×

19 سال زندان قطعی برای اعضای خانواده یک پلیس

19 سال زندان قطعی برای اعضای خانواده یک پلیس

19 سال زندان قطعی برای اعضای خانواده یک پلیس

19-سال-زندان-قطعی-برای-اعضای-خانواده-یک-پلیس

مجتمع قضایی امور اقتصادی تهران صادر کرد :19 سال زندان قطعی برای اعضای خانواده یک پلیس


با شکایت بانک صادرات از این دو مرد به خاطر کلاهبرداری و اهمال منجر به تضییع حقوق دولت پرونده ای در دادسرای امور اقتصادی مطرح و سرانجام با صدور کیفرخواست پرونده به شعبه 1065 دادگاه عمومی جزایی ارجاع شد و رای به محکومیت دو کلاهبردار صادر شد.
     با اعتراض متهمان به رای، پرونده در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر تحت رسیدگی قرار گرفت که پس از تشکیل جلسات دادرسی و بررسی های لازم سرانجام رای به محکومیت این دو مرد صادر شد که اسماعیل بیات به خاطر اتهام کلاهبرداری از بانک صادرات به ارزش 15 میلیارد و 116 میلیون و 400 هزار ریال جهت واردات چای از کشور سریلانکا به میزان 503550 کیلوگرم به تحمل دو سال زندان و پرداخت میزان پول کلاهبرداری شده به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت به علاوه رد پانزده میلیارد و یکصد و شانزده میلیون و چهارصد هزار ریال درحق بانک صادرات ایران محکوم شد.
     مصطفی میراحمدی نیز به اتهام اهمال منجر به تضییع حقوق دولت به پرداخت جزای نقدی به میزان ده میلیون ریال بدل از شلاق محکوم شد. این رای با توجه به قطعیت در اجرای مقررات تبصره 3 ماده 188 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب سال 1378 به اطلاع عموم می رسد.
     محکومیت اعضای خانواده یک پلیس با اعلام شکایت شرکت برق منطقه ای تهران و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پرونده ای به اتهام مشارکت در کلاهبرداری و جعل در دستور کار مجتمع قضایی امور اقتصادی قرار گرفت.
     پس از صدور کیفرخواست از دادسرای امور اقتصادی و رسیدگی در شعبه 1191 دادگاه عمومی جزایی، سرانجام این پرونده در شعبه 70 دادگاه تجدیدنظر استان تهران منتهی به صدور رای قطعی شد. براساس دادنامه صادره حامد امن زاده از پرسنل پلیس به اتهام مشارکت در جعل و مشارکت در کلاهبرداری مجموعاً به تحمل 12 سال حبس تعزیری و سه سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت 20 میلیارد و هشتاد و چهار میلیون ریال به عنوان جزای نقدی درحق صندوق دولت و رد 20 میلیارد و هشتاد و چهار میلیون ریال درحق شرکت برق منطقه ای تهران محکوم شد.
    جلیل امن زاده پدر این مامور پلیس نیز به اتهام مشارکت در جعل و مشارکت در کلاهبرداری جمعاً به تحمل 5 سال حبس تعزیری و پرداخت 20 میلیارد و هشتاد و چهار میلیون ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
     بتول شوقی مامور پلیس نیز به اتهام معاونت در کلاهبرداری و مشارکت در جعل به تحمل یک سال و 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
    
     محکومیت 7 قاچاقچی
    شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران هفت مجرم را به خاطر مباشرت و مشارکت در قاچاق کالامجموعاً به پرداخت یک هزار و سیصد و بیست و سه میلیارد و هشتصد و سی و هشت میلیون و یکصد و هشتاد و سه هزار و هجده ریال رد بهای مال از بین رفته و جزای نقدی محکوم کرد.
     با گزارش وزارت اطلاعات و شکایت اداره کل گمرک فرودگاه مهرآباد، پرونده ای در دادسرای امور اقتصادی تشکیل و سرانجام منتهی به صدور کیفرخواست شد. در این کیفرخواست شعبه 38 دادگاه انقلاب اسلامی نیز با صدور رای متهمین را به رد مال، جزای نقدی و حبس محکوم کرد. با اعتراض متهمان به رای، شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر پس از رسیدگی رای قطعی و نهایی را علیه متهمان موصوف به شرح زیر صادر کرد که در آن علیرضا فرج تبریزی به اتهام مباشرت و مشارکت در قاچاق کالاعلاوه بر رد بهای مال از بین رفته به میزان یکصد و دو میلیارد و دویست و چهل و هشت میلیون و هفتصد و هفتاد و شش هزار و پانصد و شصت و هشت ریال، به پرداخت جزای نقدی به میزان دویست و چهار میلیارد و چهارصد و نود و هفت میلیون و پانصد و پنجاه و سه هزار و یکصد و سی و شش ریال درحق صندوق دولت محکوم شد. از کل مبلغ جزای نقدی برای محکوم علیه ردیف اول هفتاد و سه میلیارد و نهصد و نود و دو میلیون و ششصد و سی و هشت هزار و یکصد و بیست و هشت ریال را متضامناً با ردیف دوم باید پرداخت کند.
     مهدی فضل خدا نیز به اتهام مشارکت و مباشرت در قاچاق کالاعلاوه بر ضبط 942 دستگاه نوت بوک و 5 دستگاه سرور به نفع دولت به رد بهای مال از بین رفته به میزان یکصد و بیست میلیارد و چهارصد و دو میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار و دویست و نود و پنج ریال و پرداخت جزای نقدی به ارزش دویست و پنجاه و پنج میلیارد و شانزده میلیون و نهصد ونود و یک هزار و هفتصد و نود ریال درحق صندوق دولت محکوم شد.
     سومین قاچاقچی مرتضی شعبانی بود که به اتهام مباشرت و مشارکت در قاچاق کالاعلاوه بر رد بهای مال از بین رفته به میزان یکصد و پنجاه و یک میلیارد و یکصد و چهل میلیون و هشتصد و چهل و دو هزار و هشتصد و پنجاه ریال به پرداخت جزای نقدی سیصد و دو میلیارد و دویست و هشتاد و یک میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار و هفتصد ریال در حق صندوق دولت محکوم شد که از کل مبلغ جزای نقدی متهم ردیف سوم چهل و چهار میلیارد و هشتصد و نه میلیون و دویست و هفتاد و یک هزار و ششصد و بیست ریال به نحو تضامنی با ردیف چهارم پرداخت شد.
     رضا شعبانی نیز به اتهام مشارکت و مباشرت در قاچاق کالاعلاوه بر رد بهای مال از بین رفته به میزان بیست و نه میلیارد و ششصد و بیست و نه میلیون و هفتاد هزار و سیصد و سی و سه ریال به پرداخت جزای نقدی به میزان پنجاه و نه میلیارد و دویست و پنجاه و هشت میلیون و یکصد و چهل هزار و ششصد و شصت و شش ریال محکوم شد.سید سعید مولوی فر پنجمین متهمی است که به خاطر مشارکت و مباشرت در قاچاق کالاعلاوه بر رد بهای مال از دست رفته به میزان سی میلیارد و یکصد و بیست میلیون و هفتصد و نود هزار و پانصد و شصت ریال به پرداخت جزای نقدی به ارزش 66 میلیارد و دویست و چهل و یک میلیون و پانصد و هشتاد و یک هزار و یکصد و بیست ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.
     و آخرین قاچاقچیان سید مهدی حسینی شیوایی و علی قنبری به اتهام معاونت در قاچاق کالاهر کدام به تحمل نود و یک روز حبس تعزیری محکوم شدند.

 روزنامه ایران، شماره 5133 به تاریخ 2/5/91، صفحه 22 (شوک امروز)

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.