×

روند جذب 100 قاضی نظامی

روند جذب 100 قاضی نظامی

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت طبق ماده‌ 4 قانون دادرسی نیروهای مسلح مصوب 1364 اولویت در تصدی سمت‌های قضایی در دادگاه‌ها و دادسراهای نظامی با حقوقدانان نظامی واجد شرایط است

روند-جذب-100-قاضی-نظامی

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: طبق ماده‌ 4 قانون دادرسی نیروهای مسلح مصوب 1364 اولویت در تصدی سمت‌های قضایی در دادگاه‌ها و دادسراهای نظامی با حقوقدانان نظامی واجد شرایط است.

تدوین پیش نویس آیین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح - تشکیلات تفصیلی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ شد - نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح 

 جعفر صادق‌منش با بیان این مطلب در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی اظهار کرد: برابر ماده 3 دستورالعمل مصوب مقام معظم رهبری، سازمان قضایی نیروهای مسلح باید حداقل 50 درصد نیروی انسانی مورد نیاز خود اعم از قضات و کارکنان اداری را از نیروهای مسلح تامین کند و 50 درصد کادر قضایی آن از حقوقدانان نظامی باشند.

وی گفت: در سال 1389 پس از تحلیل وضعیت آماری قضات شاغل در این سازمان به‌ویژه با در نظر گرفتن تغییر ساختار دادگاه ها و پیش بینی نظام تعدد قاضی در قانون جدید آیین دادرسی کیفری، تامین نیازهای سازمان از طریق جذب حقوقدانان نظامی واجد شرایط ضروری می‌نمود که برای پاسخ مناسب به این ضرورت، مجوز جذب قاضی از بین حقوقدانان نظامی شاغل در نیروهای مسلح و سازمان قضایی از طریق برگزاری آزمون سراسری اخذ شد.

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است - تدوین پیش نویس آئین نامه آموزش ضابطان قضایی توسطسازمان قضایی نیروهای مسلح 

صادق‌منش تصریح کرد: برای عملی کردن مراحل مختلف با هماهنگی‌های به‌عمل آمده همه‌ مراحل آزمون کتبی، اختبار، گزینش و برنامه‌ریزی آموزشی داوطلبان با نظارت و همکاری نزدیک بخش‌های ذی ربط در قوه‌ قضائیه توسط معاونت قضایی و حقوقی سازمان قضایی در دفتر آموزش و پژوهش طی شد.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح به فراخوان جذب قضات نظامی در سال 1390 اشاره کرد و گفت: تعداد 1400 نفر از حقوقدانان نظامی سراسر کشور در این فراخوان ثبت‌نام کردند که از این تعداد 285 نفر آزمون کتبی را با موفقیت سپری کردند.

وی افزود: در نهایت 100 نفر پس از طی مراحل مختلف گزینش، جذب سازمان شدند.

صادق‌منش درباره برگزاری دوره‌های کارآموزی این پذیرفته شدگان گفت: با توجه به تفاوت‌های زیاد حقوق جزای نظامی با حقوق جزای موجود در حوزه‌های آیین دادرسی و حقوق جزای اختصاصی و عمومی برنامه آموزشی دروس علمی و کارگاهی و نیز برنامه کارورزی اختصاصی آنها از سوی دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی با همکاری مرکز آموزش قضات طراحی و پس از تصویب در معاونت محترم آموزش و تحقیقات قوه قضاییه، به ترتیب در قالب دوره‌های 142 و 152 و 156 برنامه ریزی و اجرا شد.

نشست های قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح - هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است  

وی گفت: مراسم اخیر به تحلیف آخرین گروه از حقوقدانان نظامی جذب شده یعنی 43 نفر از کارآموزان قضایی دوره 156 اختصاص دارد.

صادق‌منش به نکته‌ای مهم درباره کارآموزان سازمان قضایی سازمان اشاره کرد و افزود: برابر ارزشیابی انجام یافته و داوری استادان و مسؤلان مرکز آموزش قضات قوه‌ قضائیه، کارآموزان سازمان قضایی از نظر قابلیت‌های علمی و مهارتی در سطح بالایی بوده‌اند که مایه افتخار است.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش سازمان قضایی نیروهای مسلح در پایان از عنایت رییس قوه‌ قضاییه و همکاری معاونت آموزش و تحقیقات قوه‌ی قضائیه، اداره کل جذب، گزینش و استخدام قضات و مرکز آموزش قضات استان تهران قدردانی کرد.

برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان

در ادامه، آقایان مراد حسینی‌خواه، میرلطیف پاشایی و بهرام علیزاده صوری به عنوان کارآموزان قضایی برگزیده سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی و از آنان تقدیر شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.