×

اگر زوجه با استفاده از وکالت که در سند نکاحیه دارد یک بار از این وکالت استفاده کرده و برای بار دوم حق استفاده از این وکالت را دارد؟

اگر زوجه با استفاده از وکالت که در سند نکاحیه دارد یک بار از این وکالت استفاده کرده و برای بار دوم حق استفاده از این وکالت را دارد؟

اگر زوجه با استفاده از وکالت که در سند نکاحیه دارد یک بار از این وکالت استفاده کرده و برای بار دوم حق استفاده از این وکالت را دارد ؟

اگر-زوجه-با-استفاده-از-وکالت-که-در-سند-نکاحیه-دارد-یک-بار-از-این-وکالت-استفاده-کرده-و-برای-بار-دوم-حق-استفاده-از-این-وکالت-را-دارد؟ وکیل 

شماره پرونده 747 ـ 16/9 ـ 92

سؤال

اگر زوجه با استفاده از وکالت که در سند نکاحیه دارد یک بار از این وکالت استفاده کرده و با بذل 50 سکه خودش را مطلقه کند و بعداً رجوع انجام شده، حال بفرمائید برای بار دوم یا بیشتر حق استفاده از این وکالت را دارد یا خیر؟

ثبت رجوع به ازدواج - دادخواست ثبت رجوع در زمان عده - عدم ثبت واقعه ازدواج و طلاق و رجوع - اثبات تاریخ وقوع طلاق و رجوع با شهادت شهود مانع قانونی ندارد - در صورتیکه زوجه مدعی رجوع زوج در ایام عده باشد رسیدگی به این دعوی در صلاحیت دادگاه مدنی خاص است هر چند طرفین ساکن خارج از کشور باشند - به علت اینکه سند نکاحیه فاقد امضاء است برای تجدیدنظرخواه ایجاد تعهد نمی نماید - سند نکاحیه وفق مقررات قانونی تنظیم شده و معتبرمیباشد - اجرای اسناد لازم الاجرا - آیا ورقه نکاحیه تنظیم شده در خارج ، در کنسولگری ایران ، سند رسمی لازم الاجراست ؟ 

نظریه شماره 447/93/7 ـ 29/2/1393 

نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه

در فـرض سؤال که با رجوع، رابطـه زوجیـت به حـالت اول باز مـی‌گردد، چون موضوع وکـالت به نحو کامل محقق نشده است، بنابرایـن وکالت ضـمن عقد نکاح کمـاکان به اعتبار خود باقی است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.