×

عکسی که جنجال آفرید، آیا دکتر عباس کریمی در تحلیف مرکز مشاوران، وکلا 187 شرکت کرد؟

عکسی که جنجال آفرید، آیا دکتر عباس کریمی در تحلیف مرکز مشاوران، وکلا 187 شرکت کرد؟

عکسی که جنجال آفرید، آیا دکتر عباس کریمی در تحلیف مرکز مشاوران، وکلا 187 شرکت کرد؟

عکسی-که-جنجال-آفرید،-آیا-دکتر-عباس-کریمی-در-تحلیف-مرکز-مشاوران،-وکلا-187-شرکت-کرد؟ وکیل 

عکسی که جنجال آفرید،
آیا دکتر عباس کریمی در تحلیف مرکز مشاوران، وکلا 187 شرکت کرد؟

 


تقابل مرکز مشاوران حقوقی، وکلا قوه قضاییه و کانون وکلا موازی کاری این مرکز با نهاد صنفی- ملی کانون وکلاسال هاست موضوع مباحث و مجادلات شده است. اعضای کانون وکلاهمیشه ادعا داشته و دارند که ادامه پذیرش افراد در مرکز مشاوران بعد از برنامه سوم توسعه غیرقانونی بوده، لذا ادامه این روند غیرقانونی است. اما همین چند هفته پیش بود که حضور یکی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای مرکز در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت مرکز مشاوران خبرساز شد و کار در رسانه های مجازی حقوقی بالاگرفت.
    
وبلاگ وکلای ملت با انتشار عکس عباس کریمی در این مراسم خبر از حضور این عضو هیات مدیره در آن مراسم داد. انتشار این عکس در وبلاگ وکلای ملت، واکنش عباس کریمی را در پی داشت. ایشان در جلسه هیات مدیره در این مورد توضیح داد که «در چند روز اخیر، عکسی از بنده روی بعضی از سایت های وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز قرار گرفته و در ذیل عکس عبارتی درج شده که حکایت از شرکت اینجانب در مراسم تحلیف کارآموزان ماده 187 برنامه سوم توسعه دارد و به اشکال مختلف، افراد قصد سوءاستفاده از این امر داشته اند». اگرچه عباس کریمی هیچ گاه به صراحت قبول نکرده که در این جلسه شرکت نکرد اما به نوعی می توان از بخشی از صحبت های ایشان صدق عکس منتشر شده را دریافت. ایشان در بخشی از توضیحات خود در جلسه هیات مدیره کانون می گوید: «اینجانب در همان روز تحلیف یعنی یکشنبه مورخ 21 خرداد 1391، در جلسه هیات مدیره کانون حضور داشتم و بعد از آنکه همسرم را برای مراسم تحلیف همراهی کردم، قبل از ساعت 9 صبح به کانون وکلاآمدم و در صورتجلسه همان روز، حضور بنده از ابتدای جلسه ثبت شده است.» ماحصل صحبت های آقای عباس کریمی در جلسه هیات مدیره عدم حضورش در آن جلسه بود. همچنین وی انتشار عکس و تیتر را مصداق نشر اکاذیب دانست.
    
اظهارات کریمی اما بی جواب نماند. سایت وکلای ملت چند روز بعد پاسخ ادعاهای ایشان را در وبلاگ درج کرد. این سایت مدعی شد که تصاویر مذکور را که در سایت رسمی مرکز امور مشاوران قوه قضاییه بوده، منتشر کرده و در ادامه می افزاید: «صرف نظر از اینکه دکتر عباس کریمی منکر اصالت عکس ها نیستند، مشخص نیست منظور ایشان نشر کدام مطلب کذب بوده!؟ و اکاذیب را چه کسی منتشر کرده است؟»
    
سخنان کریمی در دفاع از خود در هیات مدیره بخش های دیگری هم داشت. وی در بخشی از صحبت های خود از هیات مدیره انتقاد کرده بود که «حدود 90 روز مجموعه اقداماتی که تاکنون انجام شده، معادل برنامه کاری دو روز هیات مدیره بوده و بقیه اوقات این مجموعه ارزشمند به حل تعارضات و کشمکش ها اختصاص یافته و جلسات هیات مدیره نیز بسیار ضعیف اداره می شود». این بخش از صحبت های کریمی مورد استقبال سایت جمعیت اسلامی حقوقدانان (معترضان آزمون 90) قرار گرفت. گردانندگان این وبلاگ با درج این خبر، این بخش از خبر را مورد تاکید قرار دادند.
    
اعتراض دیگری که به سخنان آقای کریمی رخ داد، یادداشت محمدرضا سماواتی بود که با نام «پاسخی بر توجیهات دکتر کریمی» در وبلاگ کاسپین به نقل از وکلای ملت نقدی بر سخنرانی عباس کریمی در هیات مدیره منتشر شد. سماواتی در بخشی از این یادداشت به دفاع از وبلاگ نویسان صنفی پرداخت، چرا که کریمی در صحبت های خود وبلاگ وکلای ملت را مورد نقد جدی قرار داده بود و وی را متهم به نشر اکاذیب کرده بود.
    
    
 منبع: روزنامه اعتماد، شماره 2436 به تاریخ 17/4/91، صفحه 8 (حقوق)

    

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.