×

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت برای انتقال پایتخت کشور باید به فکر ساخت شهر جدید بود

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت برای انتقال پایتخت کشور باید به فکر ساخت شهر جدید بود

چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت برای انتقال پایتخت کشور باید به فکر ساخت شهر جدید بود

چمران،-رئیس-شورای-اسلامی-شهر-تهران-گفت-برای-انتقال-پایتخت-کشور-باید-به-فکر-ساخت-شهر-جدید-بود وکیل 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران با حضور در مراسم دهمین سالگرد فعالیت شورایاری‌های محلات تهران با بیان اینکه همه تلاش ما بر این است که گره از کار مشکلات عام مردم بگشاییم، افزود: در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه‌ای مبنی بر انتقال پایتخت کشور تعیین شده است، بر این اساس به شهری دیگری برای جایگزینی نمی‌توانند فکر کنند و باید به فکر مکانی دیگر برای ساخت پایتخت باشند.

وی افزود: تهران هنوز آ‌ن‌طور که باید ساخته‌ نشده، بسیار کارهای نیمه تمام دارد و با بسیاری از مشکلات دست به گریبان است، حال می‌خواهیم شهر دیگری را بسازیم، انشاء الله که مبارک است!

چمران ادامه داد: امیدواریم این بودجه ها و فرصت‌ها برای ساخت شهر سیاسی یا شهر مقر حکومتی به عنوان پایتخت فراهم شود و مردم تهران نیز از این مشکلات کنونی نجات یابند.


وی گفت: امیدواریم سیستمی که برای شورایاران طراحی شده سیستم خوب و کارآمدی باشد تا بتوانیم مشکلاتی که مردم مطرح می‌کنند از طریق شورای شهرداری یا دولت آنها را حل کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به حضور شورایاران محلات تهران در جلسات علنی شورای شهر اشاره کرد و گفت: حضور شورایاران در جلسات علنی شورای شهر باعث تقویت ارتباط آن‌ها با اعضای شورای شهر می‌شود چرا که بازوان اعضای شورا در مناطق شورایان محسوب می شوند و می‌توانیم بدین وسیله در رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیاز به فرهنگسازی را در بسیاری مسائل امری مهم برشمرد و اظهار داشت: برای حل مشکلات و معضلاتی مانند ترافیک یا محیط زیست می‌توان از فرهنگسازی استفاده کرد. این امررا با تعامل مردم می‌توان به خوبی انجام داد.

وی افزود: ما به شهری سالم و پاکیزه نیازمندیم که بخش اعظمی از به وجود آوردن آن بر عهده خودمان است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: انداختن زباله در سطح شهر طبق مصوبه جریمه دارد، مدتی راهنمایی و رانندگی به جریمه کردن افرادی که از خودروی خود زباله را بیرون می‌انداختند، پرداخت ولی این امر نیز مانند دیگر مسائلی که ابتدای کار نسبت به آن سختگیری داریم و به تدریج آن را فراموش می‌کنیم، فراموش شده است ولی فرهنگسازی را نباید از یاد برد.
وی همچنین گفت: در حال حاضر بسیاری از مراکز معاینه فنی خالی است ولی با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال با ازدحام جمعیت در این مراکز مواجه می‌شویم و می‌گویند مراکز معاینه فنی کم است.

چمران با بیان اینکه مردم کشور چین آماده فرهنگسازی هستند، تصریح کرد: مردم چین آمادگی پذیرفتن مسائل را به خوبی دارند به عنوان مثال مردم چین سال‌ها عادت به انداختن آب دهان خود روی زمین را داشتند ولی با گذشت زمان و تبلیغات گسترده، با وجود اینکه جمعیت کشور چین بسیار زیاد است، توانستند این عادت زشت را از بین ببرند.
وی ادامه داد: ما نیز برای سالم نگه داشتن شهرمان به بسیاری از این فرهنگسازی‌ها احتیاج داریم و اگر بخواهیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در اصلاح الگوی مصرف موفق باشیم، به فرهنگسازی نیاز داریم.

چمران افزود: مصرف آب، برق، گاز و بنزین و هچنین تولید زباله در کشور ما از سرانه‌های بین‌المللی بسیار بالاتر است.
وی تصریح کرد: در لندن هفته‌ای سه بار اقدام به جمع آوری زباله می‌شود ولی در تهران روزی سه بار این امر صورت می‌گیرد این در حالی است که باز هم زباله‌ها را در برخی نقاط شهر مشاهده می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با همکاری شورایاری‌ها در فرهنگسازی بسیاری از این مسائل و مشکلات می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد.
وی گفت: آنچه که بیش از همه اهمیت دارد همکاری شورایاری‌ها با شورای شهر است چرا که همه مسائل شهر به شهرداری مربوط نمی‌شود و بسیاری از مسائل به شورایاری‌ها و شورای شهر مرتبط است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.