×

احتمال ارسال اس_300 روسی به ایران

احتمال ارسال اس_300 روسی به ایران

احتمال ارسال اس_300 روسی به ایران

احتمال-ارسال-اس_300-روسی-به-ایران وکیل 

احتمال ارسال اس_300 روسی به ایران

یک پایگاه خبری نزدیک به موساد به نقل از یک مقام ارشد نظامی روسی از احتمال بالای ارسال مجدد سامانه فاعای پیشرفته اس_ 300 به ایران خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دبکا فایل، روسیه اعلام داشته است که هرگونه اقدام نظامی علیه بشار اسد جغرافیای سیاسی منطقه را دگرگون می سازد و بدین خاطر این احتمال وجود دارد که مسکو تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را نادیده بگیرد.

بر اساس این گزارش، مشاور ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام داشته است که اگر قوای نظامی بیگانه در امور سوریه دخالت کنند یا نقش آفرینی غرب در سوریه باعث پیامدهای ناخوشایندی شود، آنگاه سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس_ 300 به ایران فروخته خواهد شد.

ژنرال پوکوف اعلام داشت : در برهه کنونی این تصمیم درستی است و هرگونه دگرگونی در اوضاع سوریه، ما را به تقویت ایران هدایت می کند .این تصمیم شاید خیلی زودتر به مرحله اجرا در آید.

بنوشته دبکا فایل، دیمتری روگوزین، سفیر روسیه در ناتو پیشتر و در هنگام عملیات ناتو علیه لیبی هشدار داده بود که هدف بعدی ناتو در خاورمیانه بشار اسد و سپس ایران است.

این پایگاه خبری نوشت: پوتین در جریان دیدار خود از اسرائیل اعلام داشته بود که سقوط حکومت اسد و دخالت قوای خارجی به نشانه عدم رعایت قطعنامه های شورای امنیت است و این باعث می شود که روسیه نیز قطعنامه های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران را نادیده بگیرد.

دبکا فایل در خاتمه نوشت: البته با عدم ارسال این سامانه به ایران, این کشور درصدد جایگزینی شبیه سازی شده اس_ 300 برآمد و چین که این سامانه را از روسیه کسب کرده کمک های مناسبی را به پرسنل ایرانی دوره دیده در روسیه برای شبیه سازی این محصول ارائه کرده و به همین دلیل است که سران نظامی ارشد ایرانی از پیشرفت در تولید سامانه دفاع هوایی شبیه به نمونه اس _ 300 روسی خبر می دهند و اخیرا اعلام داشته اند تا اواسط 2013 آن را به نمایش می گذارند.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.