×

نحوه پرداخت دستمزد ایام بارداری

نحوه پرداخت دستمزد ایام بارداری

نحوه پرداخت دستمزد ایام بارداری

نحوه-پرداخت-دستمزد-ایام-بارداری وکیل 

مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندانشان را از شیر خود تغذیه می‌کنند در زایمان‌های یک‌قلو و دوقلو 6 ماه و برای زایمان‌های سه‌قلو و بیشتر یک سال است.

ایلنا: بیمه‌شدگان زن صندوق تأمین‌اجتماعی به هنگام بارداری می‌توانند، کمک هزینه ایام بارداری را به عنوان یکی از حمایت‌ها از تأمین‌اجتماعی دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، براساس قوانین صندوق تأمین‌اجتماعی، بیمه‌شدگان زنی که ظرف یک‌سال پیش از زایمان، حق‌بیمه 60 روز کار را به تأمین‌اجتماعی پرداخت کرده باشند، در مدت استراحت ایام بارداری به کار اشتغال نداشته، از کارفرما در مدت استراحت ایام بارداری مزد یا حقوق دریافت نکرده باشند، روز قبل از شروع استراحت، مشغول به کار بوده و یا در مرخصی استحقاقی باشند و زایمان مربوط به فرزند چهارم به بعد نباشد، مگر اینکه فرزندان قبلی به هر علتی از ردیف خارج شده باشند که در این صورت صرفاً بابت فرزند چهارم با احراز شرایط قانونی می‌توانند، کمک هزینه بارداری از اولین روز شروع استراحت دریافت کنند.

بر این اساس مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزندانشان را از شیر خود تغذیه می‌کنند در زایمان‌های یک‌قلو و دوقلو 6 ماه و برای زایمان‌های سه‌قلو و بیشتر یک سال است که حداقل 3 ماه از غرامت دستمزد متعلقه بابت استراحت پزشکی بعد از زایمان بوده و قابل پرداخت است و برای سایر موارد نیز 84 روز یا 12 هفته است که می‌تواند قبل یا بعد از زایمان باشد.

میزان غرامت دستمزد ایام بارداری معادل دوسوم آخرین مزد یا حقوق بیمه‌شده است که حداکثر برای 6 ماه بدون کسر 3 روز اول پرداخت می‌شود و بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی با ارائه گواهی پزشک معالج یا بیمارستان و تصویر گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند و دفترچه درمانی می‌تواند غرامت دستمزد ایام بارداری را دریافت کند و مدت دریافت کمک هزینه بارداری جزو سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان زن محاسبه می‌شود.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.