×

غیرت لایحه وکالت مربوط به قدیمی ترین نهاد مدنی کشور است

غیرت لایحه وکالت مربوط به قدیمی ترین نهاد مدنی کشور است

یک وکیل دادگستری گفت لایحه وکالت به هیچ وجه قضایی نیست و این لایحه مربوط به قدیمی ترین نهاد مدنی کشور یعنی نهاد وکالت است

غیرت-لایحه-وکالت-مربوط-به-قدیمی-ترین-نهاد-مدنی-کشور-است

یک وکیل دادگستری گفت: لایحه وکالت به هیچ وجه قضایی نیست و این لایحه مربوط به قدیمی ترین نهاد مدنی کشور یعنی نهاد وکالت است.

بررسی لایحه جامع وکالت - اعلام وصول لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ 

فریده غیرت  با بیان این که لایحه وکالت فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است، اظهار کرد: این لایحه صد در صد به وکلا، استقلال و موجودیت وکلا مربوط است و هر نوع مطلبی که بخواهد این موضوع را خدشه دار کند، به مساله مهم و مقدس «دفاع» خدشه وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه «امر دفاع در کشور و قانون اساسی ما، امر مهمی است» ادامه داد: هر نوع خدشه به امر دفاع نیز باعث آسیب دیدن مردم می‌شود.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

این وکیل دادگستری با بیان این که کانون وکلای دادگستری دارای تشکیلات منظمی است، یادآور شد: کانون وکلا، یک نهاد خودکفاست و تاکنون توانسته از نظر قوانین و از لحاظ مالی خود را تامین کند. در این کانون مقررات سنگین و وزینی در مورد انتظامات وکلا وجود دارد که به تخلفات وکلا رسیدگی می کند و این طور نیست که تخلفات وکلا حتما به وسیله قوه قضاییه رسیدگی شود؛ زیرا این موضوع مورد اعتراض وکلاست.

غیرت با اشاره به اینکه وکلای دادگستری همچنان در برابر لایحه وکالت مقاومت کرده‌اند، اظهار کرد: البته رییس جمهور قول مساعد داده اند که لایحه را بررسی می کنند اما گویا تبصره ای به لایحه اضافه شده که خلاف استقلال وکلاست. امیدواریم که این تبصره نیز اصلاح شود و امید است که در صورت عدم اصلاح، لایحه مذکور در قوه مقننه از سوی نمایندگان مجلس تصویب نشود.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

این حقوقدان با تاکید بر اینکه لایحه وکالت قضایی نیست، ادامه داد: نظری که آقای اژه‌ای در مورد لایحه وکالت مطرح کرده‌اند درست نیست؛ زیرا این لایحه مربوط به قدیمی ترین نهاد مدنی کشور - نهاد وکالت- است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.