×

ضرورت افزایش و توسعه آگاهی های حقوقی مردم

ضرورت افزایش و توسعه آگاهی های حقوقی مردم

یک وکیل دادگستری گفت افزایش سطح اطلاعات حقوقی مردم یکی از مهمترین راه‌های کاهش بسترهای تخلف در جامعه است

ضرورت-افزایش-و-توسعه-آگاهی-های-حقوقی-مردم

یک وکیل دادگستری گفت: افزایش سطح اطلاعات حقوقی مردم یکی از مهمترین راه‌های کاهش بسترهای تخلف در جامعه است.

علم حقوق - آیا حقوق علم است ؟ - ضرورت های تغییر پیش فرض های علم حقوق در ایران - جزوه مقدمه علم حقوق استاد موسوی هاشمی 

"احمد علیجانی " با اشاره به تاثیر افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم در کاهش حجم پرونده‌های قضایی اظهارداشت: افزایش سطح اطلاعات حقوقی مردم یکی از مهمترین راه‌های کاهش بسترهای تخلف در جامعه است.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه خیلی از مشکلات مردم ریشه در مسائل حقوقی دارد گفت: افراد به دلیل این که مسائل حقوقی خود را به طور شفاف نمی‌شناسند در برخوردهای مختلف دچار برخی انحرافات و جرائم می‌شوند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه مردم کشور ما هنوز فرهنگ مراجعه به وکلا را ندارند و این در حالی است که برای پیگیری برخی سوالات حقوقی می توان به وکیل برای مشاوره مراجعه کرد.

رابطه جامعه شناسی با حقوق - تاریخ فلسفه حقوق - قلمرو فقه و حقوق - پدر علم حقوق ایران کیست ؟ 

این وکیل دادگستری بابیان اینکه حتی در مسائل مربوط به ازدواج که تمام اقشار جامعه با آن روبرو خواهند شدد انستن مسائل حقوقی ضروری است گفت: در زمان شکل گیری پیوندازدواج طرفین یک سری شروط را برای یکدیگر تعیین می‌کنند به تصور این‌که صرف تعیین این شروط تضمین کننده زندگی آن‌هاست و متاسفانه به دلیل نداشتن اطلاعات حقوقی پس از مدتی کوتاه و مراجعه به وکیل تازه متوجه می‌شوند این شروط قابلیت اجرا نداشته است.

وی با بیان این که در مسائل خانوادگی هم ضعف مسائل حقوقی می‌تواند منجر به تشنج در جامعه شود تصریح کرد: مسائل حقوقی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اجرایی کردن آن‌ها در جای جای زندگی لازم و ضروری است.  

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.