×

جزئیات شلیک مرگ به وکیل آبادانی، هنوز هم خیلی ها این صحنه را باور نمی کنند

جزئیات شلیک مرگ به وکیل آبادانی، هنوز هم خیلی ها این صحنه را باور نمی کنند

جزئیات شلیک مرگ به وکیل آبادانی، هنوز هم خیلی ها این صحنه را باور نمی کنند

جزئیات-شلیک-مرگ-به-وکیل-آبادانی،-هنوز-هم-خیلی-ها-این-صحنه-را-باور-نمی-کنند وکیل 


جزئیات شلیک مرگ به وکیل آبادانی،
هنوز هم خیلی ها این صحنه را باور نمی کنند

 

گروه شوک: «پرونده ام کامل نشد و عصبانی شدم و وکیل را کشتم» این ادعای قاتل وکیل آبادانی است که در اقدامی هولناک دست به قتل وی زد.
     ساعت 21 و 20 دقیقه شامگاه 25 تیرماه کسانی که در بازار شلوغ جمهوری آبادان حضور داشتند، مردی را دیدند که سراسیمه سعی می کند در میان جمعیت راهی برای فرار پیدا کند. این مرد که چاقو خورده بود و لباسی خون آلود داشت، خودش را لنگان لنگان به میان جمعیت کشاند و مدام التماس می کرد و از مردی موسفید که وی را تعقیب می کرد می خواست رحم کند. مرد هفت تیرکش خود را به وی رساند و تپانچه اش را از زیر پیراهنش بیرون آورد و به سمت وی هدف گرفت.
     رهگذران که از دیدن این صحنه شوکه شده بودند، صدای شلیک 6 گلوله را شنیدند و همزمان با آن مرد زخمی را دیدند که روی زمین افتاده است.
     همه بهت زده به صحنه این جنایت خیره شدند. مرد طاقباز روی زمین افتاد و دیگر نفس نکشید. همه دورش حلقه زدند، خیلی ها قربانی این جنایت مسلحانه را می شناختند و می دانستند وی وکیل است و در همان نزدیکی دفتر وکالت دارد.
     مرد جنایتکار که هنوز اسلحه در دستانش بود، بالای سر جسد وکیل فرهاد اسماعیلی ایستاده بود و مدام فریاد می زد این مرد زندگی ام را تباه کرده است.
     همه غمگین بودند. آخرین حرف های وکیل اسماعیلی هنوز دل هایشان را خراش می داد، قربانی هنوز گلوله ها شلیک نشده بود که با التماس به مرد تیرانداز می گفت رحم کند به خاطر زن و دو بچه خردسالش وی را نکشد.
     وقتی پلیس سر رسید، قاتل موسفید را بازداشت کرد و جسد پس از ساعت ها با آمبولانس به پزشکی قانونی انتقال داده شد.
     هنوز هم خیلی ها این صحنه دردناک را باور نمی کنند، چقدر راحت پدر خانواده ای کشته شد!!
    
     پشت پرده حادثه
    محمدامین درویش رئیس کانون وکلای خوزستان با ابراز تاسف از وقوع این جنایت به خبرنگار شوک گفت: خبر قتل این همکار همه وکلارا شوکه کرد.
     وی افزود: فرهاد اسماعیلی از همکاران ما در استان خوزستان بود. وی روز حادثه دفترکارش را ترک کرد تا به خانه اش برود که در جلوی در با یکی از موکلانش روبه رو شده بود. وی در ادامه گفت: این موکل پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب آبادان داشته است که وکالت آن را فرهاد اسماعیلی برعهده داشت.
     با پیگیری ها متوجه شدیم که این پرونده در جریان است و هنوز هم حکم برای پرونده صادر نشده است. اما موکل این مرد که فکر می کرد پرونده به ضرر وی بسته شده است برای انتقام و تسویه حساب با وکیل خود در محل دفتر وی حاضر شده بود.
     وی در ادامه گفت: درگیری نخست با دعوای لفظی آغاز می شود و قاتل دو ضربه چاقو به این وکیل می زند.
     قربانی که متوجه ناراحتی شدید روحی موکلش می شود سعی می کند از دست وی فرار کرده و به میان جمعیت پناه می برد، اما قاتل که از قبل اسلحه ای را از شیراز خریده بود، در همان لحظه اسلحه را از زیر لباسش بیرون آورده و به سمت وی شلیک می کند.
     در این تیراندازی 6 تیر شلیک می شود که 4 گلوله آن به وکیل اصابت کرده و یک تیر نیز به یکی از رهگذران برخورد می کند.
     وی در ادامه گفت: قاتل مردی 61 ساله است که خانواده اش ساکن امریکا هستند و خودش به طور موقت در هتل پارس آبادان ساکن بوده است.
     وی پرونده ای تحت عنوان جعل داشته است که هنوز هم در شعبه دوم دادگستری آبادان در جریان است، دادستان عمومی و انقلاب آبادان که در جریان این ماجرا قرار داشت در مراسم تشییع جنازه این وکیل قول مساعد داد که رسیدگی به این پرونده در اسرع وقت صورت گیرد. هرچند سلامت قاتل باید از نظر روحی و روانی تحت بررسی قرار گیرد.
     وی در ادامه گفت: وکلای شهر آبادان تقاضا کرده اند که در صورت امکان با صلاحدید قوه قضائیه جلسات محاکمه این قاتل به صورت علنی برگزار شده و اجرای حکم وی در ملاعام صورت گیرد تا دیگران به خود اجازه ندهند که به حقوق وکلاآن هم در ملاعام تعرض کنند.
    
    امنیت وکلا
    منصور سعیدی رئیس هیات مدیره مرکز وکلاو مشاوران حقوقی قوه قضائیه در استان خوزستان نیز با ابراز تاسف از حادثه برای وکیل آبادانی گفت: این عمل غیرانسانی که در ملاعام صورت گرفته است باعث انزجار و جریحه دار شدن احساسات اهالی محل شده است.
     با این حادثه جا دارد درخصوص امنیت شغلی وکلاسخنی به میان آورد.
    تصوری که عامه مردم از حرفه وکالت دارند برای وکلاناآشنا نیست اما در این میان تنها مشکل وکلاعدم اطلاع صحیح از این حرفه نیست بلکه برداشت های نادرستی است که برخی افراد عامه از این شغل دارند.
     به همین دلیل در مواردی وکالت، شجاعت خاصی می طلبد اما وکیل در مقام دفاع از موکل یا دفاع از خود از چه تامینی برخوردار است. در اینجا لازم به ذکر است که لازمه شغل وکالت در هر زمینه ای مصونیت از تعرض و دور ماندن از مخاطرات است.
     لذا تامین امنیت و رفع هرگونه احتمالات که منجر به قتل و تعرض بالفعل و حقوق وکلااز جمله وظایف مشترک وکلاو قوه قضائیه و مرکز وکلااست.
     پدیده احقاق حق یک امر حقوقی و یک موضوع تخصصی است که در اینجا نقش و جایگاه وکیل و قاضی متبلور می شود.
     اهمیت نقش وکلادر اجرای عدالت تا به آنجاست که امروزه یکی از اصلی ترین اهداف اصالت در جوامع حق دفاع و داشتن وکیل و داشتن آزادی و استقلال وکیل در انجام وظایف حرفه ای است.
    وی در ادامه گفت: هرچند که در قانون وکالت و آئین نامه ها برخی از وظایف قانونی وکلامشخص شده است اما قوانین نانوشته ای وجود دارد که براساس اصول و اخلاق و رفتار حرفه ای رعایت آنها برعهده وکلامی باشد.
     شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور ما تاثیر بسزایی در تقبل مردم نسبت به فرهنگ وکالت می تواند داشته باشد لذا فرهنگسازی در این زمینه مستلزم تلاش مضاعفی از همه دستگاه های مرتبط با این موضوع است.
     وی در ادامه گفت: ضمن محکوم کردن این عمل مرکز وکلا، مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان خوزستان به نوبه خود همه تلاش خود را در راستای تحقق عدالت در این پرونده به کار خواهد بست.
     وی افزود: جا دارد از ریاست محترم دادگستری آبادان، دادستان شهرستان و بازپرس رسیدگی کننده به این پرونده تشکر کنم.

 روزنامه ایران، شماره 5133 به تاریخ 2/5/91، صفحه 24 (حوادث امروز)

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.