×

دسترسی به اطلاعات برای تهدید افراد جرم است

دسترسی به اطلاعات برای تهدید افراد جرم است

یک حقوقدان گفت افراد یا گروه‌هایی که از حربه دسترسی به اطلاعات شخصی افراد برای تهدید آن‌ها استفاده می‌کنند بر اساس قانون اساسی مجرم شناخته می‌شوند

دسترسی-به-اطلاعات-برای-تهدید-افراد-جرم-است وکیل 

یک حقوقدان گفت: افراد یا گروه‌هایی که از حربه دسترسی به اطلاعات شخصی افراد برای تهدید ( مقالات مرتبط با تهدید - سوالات مرتبط با تهدید ) آن‌ها استفاده می‌کنند بر اساس قانون اساسی مجرم شناخته می‌شوند.

تهدید و تطمیع قربانیان تجاوز  - دسترسی به اطلاعات برای تهدید افراد جرم است - متهم از اثبات ادعای خود مبنی بر انجام تهدید توسط شاکی عاجر و اقرار به واهی بودن ادعای خود در دادگاه داشته است 

قدرت‌الله خسروشاهی ، در خصوص حرمت یا حلیت تجسس در زندگی مردم اظهار کرد: بر اساس نص صریح قانون اساسی هرگونه تجسس و تحقیق در زندگی شخصی مردم به دلیل اینکه جزء حریم خصوصی افراد محسوب می‌شود ممنوع است و هیچ شخص یا گروهی نمی‌تواند بدون اجازه و رضایت فرد مورد نظر نسبت به بررسی اطلاعات شخصی او اقدام کند.

وی افزود: اصل 25 قانون اساسی که به موضوع عدم تجسس از مردم به صورت کلی و عام اشاره دارد ریشه در فقه اسلامی دارد؛ هر چند از لحاظ حقوقی، عرفی، اخلاقی و عقلی نیز این فرآیند تعریف شده است.

شناخت پنج تهدید مهم اینترنتی - بررسی جرم تهدید - تهدید نظامی موجب بطلان معاهده می شود 

این کارشناس مسائل حقوقی با اشاره به اینکه تجسس اطلاعاتی از افراد نیازمند حکم قضایی است، گفت: برای انجام این پروسه به صورت خودکار و بدون نیاز به رضایت فرد مورد نظر علاوه بر وجوب قانون حکم مراجع قضایی نیز لازم است، هر چند اعمال چنین دستوری در قبال اشخاص به صورت موردی و نه به صورت عام صورت می‌گیرد.

خسروشاهی ادامه داد: افراد یا گروه‌هایی که از حربه دسترسی به اطلاعات شخصی افراد برای تهدید ( مقالات مرتبط با تهدید - سوالات مرتبط با تهدید ) آن‌ها استفاده می‌کنند بر اساس قانون اساسی مجرم شناخته می‌شوند؛ چرا که این مساله دزدی اطلاعات افراد محسوب شده و به خودی خود نوعی اخاذی برای هم گام کردن مردم با خواسته‌های فردی و گروهی محسوب می‌شود.

تهدید دیگران به افشای اسرار و آبرو ریزی قابل تعقیب است - نگاهی به جرم تهدید در قانون مجازات اسلامی 

وی افزود: وظیفه اصلی قوه قضاییه دادخواهی از محرومان و مظلومان جامعه است و این دستگاه حکومتی وظیفه دارد با نادیده گرفتن موقعیت اجتماعی و یا اقتصادی افراد تنها به رعایت حقوق آن‌ها توجه کند. با این وجود افراد می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اعتراض نسبت به حکم صادره از قوه قضاییه به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مراجعه کرده و شکایت نامه خود را تنظیم کنند تا در صورت اهمال احتمالی قوه قضاییه حکم صادره تغییر کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.