×

شغال پیر، به دختر معلول هم رحم نکرد

شغال پیر، به دختر معلول هم رحم نکرد

شغال پیر، به دختر معلول هم رحم نکرد

شغال-پیر،-به-دختر-معلول-هم-رحم-نکرد

 

کلکسیون جرایم در پرونده پیرمرد 70 ساله،

شغال پیر، به دختر معلول هم رحم نکرد

 
گروه حوادث- پیرمرد 70 ساله بعد از 36 بار زندانی شدن، این بار، به جرم آزار یک دختر معلول، روانه زندان شد. زن جوانی با مراجعه به کلانتری 141 شهرک راه‌آهن به مأموران گفت: ظهر 22 اردیبهشت امسال از پایانه میدان‌ آزادی به سمت خلیج، سوار یک دستگاه اتوبوس بنز قدیمی به رانندگی پیرمردی حدودا 65ـ60 ساله شدم ، اما در بین راه، راننده اتوبوس قصد سرقت اموال و همچنین آزار و اذیت مرا داشت که خود را از اتوبوس به بیرون پرتاب کردم.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ، موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. زن به کارآگاهان گفت: من معلولیت جسمی حرکتی شدید از ناحیه دو پا دارم، راننده اتوبوس به بهانه کمک کردن مرا سوار اتوبوس کرد و طی مسیر خودش را «اصغر یوسفی» معرفی کرد و مدعی شد چند اتوبوس بین شهری دارد و به این بهانه مدام حرف می زد. هنوز مسیر زیادی را با اتوبوس طی نکرده بود که با شنیدن برخی از صحبت هایش متوجه قصد شوم راننده برای آزار و اذیت شدم؛ قصد باز کردن درب اتوبوس را داشتم که راننده با چکش چند ضربه به سرم وارد کرد و زمانی که مقاومت مرا در برابر خود دید، با تهدید طلا و جواهراتم را گرفت و چون قصد کشتنم را داشت، در یک لحظه موفق به باز کردن در اتوبوس شدم وخودم را به بیرون پرتاب کردم ، در آن حالت، اتوبوس به سرعت از محل متواری شد؛ من نیز پس از دقایقی و با کمک یکی از شهروندان که با خانواده‌اش در حال عبور ازآن محل بود، به کلانتری مراجعه و موضوع را به پلیس اطلاع دادم. 
 
آغاز تحقیقات
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با توجه به حساسیت موضوع ، بلافاصله تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار داده و با توجه به اظهارات زن جوان در خصوص ضربات محکم ناشی از اصابت چکش، بلافاصله وی را به پزشکی قانونی معرفی و پزشکی قانونی نیز اصابت جسم سخت به ناحیه سر و آثار به جای مانده از ضربات وارده را تأیید کرد. کارآگاهان پایگاه دوم با توجه به مشخصات ارایه شده در خصوص اتوبوس بنز قدیمی و مراجعه به پایانه میدان آزادی و انجام تحقیقات، موفق به شناسایی خودرو شدند. اما صاحب آن پس از مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی، عنوان کرد که خودرواش را برای چند ماه به فردی به اسم «محمود.ب» 67 ساله اجاره داده اما وی چند روز پیش اتوبوس را پس آورده و از آن زمان دیگر اطلاعی از نامبرده ندارد. 
 
شناسایی و دستگیری متهم 
با شناسایی محمود معروف به «شغال پیر»، کارآگاهان با بررسی سوابق مجرمان اطمینان پیدا کردند که وی از مجرمان سابقه‌دار و با بیش از 36 فقره سابقه‌ی دستگیری است. بررسی سوابق متهم نشان داد که محمود از سال 56 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، رابطه نامشروع، تهدید با سلاح سرد، قدرت نمایی، شرب خمر، ایراد ضرب و جرح عمدی، قتل‌عمد در حین رانندگی، صدور چک بلامحل، ایجاد مزاحمت و ... دستگیر و روانه زندان شده است. با شناسایی هویت و سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف، تصاویر به دست آمده از محمود از سوی زن جوان مورد شناسایی قرار گرفت. با شناسایی هویت متهم، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه و محل سکونت متهم در استان قزوین شده و با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه متهم رفته و پس از چند روز مراقبت‌های پلیسی، متهم را حین ورود به مخفیگاهش دستگیر کردند. سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: اکنون تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم در مراحل مقدماتی قرار دارد و وی با صدور قرار قانونی و برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی ، در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است؛ لذا از تمامی شهروندان که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت اموال به ویژه طلا و جواهرات و یا تهدید، ضرب و جرح و آزار قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.