×

ابوترابی از اعلام وصول لایحه جرم‌زدایی مصرف مواد‌ مخدر خبر داد

ابوترابی از اعلام وصول لایحه جرم‌زدایی مصرف مواد‌ مخدر خبر داد

ابوترابی از اعلام وصول لایحه جرم‌زدایی مصرف مواد‌ مخدر خبر داد

ابوترابی-از-اعلام-وصول-لایحه-جرم‌زدایی-مصرف-مواد‌-مخدر-خبر-داد وکیل 

معتاد؛ مجرم یا بیمار
عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با تأکید بر تاثیر مثبت درمان و ارائه خدمات بهتر به معتادان در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری گفت: به‌نظر می‌رسد راهی را که دولت در این موضوع پیش رو گرفته٬ صحیح و مفید است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با اشاره به اعلام وصول لایحه جرم‌زدایی از قانون مواد مخدر و درمان مبتلایان به سوء مصرف مواد مخدر در مجلس٬ اعلام کرد: به‌طور حتم تصویب و اجرای این قانون در کاهش ورودی پرونده‌های معتادان به دادگستری‌ها نقش به‌سزایی دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری در بحث درمان و ارائه خدمات بهتر به معتادان تأثیرگذاراست٬ افزود: به‌نظر می‌رسد راهی را که دولت در این موضوع در نظر گرفته٬ میسری صحیح و مفید است.

وی درباره لایحه جرم‌زدایی از قانون مواد مخدر و درمان مبتلایان به سوء مصرف مواد مخدر٬ توضیح داد: روح کلی حاکم بر این لایحه معطوف به کنترل ، درمان و بازپروری مبتلایان به مصرف مواد مخدر و داروهای روان‌گردان از طریق مراکز مجاز بهداشت و درمان وهمچنین پرهیز از به کارگیری الفاظ و اصطلاحاتی چون اعتیاد و معتاد است.

ابوترابی ادامه داد: بر اساس تعریف این لایحه٬ معتاد به عنوان یک بیمار تا زمان بهبود باید تحت کنترل دستگاه قضا در حبس مشروط قرار گیرد.

این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام اینکه آزاد بودن معتادان تبعات بسیاری را برای جامعه به‌دنبال دارد٬ اظهار داشت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته مبنی‌بر اینکه هر معتاد حدود 27 نفر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ به طور حتم رها بودن این افراد آسیب‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه لایحه جرم‌زدایی از قانون مواد مخدر و درمان مبتلایان به سوء مصرف مواد مخدر٬بیش‌تر بر روی بحث درمان متمرکز شده، گفت: درمان معتادان با درمان معمولی تفاوت‌های بسیاری دارد؛ به عنوان مثال معتادان باید به صورت مشروط  دراردوگاه‌های اجباری، دوره ترک اعتیاد خود را طی کنند.

دبیر دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با اعلام اینکه لایحه جرم‌زدایی از قانون مواد مخدر و درمان مبتلایان به سوء مصرف مواد مخدر، بعد از تعطیلات مجلس بررسی می‌شود افزود: این لایحه به‌علت حساسیت بالا به‌صورت دقیق و ماده به ماده در کمیسیون بررسی خواهد شد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.