×

تکلیف به رسیدگی توام و رسیدگی به دعوای اصلی بدون رسیدگی به دعوی تقابل تخلف محسوب می‌شود

تکلیف به رسیدگی توام و رسیدگی به دعوای اصلی بدون رسیدگی به دعوی تقابل تخلف محسوب می‌شود

تکلیف به رسیدگی توام و رسیدگی به دعوای اصلی بدون رسیدگی به دعوی تقابل تخلف محسوب می‌شود

تکلیف-به-رسیدگی-توام-و-رسیدگی-به-دعوای-اصلی-بدون-رسیدگی-به-دعوی-تقابل-تخلف-محسوب-می‌شود وکیل 

تکلیف به رسیدگی توام و رسیدگی به دعوای اصلی بدون رسیدگی به دعوی تقابل تخلف محسوب می‌شود


کلاسه پرونده: ....
شماره دادنامه: ...
تاریخ رسیدگی: 23/8/90
مرجع رسیدگی: شعبه ... دادگاه عالی انتظامی قضات
اعضای دادگاه: آقایان ...
موضوع رسیدگی: کیفرخواست‌های شماره ... – 10/8/89 و ... – 10/8/89 دادسرای انتظامی قضات.
خلاصه جریان پرونده: در تاریخ 27/12/88 خانم «ف – غ» شکایتی از عملکرد آقایان قضات شعبه ... دادگاه عمومی شهرستان ... و شعبه ... دادگاه تجدیدنظر استان ... در دادسرای انتظامی قضات مطرح نموده که با کلاسه ... در جریان رسیدگی قرار گرفته و آقای «...» معاون دادسرای انتظامی قضات در تاریخ 24/5/89 پس از تهیه گزارشی از چگونگی قضیه نهایتا به شرح زیر اظهارنظر نموده است:
بین دعوی اصلی و دعوی تقابل ارتباط کامل وجود داشته به گونه‌ای که رسیدگی به یکی از دعاوی موثر در دیگری بوده و از همین رو دادگاه قرار رسیدگی توامان صادر نموده است و در چنین وضعیتی به استناد ماده 141 قانون آیین دادرسی در امور مدنی و به منظور حفظ حقوق خواهان دادگاه‌ها در تمام مراحل دادرسی لزوما تکلیف داشته‌اند این دو دعوی را تواما مورد رسیدگی قرار دهند و رسیدگی به دعوی اصلی بدون رسیدگی به دعوی تقابل تخلف محسوب و آقایان 1- «الف – الف» دادرس علی‌البدل دادگاه عمومی شهرستان ... 2- «م – د» 3- «الف – م» رئیس و مستشار شعبه ... دادگاه تجدیدنظر استان ... به جهات یاد شده متخلف تشخیص و به استناد ماده 20 نظامنامه عقیده به تعقیب انتظامی مشارالیه دارم.
آقای دادستان انتظامی قضات با نظریه مزبور موافقت نموده و تعقیب آقای «الف» را معلق نموده و کیفرخواست‌های شماره ... - –0/8/89 و ... – 10/8/89 علیه آقایان «م – د» رئیس شعبه ... دادگاه تجدیدنظر استان ... و «الف – م» مستشار آن شعبه صادر گردیده و به استناد ماده 20 نظامنامه راجع به تشخیص انواع تقصیرات انتظامی قضات درخواست صدور حکم مجازات انتظامی آنان شده است.
با ابلاغ کیفرخواست‌های مزبور به آقایان «د» و «م» مشارالیهما طی لوایحی که به شماره ... و ... ثبت دفتر دادگاه عالی انتظامی قضات گردیده‌اند به دفاع پرداخته‌اند متن این لوایح هنگام شور قرائت می‌شود.
اینک شعبه ... دادگاه عالی انتظامی قضاتبه ترتیب مرقوم تشکیل است با بررسی مندرجات اوراق پرونده، قرائت گزارش تهیه شده و لوایح واصله و پس از کسب عقیده آقای «ع» معاون اول و نماینده دادسرای انتظامی قضات مبنی بر: «اتخاذ تصمیم شایسته و قانونی ...» و با انجام مشاوره به شرح زیر مبادرت به صدور رای می‌نماید:

رای دادگاه
تخلف آقایان «م – د» رئیس شعبه ... دادگاه تجدیدنظر استان ... و «الف – م» مستشار آن شعبه به شرح نظریه مبنای کیفرخواست محرز است و دفاعیات به عمل آمده موثر در مقام نیست. بنابراین به استناد صدر ماده 20 نظامنامه راجع به تشخیص انواع تقصیرات انتظامی قضات هر یک از مشارالیهما به توبیخ کتبی با درج در برگ خدمت محکوم می‌شوند. این رای قطعی است.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.