×

جزئیاتی از تغییرات جدید گواهینامه‌ها

جزئیاتی از تغییرات جدید گواهینامه‌ها

جزئیاتی از تغییرات جدید گواهینامه‌ها

جزئیاتی-از-تغییرات-جدید-گواهینامه‌ها

شهری - معاون فنی ــ مهندسی پلیس راهور گفت: در نیمه دوم سال جاری گواهینامه ها تجمیع و به صورت متحدالشکل صادر می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ سرهنگ رحیم رمضان آقایی در مورد جزئیات تجمیع و تغییر گواهینامه‌ها گفت:  سال 84 با توجه به نیاز های کشور گواهینامه ها در 10 پایه طراحی و صادر شد که پس از مدتی مسئولان متوجه شدند این مسئله باعث سرگردانی مردم شده است به همین دلیل گواهینامه ها به پنج پایه کاهش یافت.

وی ادامه داد: براساس قانون جدید گواهینامه های ویژه برای ماشین های مهندسی و عمرانی صادر می شود. همچنین گواهینامه پایه سوم برای وسایل نقلیه 3.5 تن و با ظرفیت حداکثر 9 نفر است. رانندگان گواهینامه پایه دوم نیز مجاز به رانندگی با خودروهای باری 6 تن و 26 نفر هستند. البته گواهینامه پایه یک مانند گذشته است و تغییری نمی کند.

معاون فنی - مهندسی راهور، داشتن گواهینامه را نشانه مهارت در رانندگی ندانست و گفت: پلیس در آزمون های رانندگی سختگیری نمی کند و حداقل ها را درنظر می گیرد. هر فردی می تواند گواهینامه بگیرد اما مهارت در رانندگی نیز به تمرین نیاز دارد. داشتن گواهینامه به معنای مهارت در رانندگی نیست.

تمدید گواهینامه معطلی ندارد

آقایی با بیان اینکه هر راننده ای یک ماه قبل از پایان اعتبار گواهینامه اش می تواند برای تعویض اقدام کند تاکید کرد: تمدید گواهینامه ها زمانبر نیست و در گواهینامه پایه دو و موتور سیکلت بروز هستیم. در صورت وجود امکانات و تکمیل منابع تمدید گواهینامه دو هفته ای انجام می شود.

وی گفت: رانندگان برای هر سال تاخیر در تمدید و تعویض گواهینامه پنج هزار تومان جریمه می شوند. 

اتباع بیگانه نمی توانند گواهینامه بگیرند

معاون فنی- مهندسی راهور در خصوص دریافت گواهینامه اتباع خارجی گفت: اتباع خارجی با مراجعه به معاونت اتباع بیگانه نیروی انتظامی و طی مراحل گواهینامه دریافت کنند. البته مهاجران افغان با کارت اقامت نمی توانند گواهینامه بگیرند و گواهینامه افغانی نیز در ایران معتبر نیست.

رمضان آقایی از پلمب دو آموزشگاه رانندگی در تهران خبر داد و گفت: دو آموزشگاه رانندگی در تهران که هنزآموزان آنها بیشترین تخلف را داشتند برای تنبیه مدتی پلمپ شدند. اجرای این طرح در تهران ادامه دارد و برای اجرای سراسری در کشور باید برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به فعالیت هفت آموزشگاه موتور سیکلت در کشور تاکید کرد: هم اکنون هفت میلیون موتور سیکلت در کشور شماره گذاری شده اند. موتور سواران باید 10 ساعت آموزش تئوری و 10 ساعت آموزش عملی ببینند به همین منظور آموزشگاه های ویژه برای این کار راه اندازی شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.