بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
سنجر فخری
آدرس : تهران - خیابان استاد مطهری - خیابان میرعماد - نبش کوچه چهارم - ساختمان 280 - طبقه 3 واحد 16
تلفن تماس :
تلفن همراه : 09121088950
وب سایت وب سايت سنجر فخری وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
رامین مردانی
آدرس : شهرکرد-حدفاصل فلکه ابی و چهارراه فصیحی-ساختمان سیمرغ-طبقه سوم-دفتر وکالت
وب سایت رامین مردانی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری چهارمحال بختیاری
الهام افراسیابی
آدرس : تهران، منطقه یک ، خیابان شریعتی، بالاتر از مترو قیطریه، بین کوچه پروین و واعظی، پلاک 1897 دفتر وکالت الهام افراسیابی، کدپستی 1933933171
وب سایت الهام افراسیابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد یوسفی (نصیری خلج)
آدرس : تهران - خیابان ولیعصر - بین خیابان زرتشت و فاطمی - خیابان پرستو - دفتر محمد یوسفی و وکلا
وب سایت محمد یوسفی (نصیری خلج) وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلا
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
شهرام عباس قربانی
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران پ77-طبقه اول-واحد8
وب سایت شهرام عباس قربانی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
بهزاد قوامی
آدرس : تهران - خیابان میردامادغربی-نرسیده به ولی عصر-ساختمان 349-طبقه 2 شمالی
وب سایت بهزاد قوامی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

وقتی تبلیغات شهری بلای جانمان می شود

ارسال شده توسط : سنجر فخری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در تاریخ : 08-06-1393
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
وقتی تبلیغات شهری بلای جانمان می شود

وقتی صحبت از آلودگی شهرهای بزرگ به میان می‌آید همه به یاد آلودگی هوا و یا آلودگی صوتی می‌افتند اما معمولا فراموش می‌کنیم که آلودگی تصویری به مراتب می‌تواند آسیب بیشتری بر روح و روان شهروندان برساند.

ناهنجاریی به نام تبلیغات شهری - تاکید بر تشدید برخوردهای قضایی با پدیده دیوارنویسی و تبلیغات نامتعارف - هیچ ارگانی پاسخگوی خسارات ناشی از چسباندن تبلیغات روی در منازل نیست - تبلیغات اینترنتی بدون مجوز ممنوع شد

براساس بررسیهای انجام شده در کلان شهرهای بزرگ جهان،‌ بخش قابل توجهی از تصادفات بزرگراهها و خیابانها به دلیل تبلیغات نامناسب شهری و یا نورپردازیهای غیر اصولی اتفاق می‌افتد. حال سوال این است که در برابر هجوم بی‌امان پیامهای بارزگانی چه باید کرد؟  این پرسشی است که محسن اسماعیلی، مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین در مقاله ای به آن پاسخ می دهد. وی دلیل این دغدغه و نگرانی را آثار تدریجی، اما گسترده و مؤثری می‌داند که تبلیغات بازرگانی، خواسته یا ناخواسته بر ابعاد مختلف زندگی امروز جامعه می‌گذارد.با آنکه هر روزه به راحتی از کنار تبلیغات محیطی می گذریم اما این تبلیغات نقش موثری را در زندگی بلند مدت ما می گذارد. اسماعیلی می‌گوید: تبلیغات تجاری، با بهره گیری از رسانه های نوینی که با شتابی حیرت انگیز روز به روز متنوع تر و مؤثرتر می شوند، دیگر یک بازاریابی یا اطلاع رسانی ساده برای پیوند مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیست، واقعیتی است که برهمه عرصه های زندگی اجتماعی انسان و بر خود او تأثیرهای عمیق و بنیادین بر جای می گذارد. افزون بر اقتصاد، جنبه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز از آن تأثیر می پذیرند و البته به نوع خود بر آن تأثیر می گذارند و آن را به کار می گیرند. این چنین است که تبلیغات تجاری را باید عنصری اساسی و تعیین کننده در سرنوشت کشورها دانست که چه درحوزه داخلی و چه در حوزه بین المللی ایفای نقش می کند.به گفته این کارشناس، آشکارترین وجهه ی تبلیغات تجاری، جنبه‌های اقتصادی آن است. چون در نخستین نگاه، این تولید‌کنندگان هستند که برای معرفی کالا یا خدمات خود و جلب نظر مشتریان اقدام به تبلیغ می کنند. تشویق مردم به مصرف، رونق بازار داد و ستد را در پی دارد. رونق بازار، اشتغال آفرین است و اشتغال نیز زمینه ساز رفاه و مصرف بیش تر. این حلقه ها همچنان تکرار می شوند و رشد و توسعه اقتصادی را برای کشور به ارمغان می آورند. این، البته، در صورتی است که آگهی ها بر تولیدات داخلی متمرکز باشند و بنیه اقتصادی کشور را تقویت کنند. در غیر این صورت نتیجه بر عکس خواهد شد و افزایش تبلیغات، وابستگی اقتصادی و عقب ماندگی را موجب خواهد شد.اسماعیلی به تاثیرات فرهنگی این تبلیغات در تغییر سبک زندگی مردم اشاره کرده و می افزاید: تبلیغات تجاری تأثیر ناخوداگاه و تدریجی، اما عمیق، بر باورها، عادت ها، آرزوها و آداب و رسوم شهروندان باقی می گذارد. تبلیغات آنان را به نوعی تنوع طلب، جویای رفاه و دارای حق انتخاب برتر می کند. با ورود کالاهای جدید، به ویژه خارجی، نوع زندگی و مطالبات مردم تغییر می کند و رؤیاها و اهداف آنان عوض می شود.وی سومین تاثیر مهم تبلیغات محیطی را اثرات اجتماعی آن عنوان کرده و می‌گوید: تغییر رفتار و نگرش اقتصادی و فرهنگی، بدون تردید روابط اجتماعی مردم را نیز دگرگون می کند. تبلیغات تجاری، همان گونه که می تواند زمینه رقابت تولید کنندگان و پیدایش محصولات برتر با بهای متعادل تر را فراهم آورد، حق انتخاب مشتری ها را بیشتر کند و رفاه و تنوع را به بار آورد، در صورت نبود نظارت و کنترل ممکن است آثار نامطلوب اجتماعی بر جای گذارد.

مصوبه (( سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی )) - تصویبنامه در مورد هزینه تبلیغات برای فروش کالا ، ارائه خدمات و توسعه صادرات   

اگر تبلیغات متناسب با واقعیت های اقتصادی یک جامعه نباشد، می تواند به ایجاد نیازهای کاذب دامن زند. چنان که جامعه شناسان گفته اند، احساس نیاز سرچشمه دگرگونی‌های اجتماعی است. از طرف دیگر نیازها، اصولاً جنبه روانی و ذهنی دارند که با هجوم بی امان پیام های بازرگانی ممکن است ایجاد، تقویت یا دچار تغییر شوند. دراین صورت مطالبات اجتماعی نیز تحت تأثیر قرار می گیرند، سطح انتظارات ملی بالا می‌رود و به احساس محرومیت و عقب ماندگی دامن زده می شود. قناعت و حرص جای خود را عوض می کنند و میانه روی و زیاده خواهی جابه‌جا می شوند.اسماعیلی یکی دیگر از آثار اجتماعی تبلیغات تجاری را جنبه های بهداشتی و درمانی آن عنوان کرده و تصریح می کند: کالای تبلیغ شده، از آن جهت که چه اثری بر سلامت و بهداشت مردم باقی می گذارد؟ دارای اهمیت است. بدون تردید نباید دامن زدن به مصرف بیشتر فراورده هایی که به سلامت شهروندان آسیب می رساند یا دست کم برای رشد جسمی آنان سودی ندارد، با تبلیغ کالاهای سودمند، یکسان شمرده شود. این موضوع، بخصوص در ارتباط با کودکان، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و در قوانین و مقررات نیز انعکاس یافته است. تبلیغ داروها یا شیوه های درمان و ترویج مصرف لوازم آرایشی نیز از موضوعات دیگری است که اثر مستقیم بر سلامت عمومی جامعه می گذارد و باید در تنظیم مقررات تبلیغات تجاری مورد توجه قرار گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین چهارمین و آخرین تاثیر مهم این تبلیغات را آثار سیاسی آن معرفی کرده و توضیح می‌دهد: با روشن شدن آثار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تبلیغات تجاری، ابعاد سیاسی این پدیده نیز آشکار می شود. در پی دگرگون شدن فرهنگ و رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم، بدون تردید جامعه هم دستخوش دگرگونی اساسی خواهد شد. به عبارت دیگر « خداوند وضعیت هیچ گروهی را تغییر نمی دهد؛ مگر هنگامی که آنان، خود تغییر کنند. » ناگفته پیداست که وضعیت داخلی و پایگاه بین المللی کشورها تابعی از متغیرهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آنهاست؛ به طبع کشوری که دارای شهروندان پر تلاش، قانع، کم مصرف، نوع دوست، ایثارگر و علاقه‌مند به تولیدات داخلی است، چه در تصمیم گیری های داخلی و چه درموضع گیری های جهانی، وضعیتی متفاوت با کشوری خواهد داشت که مردم آن کم کار، حریص و پر توقع، مسرف، خودخواه و شیفته تولیدات بیگانگان است.

بررسی تطبیقی حقوق تبلیغات بازرگانی در رادیو و تلویزیون ایران و انگلستان - در گفت و گو با کارشناسان حقوقی بررسی شد ، تلبیغات رسانه ای در قاب قانون 

این کارشناس در ادامه بر لزوم ضابطه مند کردن تبلیغات بازرگانی تاکید کرده و می گوید: هنگامی که به آثار عمیق و همه جانبه تبلیغات بازرگانی در زندگی فردی و اجتماعی توجه می کنیم، تردیدی در ضرورت ضابطه مند کردن آن باقی نمی ماند. تدوین و اجرای قوانین کار آمد نخستین و طبیعی ترین روشی است که برای رسیدن به این هدف دنبال می شود. قانون و سازوکار شناخته شده برای مهندسی روابط اجتماعی به گونه ای است که ضمن تضمین آزادی ها از تجاوز خواسته یا ناخواسته به حقوق عمومی یا خصوصی دیگران جلوگیری می کند. با این حال تجربه ثابت کرده است که قانون و به تعبیر جامع تر حقوق، به تنهایی نمی تواند مانع زیادخواهی ها شده و زندگی مسالمت آمیز و آرام را به بشر اهدا کند. طبع فزونی خواه فرزندان آدم سرکش تر از آن است که به همه الزام های قانونی گردن نهد و از ترس مجازات های دولتی و مادی از دست اندازی به حریم دیگران خودداری کند. تأثیر حقوق و حصول اهداف آن نیازمند عنصری دیگر به نام اخلاق است.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
رای شماره 1444 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال مصوبه شماره 1391/11/24-2554 شورای اسلامی شهر شاندیز رای شماره 1446 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال تعرفه شماره 4 از فصل دوم تعرفه عوارض شهرداری اراک رای شماره 1448 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال قسمتی از مصوبه 1388/7/13 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مهلت پرداخت دیه چقدر است ؟ رای شماره 1443 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال بند 3-1 طرح تفصیلی شهر اسلامشهر میرمحمد صادقی : انعکاس تفکر عدالت ترمیمی در قوانین ما وجود دارد ملکیان : فضیلت عفو باید از قبل در اشخاص پرورده شده باشد خاک دزدی! مرگ 30 مازندرانی بر اثر مسمومیت با گاز در سال گذشته اگر قاتل شناسایی نشود تکلیف دیه چیست ؟ نجفی‌ ابرندآبادی: آیا میانجی‌گری به درخت قضایی ما پیوند خورده است؟ مبایعه نامه یا قولنامه چه فرقی دارد؟ اعلام زمان آغاز ثبت نام جریمه ریالی سربازی 96 پرداخت وام و هزینه بیکاری به بزده دیدگان جرایم عمدی و غیر عمدی فتوای زنان روحانی مسلمان اندونزی برای افزایش سن ازدواج دختران آنچه درباره مجازات مداخله غیر مجاز در امور پزشکی باید بدانیم کاهش 9 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال 95 منشور حقوق شهروندی منطبق بر فرمان 8 ماده ای امام راحل و اصل استراتژیک دولت است فلسفه اعدام در ملاعام از منظر آیات قرآن و تاریخ اسلام مشخص شود هزینه های تبلیغاتی از کجا و به چه نحو تامین می شود