×

قاتل ، شیشه مصرف کرده بود، دانشجوی پزشکی قربانی قرار سیاه شد

قاتل ، شیشه مصرف کرده بود، دانشجوی پزشکی قربانی قرار سیاه شد

قاتل ، شیشه مصرف کرده بود، دانشجوی پزشکی قربانی قرار سیاه شد

قاتل-،-شیشه-مصرف-کرده-بود،-دانشجوی-پزشکی-قربانی-قرار-سیاه-شد وکیل 

قاتل ، شیشه مصرف کرده بود،
دانشجوی پزشکی قربانی قرار سیاه شد
 

گروه حوادث- سارق جوان برای رسیدن به محل یک قرار، ماشین دانشجوی رشته پزشکی را ربود و حین فرار، با زیرگرفتن وی موجب قتل او شد. عصر چهارم اردیبهشت امسال، پلیس در جریان وقوع یک فقره «سرقت منجر به قتل» در خیابان ولیعصر قرارگرفت.

با حضور مأموران کلانتری در محل و بررسی های اولیه، مشخص شد خانم جوانی به اسم «تینا.ع» 26 ساله به قصد پارک خودرو، از مرد جوانی درخواست کمک کرده و سوئیچ خودرو را تحویل این شخص داده که مرد ناشناس در حین پارک خودرو اقدام به سرقت خودرو 206 نقره ای رنگ کرده و در حین سرقت و فرار از محل، تینا را زیر گرفته که منجر به فوت وی شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شهود
کارآگاهان با حضور در محل وقوع جنایت و در حین انجام تحقیقات میدانی ، متوجه ساختمان در حال ساخت و نیمه کاره ای در داخل کوچه هشتم شدند که تعدادی از افراد مشغول به کار در آن ، جزییات نحوه سرقت منجر به قتل راننده خودرو 206 را به طور کامل شاهد بودند.
بنا بر اظهارات شاهدان صحنه جنایت ، جوانی درحدود 20 سال، در ابتدای کوچه هشتم ایستاده بود که یک دستگاه خودرو 206 نقره ای رنگ ـ به قصد پارک ـ وارد کوچه شده اما راننده ی خانم آن به علت تنگ بودن عرض کوچه، قادر به پارک خودرو نمی‌شود؛ در این زمان ، پسر جوان با نزدیک شدن به مقتول و طرح این موضوع که در پشت خودرو 206 متعلق به وی، امکان پارک خودرو وجود دارد ، پیشنهاد می‌دهد تا وی اقدام به پارک ماشین کرده تا خسارتی به هر 2 ماشین وارد نشود ؛ این جوان به محض سوار شدن به خودرو 206 ، دنده عقب گرفته و با سرعت بسیار زیادی ، شروع به حرکت می‌کند که در نتیجه آن ، مقتول که در آن لحظه دقیقا در پشت ماشین قرار داشته به زیر ماشین رفته و سارق نیز بدون توجه به این موضوع و درحالیکه مقتول، چند متری به همراه ماشین بر روی زمین کشیده شده بود ، به سرعت از داخل کوچه خارج و هم زمان با این عمل، تعدادی از شهروندان و عابران برای دستگیری وی به تعقیب او پرداخته بودند، از محل متواری می‌شود . بنا براظهارات شاهدان، سارق پس از وارد شدن به داخل خیابان ولی عصر، به خاطر شلوغی خیابان و به قصد فرار از دست افراد تعقیب کننده چند بار با خودروهای عبوری تصادف کرده و در نهایت پس از ورود به داخل خط ویژه اتوبوس ، از محل متواری می‌شود.

چهره نگاری ازسوی شاهدان
با توجه به اظهارات شاهدان صحنه سرقت، کارآگاهان اداره دهم با دعوت از شاهدانی که موفق به دیدن چهره سارق شده بودند، به چهره‌نگاری متهم پرداخته و اولین تصویر اولیه از متهم در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت . همزمان با انجام اقدامات جهت چهره نگاری تصویر متهم ، هماهنگی لازم جهت توقیف خودرو مسروقه و دستگیری سرنشینان آن انجام و دستور توقیف خودرو در سامانه سراسری پلیس ثبت شد. با ثبت مشخصات خودرو سرقت شده ، به اداره دهم پلیس آگاهی اطلاع داده شد که سرنشینان خودرو مسروقه اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه کاملا حرفه ای متعلق به یکی از شهروندان در محدوده میدان ونک کرده‌اند. مالباخته به کارآگاهان گفت: در خیابان شهید یاسمی‌ 2 سرنشین یک دستگاه خودرو 206 نقره‌ای رنگ، با توقف در برابر من و طرح این ادعا که اعتبار خط تلفن همراهشان تمام شده و آنها نیاز به یک تماس ضروری دارند، از من درخواست کردند تا گوشی تلفن همراهم را برای یک تماس بسیار کوتاه در اختیار آنها قرار دهم. اما به محض آنکه گوشی را به سرنشین خودرو دادم از محل دور شدند، اما من شماره پلاک ماشین را برداشتم. کارآگاهان با چهره نگاری دزد موبایل، متوجه شدند که این سارق همان دزد 206 است. با توجه به شگرد متهمان در ارتکاب سرقت گوشی تلفن همراه، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم تحت تعقیب آنها بدون شک از مجرمان حرفه ای است؛ لذا با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار و بهره گیری از تصاویر به دست آمده از چهره نگاری های انجام شده، موفق به شناسایی «دارا.ت»21 ساله شدند. بررسی سوابق دارا نشان می داد که وی یکی از مجرمان حرفه‌ای سرقت لوازم و قطعات داخل خودرو است که سرقت های خود را از نوجوانی آغاز و اولین بار در سن 16 سالگی، دستگیر شده است.

دستگیری عامل جنایت
همزمان با اقدامات پلیسی و شناسایی هویت عامل جنایت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو 206 نقره ای سرقت شده نیز به صورت رها شده در منطقه یوسف آباد کشف شده است. با شناسایی محل سکونت دارا در خیابان گاندی، وی را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند. در شرایطی که متهم در طول تحقیقات منکر هرگونه سرقتی شده بود، در ادامه اظهارات خود مدعی شد که سرقت خودرو 206 مقتول توسط یکی از دوستانش به اسم «اتابک.م» 21 ساله انجام شده که از چندی پیش با وی بر سر موضوع دوستی با دختر جوانی به هویت پونه دچار اختلاف شده است. کارآگاهان در بررسی سوابق اتابک اطلاع پیدا کردند که او نیز مانند «دارا» از مجرمان سابقه داری است که بارها به اتهام سرقت داخل خودرو دستگیر شده است. پلیس با شناسایی مخفیگاه اتابک در حالی که دارا فکر نمی کرد وی که تحت تعقیب است به زودی دستگیر شود ، شناسایی و دستگیر شد.

اعترافات اتابک
اتابک بعد از دستگیری به کارآگاهان گفت: من از مسروقه بودن خودرو اطلاع کامل داشتم، اما به هیچ عنوان در سرقت آن نقشی نداشتم.وی ادامه داد: دارا با من تماس گرفت و عنوان کرد که خودروی متعلق به یک خانم دکتر را در خیابان ولی عصر(عج) سرقت کرده است و پس از آن پیشنهاد داد تا به همراه پونه و برای تفریح به منطقه دماوند برویم و به همین بهانه، با یکدیگر در پارک پردیسان قرا گذاشتیم؛ پس از گذشت مدتی کوتاه «دارا» و «پونه» در حالیکه سوار یک دستگاه خودرو 206 نقره ای رنگ بودند به محل قرار آمده و پس از آن هر 3 نفر برای تفریح به دماوند رفتیم. پونه نیز در این ارتباط دستگیر و در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان کرد که دارا به وی گفته است که سرقت خودرو 206 را خودش و به تنهایی انجام داده است .

دارا اعتراف می کند
با اطلاع دارا از دستگیری «اتابک» و «پونه» و مواجهه حضوری میان هر 3 متهم، دارا به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت منجر به قتل صاحب خودرو 206 نقره ای رنگ اعتراف کرد . دارا گفت: همراه یکی از دوستانم در داخل یک کافی شاپ در حال مصرف شیشه بودیم که پونه با تلفن همراهم تماس گرفت و با من قرار ملاقات گذاشت؛ برای رفتن نزد پونه، با مادرم تماس گرفتم تا از او ماشین بگیرم. اما او ماشینش را لازم داشت، ناگهان ابتدای کوچه هشتم، خانم جوانی را دیدم که در حال پارک خودرو 206 خود بود؛ به او نزدیک و به دروغ مدعی شدم که ماشین پشت سری متعلق به من بوده و پیشنهاد دادم تا ماشین 206 را برایش پارک کنم؛ پس از آنکه پشت فرمان نشستم ، در یک لحظه دنده عقب گرفته وفرار کردم؛ چند دقیقه قبل از سرقت ، شیشه زیادی مصرف کرده بودم و برای همین پس از ورود به خیابان ولی عصر ، برای فرار از دست افرادی که به تعقیب من آمده بودندبا چند دستگاه خودروی عبوری دیگر تصادف کردم. اما با ورود به خط ویژه اتوبوس موفق به فرار از محل شدم . «دارا» در ادامه اعترافات خود و در خصوص سرقت گوشی تلفن همراه نیز ضمن اعتراف صریح به سرقت ، همدست خود در این سرقت را نیز به هویت سروش معرفی کرد که کارآگاهان اداره دهم «سروش.ق» 23 ساله را در منطقه یوسف آباد دستگیر کردند. سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : « با توجه به اعترافات صریح متهمان به ویژه متهم اصلی پرونده در خصوص ارتکاب جنایت ، هر 4 متهم پرونده برای صدور قرار بازداشت و تفیهم اتهامات ، به شعبه یکم بازپرسی دادسرای امور جنایی اعزام و برای هر یک از متهمان از سوی بازپرس محترم پرونده قرار قانونی صادر و هر 4 متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.