×

وکیل دادگستری باید نسبت به حق و عدالت حساس باشد

وکیل دادگستری باید نسبت به حق و عدالت حساس باشد

وکیل دادگستری باید نسبت به حق و عدالت حساس باشد

وکیل-دادگستری-باید-نسبت-به-حق-و-عدالت-حساس-باشد

نایب رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان: وکیل دادگستری باید نسبت به حق و عدالت حساس باشد

نایب رییس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان گفت: وظیفه وکیل دادگستری تنها نیابت در انجام وکالت نیست، بلکه یکی از وظایف اصلی وکیل دادگستری حساس بودن در خصوص عدالت و دفاع از حق در جامعه و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه اصفهان، حسن صرام در بیست و ششمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان، اظهارکرد: کانون وکلای دادگستری اصفهان با برگزاری 26 دوره کارآموزی وکالت موفق به معرفی بیش از یک هزار و 500 وکیل پایه یک شده است.

وی افزود: در این دوره 60 نفر از کارآموزان دوره وکالت که در آزمون قبول شدند مراسم تحلیف را انجام می‌دهند و با سوگند خود، قسم یاد می‌کنند که مدافع حق بوده و جز راستی و درستی را در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود اعمال نکنند و همواره در مسیر عدالت و حق خواهی همراه و همگام مردم باشند.

نایب رییس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان تصریح کرد: بر اساس سوگند نامه وکالت، قانون اساسی، قانون آیین دادرسی مدنی در باب وکالت تسخیری و غیره مشخص می‌شود، وظیفه وکیل دادگستری تنها نیابت در انجام وکالت نیست، بلکه یکی از وظایف اصلی وکیل دادگستری حساس بودن در خصوص عدالت و دفاع از حق در جامعه و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

صرام ادامه داد: وکیل دادگستری باید نسبت به حق و عدالت حساس بوده و ناظر و شاهد بر حسن اجرای قوانین در محاکم و عموم جامعه باشد.

وی اضافه کرد: تنها شغلی که زندگی اشخاص به اندازه زیادی به زندگی حرفه‌ای آنها پیوند خورده شغل قضاوت و وکالت است، به طوریکه در شغل وکالت و قضاوت زندگی شخصی و حرفه‌ایی وکیل و قاضی به هم آمیخته است.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، رییس دادگاه انقلاب استان و غیره حضور داشتند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.