×

آخرین وضعیت 10 لایحه مهم قضایی

آخرین وضعیت 10 لایحه مهم قضایی

آخرین وضعیت 10 لایحه مهم قضایی

آخرین-وضعیت-10-لایحه-مهم-قضایی

معاون پارلمانی وزیردادگستری با اعلام آخرین وضعیت 10 لایحه مهم قضایی گفت: لایحه حمایت از خانواده برای تصویب نهایی آماده است.عبدالعلی میرکوهی در گفت وگو با مهر در مورد آخرین وضعیت لوایح قضایی در کمیسیون لوایح دولت و کمیسیون قضایی و صحن مجلس توضیح داد.


وی در رابطه با لایحه قانون اداری گفت: این لایحه خردادماه سال گذشته از سوی قوه قضاییه به دولت ارجاع و در کمیسیون لوایح دولت بررسی شد، اما این لایحه همچنان در دولت در حال بررسی است. میرکوهی در توضیح لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان نیز تصریح کرد: این لایحه را کمیسیون لوایح دولت تصویب کرد و به تصویب هیئت وزیران رسید و برای تصویب به مجلس ارجاع شد. حال با آغاز مجلس نهم ، دولت دوباره درخواست رسیدگی به این لایحه را ارسال کرده است.

معاون پارلمانی وزیردادگستری با اشاره به لایحه آیین دادرسی تجاری توضیح داد: این لایحه خردادماه سال 90 توسط هیئت وزیران به مجلس ارجاع شد ولی مجلس هشتم فرصت نکرد به این لایحه رسیدگی کند و در مجلس نهم رسیدگی می شود که هم اکنون در دستور کار قرار دارد.وی در رابطه با وضعیت لایحه آیین دادرسی کیفری توضیح داد: این لایحه توسط مجلس تصویب شد و اکنون منتظر نظر شورای نگهبان است تا اگر ایرادی داشت هر چه زودتر در صحن علنی مجلس برطرف شود.میرکوهی در پاسخ به این سوال که لایحه حمایت از خانواده در چه وضعیتی قرار دارد؟ گفت: این لایحه‌ای که دارای 50 ماده است در مجلس تصویب شده و برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارجاع شده است.


وی افزود: شورای نگهبان 11 ایراد گرفت و مجلس ایرادات را برطرف کرده و دوباره به شورای نگهبان ارسال شد. بعد شورای نگهبان 2 ایراد گرفت و دوباره به مجلس بازگشت. مجلس ایرادات را برطرف کرد و حال شورا ایرادات جزیی گرفته است که قابل برطرف شدن بوده و می توان قول داد بزودی این لایحه تصویب می شود.معاون پارلمانی وزیردادگستری در توضیح وضعیت لایحه قانون جامع وکالت نیز تصریح کرد: این طرح ابتدا از سوی کمیسیون قضایی مطرح شد و دردستور کار قرارگرفت، بعد از آن قوه قضاییه هم لایحه نوشت. وی ادامه داد: مهرماه سال گذشته لایحه از سوی قوه قضاییه به کمیسیون لوایح دولت ارجاع شد و پس از بررسی به قوه قضاییه دوباره ارسال شد تا بازنگری شود.

اکنون این طرح در کمیسیون های فرعی در حال بررسی بوده و در نهایت به کمیسیون اصلی ارسال می شود.میرکوهی در پاسخ به این سوال که لایحه پیشگیری از وقوع جرم در چه شرایطی قرار دارد؟ گفت: این لایحه را مجلس تصویب کرد و به شورای نگهبان ارسال شد که با ایرادات شورا دوباره به مجلس بازگشت و چون ایرادات شورای نگهبان مبنایی بود، لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد. وی افزود: حالا این لایحه از مجمع به مجلس آمد و پس از تصویب دوباره برای نهایی شدن به مجمع رفته است. هم اکنون در کمیسیون حقوقی مجمع مورد بررسی قرار گرفته و به زودی به صحن مجلس می رود.


معاون پارلمانی وزیردادگستری در رابطه با تعیین تکلیف لایحه مالکیت معنوی، توضیح داد: این لایحه هم اکنون در کمسیون لوایح دولت مطرح است و تا دو ماه دیگر به مجلس می رود.وی ادامه داد : لایحه حمایت از بزه دیدگان اجتماعی روی میز دولت قرار دارد و همچنان در دست بررسی است.میرکوهی در رابطه با وضعیت لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی مدنی گفت: این لایحه در کمیسیون لوایح دولت قرار دارد. وی افزود: این لایحه هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت مطرح است که تا دوماه دیگر به مجلس می رود.


منبع: روزنامه حمایت شماره 2566 سال دهم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.