×

ضرورت توجه به نظر اکثریت قضات دیوان عالی در محاکم قضایی

ضرورت توجه به نظر اکثریت قضات دیوان عالی در محاکم قضایی

هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی و با حضور دادستان محترم کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل جلسه داد

ضرورت-توجه-به-نظر-اکثریت-قضات-دیوان-عالی-در-محاکم-قضایی

هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی و با حضور دادستان محترم کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل جلسه داد.

دیوان عالی کشور را بیشتر بشناسیم -  آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور  - وظایف و مسئولیت های دادستان کل کشور در رابطه با دیوان عالی کشور - آرای وحدت رویه بسیار استنادی دیوان عالی کشور - اصل 161 قانون اساسی ، جایگاه دیوان عالی کشور

 هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام و‌المسلمین کریمی و با حضور دادستان محترم کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل جلسه داد.
 
حجت الاسلام و المسلمین کریمی با ذکر حدیث اخلاقی از رسول گرامی اسلام (ص) که می‌فرمایند: اگر زیاده‌روی در سخن گفتن شما نبود و قلب‌ها شفاف بود آنچه را من می‌بینم شما می‌دیدید و هر چه من می‌شنوم شما می‌شنیدید، بیان کرد: رسول خدا (ص) جز از منبع وحی چیزی از خودشان نمی‌فرمایند و معلوم است که اگر مشکلی ما داریم از خود ماست و اشکال در گیرنده‌های ماست. چون اگر این گونه نبود این همه تهمت زدن،‌ غیبت کردن و کینه کسی را به دل گرفتن و در کار دیگران دخالت بی‌جا کردن در بشر وجود نداشت.

 منشأ تاریخی دیوان عالی کشور - آرای وحدت رویه دیوان عالی کشور بی نظیر است 
 
وی در بخش دیگری از سخنانشان به آراء اصراری کیفری و حقوقی اشاره کرد و گفت: در قانون فعلی آراء اصراری به‌نظر دارای اشکال اساسی است. 60 یا 70 نفر از قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور درباره پرونده‌هایی که در جلسه هیات اصراری مطرح می‌شود نظر می‌دهند و این رای به محاکم ارسال می‌شود و متاسفانه قاضی محاکم می‌تواند نظر این تعداد قضات عالی رتبه دیوان عالی را قبول نداشته باشد و خود نظر و رای دیگری انشاء کند که واقعاً این دارای اشکال است و باید به نظر اکثریت قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور در محاکم قضایی توجه شود که این هم نیاز به اصلاح قانون دارد و امیدواریم رئیس محترم قوه قضائیه به این مشکل توجه ویژه‌ای داشته باشند و در رفع مشکل قانونی آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
 
حجت‌الاسلام کریمی در ادامه در خصوص نحوه تشکیل جلسات هیات عمومی و وحدت رویه دیوان عالی اظهار کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از نظر قضات محترم دیوان عالی کشور در این گونه جلسات درصدد تهیه و تدوین آیین‌نامه‌هایی هستیم که در صورت موافقت اکثر قضات محترم دیوان جلسات پربارتر و متقن ‌ر و با کیفیت بیشتر از گذشته برگزار خواهد شد.
 
وی در پایان مقدم حجت‌الاسلام و المسلمین رازینی و یکتا خدائی را به جمع قضات دیوان عالی کشور تبریک گفته و در سنگر جدید برایشان آرزوی موفقیت کردند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.