×

روش تعویض اسناد مالکیت غیرقابل استفاده (اعم از سوخته، فرسوده و امثالهم)

روش تعویض اسناد مالکیت غیرقابل استفاده (اعم از سوخته، فرسوده و امثالهم)

اغلب دیده شده که در اثر بی توجهی مالک یا اتفاقات غیر مترقبه از قبیل آتش سوزی یا سیل اسناد مالک غیر قابل استفاده می شوند در این صورت مالک می تواند با ارائه لاشه سند از اداره ثبت محل وقوع ملک تقاضای سند جدید را بنماید

روش-تعویض-اسناد-مالکیت-غیرقابل-استفاده-(اعم-از-سوخته،-فرسوده-و-امثالهم)

اغلب دیده شده که در اثر بی توجهی مالک یا اتفاقات غیر مترقبه از قبیل آتش سوزی یا سیل اسناد مالک غیر قابل استفاده می شوند در این صورت مالک می تواند با ارائه لاشه سند از اداره ثبت محل وقوع ملک تقاضای سند جدید را بنماید.

ابطال سند مالکیت فعلی و صدور سند مالکیت جدید ... - روش صدور سند مالکیت به نام وراث - روش صدور سند مالکیت المثنی - روش صدور سند مالکیت اعیانی 

مسئول اداره پس از در یافت تقاضای مالک و برسی و ملاحظه لاشه سند در صورتیکه تعویض آنرا ضروری تشخیص دهد دستور ثبت تقاضا را در دفتر اندیکاتور صادر و ان را جهت ضمیمه نمودن به پرونده و اقدام به ترتیب به بایگانی و دفتر املاک ارجاع می نماید.

تقاضا پس از ثبت در دفتر اندیکاتور به بایگانی ارسال و متصدی بایگانی پرونده را استخراج و به ضمیمه تقاضا و لاشه سند جهت اقدام به دفتر املاک می فرستد.

روش ابطال سند مالکیت المثنی - چگونه سند مالکیت پشت قباله عروس انداخته می شود ؟

مسئول مربوطه دردفتر املاک پس از بررسی پرونده وقت مراجعه بعدی جهت در یافت سند را به متقاضی اعلام و سپس دستور تحریر سند مالکیت جدید و ابطال سند مالکیت اولیه را صادر می نماید.

متصدی دفتر املاک پس از اخذ گواهی دفتر بازداشتی مبنی بر عدم بازداشت ملک سند مالکیت جدید را تحریر و سند مالکیت اولیه را ابطال و مراتب را در ثبت دفتر املاک مربوطه اخبار می نماید.

آنگاه مسئول مربوطه سند مالکیت و ثبت دفتر املاک را امضاء و پرونده جهت ضبط تا مراجعه متقاضی به بایگانی فرستاده می شود.

 اعتبار سند عادی در برابر سند مالکیت 

پس از مراجعه متقاضی بایگانی پرونده را جهت در یافت بهاء سند مالکیت به حسابداری ارسال می دارد.متصدی حسابداری قبض مربوطه را صادر و جهت پرداخت به متقاضی تسلیم و او پس از واریز بهاء سند در بانک ملی که حساب ثبت در آن مفتوح است نسخ لازم را به حسابداری ثبت اعاده تا ضمیمه پرونده شود. سپس حسابداری مراتب وصول بهاء سند را گواهی و پرونده را جهت تسلیم سند به بایگانی ارسال می دارد در آْنجا سند مالکیت نخ کشی و پلمپ و سپس در دفتر تسلیم اسناد ثبت و آنگاه ضمن احراز هویت متقاضی که با ملاحظه شناسنامه او تحقق می یا بد در قبال اخذ رسید به او تحویل می شود.

منبع : معاونت حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.