×

دیوان عدالت اداری چه مصوباتی را ابطال می کند؟

دیوان عدالت اداری چه مصوباتی را ابطال می کند؟

رئیس دیوان عدالت اداری گفت پروانه‌ای که برای شهرک زیتون صادر شده، منطبق با موازین قانونی نبوده است

دیوان-عدالت-اداری-چه-مصوباتی-را-ابطال-می-کند؟

رئیس دیوان عدالت اداری ( مقالات مرتبط با دیوان عدالت اداری - سوالات مرتبط با دیوان عدالت اداری ) گفت: پروانه‌ای که برای شهرک زیتون صادر شده، منطبق با موازین قانونی نبوده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه همایش "دفاع از حق؛ از جبهه تا محکمه" درباره مصوباتی که دیوان عدالت اداری  ابطال می‌کند، گفت: دیوان عدالت اداری ماهانه 10 هزار پرونده را بررسی می‌کند. یک سری دستورالعمل‌هایی که در هیات دولت مصوب می‌شود و نیز مصوبات شورای اسلامی برخی شهرها از جمله مصوباتی است که دیوان عدالت اداری آن را ابطال می‌کند و از نظر قانونی مصوبه‌ای که باطل می‌شود دستگاه‌های ذیربط نباید دوباره آن را تصویب کنند در این صورت ما مکلف به ابطال آن هستیم.

وی گفت: در 6 ماهه گذشته سال جاری همانند سال گذشته در برخی ماه‌ها شاهد کاهش و در برخی ماه‌های دیگر شاهد افزایش ابطال برخی دستورالعمل‌ها و مصوبات بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما مصوبه‌ای را که مربوط به دادن حق فنی به داروخانه‌ها بود را ابطال کردیم، ولی وزیر بهداشت دوباره آن بخشنامه را صادر کردند و در این موضوع حق فنی داروخانه‌ها را تجویز کرده‌ است که ما از وزیر بهداشت دعوت کردیم تا جلسه‌ای در این زمینه داشته باشیم و موضوع را حل کنیم.

وی درباره برخی از تجمعات در مقابل شهرک زیتون نیز گفت: پروانه‌ای که برای این شهرک صادر شده منطبق با موازین قانونی نبوده است و ما از شهرداری خواسته‌ایم تا موضوع را حل و فصل کند زیرا این پرونده فقط با شکایت حل نمی‌شود.

منتظری افزود: مشابه پرونده شهرک زیتون نیز در خارج از محدوده تهران را داشته‌ایم که باید آن را حل و فصل کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری درباره فردی که تعبیر نامناسبی از دفاع مقدس کرده است، گفت: این فرد هنرمندی بوده که در آمریکا فعالیت داشته است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.