×

ازدواج های شگفت انگیز در کشور

ازدواج های شگفت انگیز در کشور

روان‌شناسان و مشاوران خانواده معتقدند باید میان زن و مرد، یک فاصله سنی منطقی وجود داشته باشد آمارهای ثبت احوال نیز البته تا حدی این انگاره را تائید می‌کند یعنی این که مردم هم در حالت عادی به این توصیه معتقدند

ازدواج-های-شگفت-انگیز-در-کشور وکیل 

روان‌شناسان و مشاوران خانواده معتقدند باید میان زن و مرد، یک فاصله سنی منطقی وجود داشته باشد. آمارهای ثبت احوال نیز البته تا حدی این انگاره را تائید می‌کند. یعنی این که مردم هم در حالت عادی به این توصیه معتقدند.

 سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج -  ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن 

به گزارش جام جم، طبق آمار بیشترین ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) در ایران میان پسران 20 تا 24 سال با دختران 15 تا 19 سال صورت می‌گیرد. البته در میان دختران، افراد 20 تا 24 سال بیشترین گروه از همسران را تشکیل می‌دهند.

ولی با این حال تعداد ازدواج‌هایی که از نظر سنی عجیب و غریب است نیز کم نیست. بیایید نگاهی به بخشی از این اعداد و ارقام بیندازیم:

1 ـ‌ ازدواج 40 هزار دختر زیر 15 سال نخستین مورد تعجب‌آور است. هر چند که این موضوع در کشور ما دور از ذهن نیست، اما کم نیستند کارشناسانی که به مواردی چون محرومیت این افراد از تحصیل، خطر بارداری زودهنگام و نیز عدم یادگیری مهارت‌های زندگی اشاره می‌کنند مخصوصا این که بدانیم 7000 نفر از این تعداد با پسران زیر 20 سال ازدواج می‌کنند.

ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند - افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ 

2 ـ نکته جالب و شگفت دیگر، ازدواج 3440 زوج و 292 زوجه 75 سال و بیشتر است. کسانی که چند سالی بیش از متوسط امید به زندگی ایرانیان عمر دارند، اما سر پیری هوس معرکه‌‌گیری کردند و احتمالا برای بار دوم یا چندم پای سفره عقد نشستند.

نکته شگفت‌انگیزتر این که 3 نفر از مردان بالای 75 سال با دختران کمتر از 15 سال و 16 نفر با دختران کمتر از 20 سال ازدواج کرده‌اند. از آن طرف هم 4 بانوی بیش از 75 سال با پسران کمتر از 20 سال ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) کرده‌اند. عروس، کودتای 28 مرداد 32 را به یاد دارد ولی داماد تصویری از جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران هم ندارد.

نکته جالب‌تر دیگر این است که 168 نفر از این افراد با کسانی ازدواج کرده‌اند که در گروه سنی همسان یعنی 75 سال و بیشتر هستند.

3 ـ نکته جالب دیگر، تعداد افرادی است که با سن نامشخص به محضر اسناد رسمی رفته‌اند. آمارها نشان می‌دهد 254 خانم و 261 آقا بدون سن معین ازدواج کرده‌اند. این افراد کسانی هستند که هنوز سند سجلی معتبر ندارند و شگفت‌انگیز تعداد این افراد است که بدون سند هویتی در جامعه زندگی می‌کنند.

آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ - آمار ازدواج

یادآوری می‌شود تمام آمار این مطلب مربوط به سال 1391 است. آمار سال 1392 و 93 تاکنون اعلام نشده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.