها در موارد مرگ‌های طبیعی با علت مشخص امکان پذیر است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.