×

یک سوم خانواده های ایرانی تک فرزند هستند

یک سوم خانواده های ایرانی تک فرزند هستند

رییس سازمان ثبت‌احوال گفت 33 درصد خانواده‌ها حداکثر یک فرزند دارند، 14 درصد بدون فرزند هستند و 19 درصد یک ‌فرزند دارند

یک-سوم-خانواده-های-ایرانی-تک-فرزند-هستند وکیل 

رییس سازمان ثبت‌احوال  گفت: 33 درصد خانواده‌ها حداکثر یک فرزند دارند، 14 درصد بدون فرزند هستند و 19 درصد یک ‌فرزند دارند.

پیشگیری از تک فرزندی تا کیلینیک های زناشویی - حاصل 35 درصد ازدواج ها ، تک فرزندی یا بی فرزندی ! - 28 درصد زوج ها تک فرزند هستند - امکان اعطای فرزندخواندگی به مجردها و تک فرزندها - راهنمایی برای انهایی که دلشان بچه می خواهد - پیش نیاز سیاست های افزایش جمعیت - شورای نگهبان ایرادات طرح افزایش نرخ باروری را اعلام کرد

محمد ناظمی‌اردکانی پنج‌شنبه گذشته در نشست خبری که در سالن اجتماعات مهمان‌سرای جهانگردی ارومیه برگزار شد،اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور سه ماموریت مهم برعهده دارد که ثبت وقایع حیاتی چهارگانه و ثبت تغییر کد پستی، صدور اسناد هویتی برای ایرانیان و تولید، نشر و تحلیل آمار و اطلاعات جمعیتی از جمله ماموریت‌های اصلی این سازمان محسوب می‌شوند.

وی بااشاره به اینکه برای انجام بهینه این ماموریت‌ها، پنج راهبرد تعیین کرده‌ایم، گفت: ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، اتقان اسناد هویتی، تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی مکان‌محور، مسئولیت‌های فرهنگی (به‌ویژه در زمینه نام‌گزینی برای افراد) و تامین رضایت افراد از طریق تسهیل و سرعت‌بخشی در ارایه خدمات به متقاضیان از جمله این راهبردها هستند.

 تصویب کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت - هاشمی : طرح افزایش نرخ باروری خلاف آزادی انسانهاست 

 14درصد خانواده‌های ایرانی بدون فرزند هستند

ناظمی‌اردکانی، دلایل فرهنگی، اقتصادی و گاه اجتماعی را از عمده عوامل موثر در تعداد فرزندان زوج‌ها عنوان کرد و افزود: تامین مسکن، اشتغالات زوجین و باورهای اجتماعی افراد به عنوان مسایل فرهنگی در تعداد فرزندان خانواده‌ها موثر بوده و اکنون بسیاری از زوجین تا سال‌ها پس از ازدواج نیز بدون فرزند هستند. وی بر اساس آمارها، بااشاره به اینکه 33 درصد خانواده‌ها حداکثر یک فرزند دارند، گفت: 14 درصد خانواده‌های ایرانی بدون فرزند هستند و 19 درصد یک ‌فرزند دارند.

 میزان ولادت در کشور 18 در هزار است

رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به وقوع یک میلیون و 400 هزار ولادت در سال، میزان ولادت را 18 در هزار عنوان و تصریح کرد: میزان فوت در کشور نیز 400 هزار در سال بوده که این آمارها حاکی از افزایش یک میلیونی جمعیت در سال است. ناظمی‌اردکانی با اشاره به اینکه شیب ولادت در کشور نزولی و شیب فوت صعودی است، گفت: این مسئله حاکی از حرکت کشور به سمت سالمندی است که بر اساس پیش‌بینی‌ها، ظرف 25 تا 30 سال آینده رشد جمعیت در کشور به صفر رسیده و از آن پس شاهد کاهش جمعیت در کشور خواهیم بود.وی تصریح کرد: میزان موالید در کشور طی امسال سه تا چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته‌است. ناظمی‌اردکانی بااشاره به اینکه رشد جمعیت در کشور 3/1 درصد است، گفت: میزان موالید نیز در کشور 7/1 درصد است که اگر بخواهیم جمعیت کشور به سمت جوان شدن حرکت کند، لازم است تعداد باروری برای هر زوج به بیش از دو برسد. وی اظهار کرد: پایین‌ترین میزان موالید در کشور مربوط به گیلان و بالاترین میزان نیز مربوط به سیستان و بلوچستان است.

اجماع حقوقدانان بر تجدیدنظردر طرح افزایش نرخ باروری - حذف سیاست های تشویقی طرح افزایش جمعیت 

 یک طلاق در ازای پنج ازدواج

رییس سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه از هر پنج ازدواج یک واقعه طلاق اتفاق می‌افتد، گفت: عوامل فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بسیار موثر بوده و در کلان‌شهرهایی نظیر تهران، البرز و مشهد که بیشترین مهاجرت‌ها را داشته‌اند، تعداد طلاق بالاتر از دیگر مناطق کشور است. ناظمی‌اردکانی بیشترین آمار ازدواج ثبت‌شده را نیز مربوط به استان‌های اردبیل، کردستان و خراسان شمالی اعلام کرد.

جرم انگاری در افزایش نرخ باروری کارساز نیست - طرح افزایش نرخ باروری منطبق با سیست های ابلاغی رهبری نیست 

 امیرعلی و فاطمه محبوب‌ترین نام‌ها

رییس سازمان ثبت احوال در مورد فراوانی نام‌های پسران در طول امسال نیز گفت: بر اساس آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور ‌امیرعلی، امیرحسین و ابوالفضل پرطرفدارترین نام‌ها در میان فرزندان پسر در طی امسال بوده است که در آذربایجان غربی نام‌های محمد، علی و ابوالفضل بیشترین فراوانی را در میان اسامی انتخاب شده برای فرزندان پسر داشته‌اند. ناظمی‌اردکانی در مورد فراوانی اسامی فرزندان دختر در طی امسال نیز گفت: فاطمه، زهرا و نازنین‌زهرا نیز بیش‌ترین فراوانی را در میان اسامی دختران ثبت‌شده در طی امسال داشته‌اند.وی با اشاره به قضازدایی در مورد نامگذاری افراد و تفویض اختیار به ادارات کل ثبت احوال استان‌ها، گفت:‌ در مراکز استان‌ها کمیته نام‌گزینی تشکیل شده و زمینه‌سازی‌های لازم انجام شده‌است تا در استان‌های قومیتی، این کمیته تصمیم نهایی را در مورد نام‌گزینی افراد و تغییر نام‌ها را بگیرد.گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور صبح دیروز در سالن اجتماعات مهمانسرای جهانگردی ارومیه آغاز شد. این گردهمایی برای پایش عملکرد 6 ماه نخست امسال انجام شده که برنامه‌های راهبردی و راهکارهای لازم نیز برای توسعه ثبت‌احوال کشور توسط شرکت‌کنندگان در همایش ارایه می‌شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.