×

اذعان آمریکا به پیشرفت‌های موشکی ایران

اذعان آمریکا به پیشرفت‌های موشکی ایران

اذعان آمریکا به پیشرفت‌های موشکی ایران

اذعان-آمریکا-به-پیشرفت‌های-موشکی-ایران

 

روزنامه «ورلد تریبیون» به نقل از گزارش تازه جامعه اطلاعاتی آمریکا خبر داد

اذعان آمریکا به پیشرفت‌های موشکی ایران

 
جامعه اطلاعاتی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از قدرت نیروی نظامی ایران نوشت: تهران توانسته است تولید موشک‌های پیشرفته ضد ناو خود را در طول چند سال گذشته ارتقا دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون در گزارشی اختصاصی به نقل از مقامات جامعه اطلاعاتی آمریکا نوشت که ایران با کمک چین در حال توسعه و تولید موشک‌های پیشرفته ضد ناو است.
 
بر اساس این خبر، جامعه اطلاعاتی آمریکا در قالب گزارشی تحت عنوان «قدرت ارتش ایران»، این طور اعلام کرده‌اند که نیروی دریایی ایران ذخیره موشکی خود را در طول چند سال گذشته گسترش داده است؛ بر اساس اعلام این مقامات آمریکایی، برد و دقت موشک‌های ایران به ویژه تسلیحات ضد ناو این کشور در حال افزایش است. در ادامه این گزارش سالانه آمده است که موشک‌های بالستیک کوتاه برد تهران قابلیت بسیار موثری در هدف‌گیری نیروهای شریک آمریکا در منطقه دارد؛ بر اساس این گزارش،‌ ایران همچنان به ارتقای قابلیت مقاومت این سیستم‌های موشکی در برابر دفاع‌های موشکی دشمن ادامه می‌دهد. در ادامه این گزارش ضمن اشاره به شباهت‌های میان برنامه‌های ضد ناو ایران و چین نوشته شده است که چین نیز نقش مهمی در افزایش ذخیره موشک‌های ضد ناو ایران ایفا کرده است. اذعان جامعه اطلاعاتی آمریکا به افزایش انبار موشک‌های ضد ناو ایران در شرایطی گزارش می‌شود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اخیرا در جدیدترین گزارش خود از قابلیت‌های موشکی و نظامی ایران، اعلام کرده است که ایران دقت و قدرت تخریبی موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است که این امر می‌تواند زنگ خطری برای حامیان جنگ با ایران باشد.
 
بر اساس این گزارش که توسط لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا نیز به امضا رسیده است، ایران قدرت مرگبار و اثربخشی سیستم های موجود خود را از طریق ارتقای دقت و افزایش قدرت تخریبی موشک ها که جدیدا صورت گرفته است و در مقایسه با یک کلاهک با سوخت جامد قدرت ویرانگری در یک منطقه گسترده را افزایش می‌دهد، تقویت کرده است. در ادامه گزارش پنتاگون آمده است: زمانی که بحث دفاع از خاک ایران مطرح می‌شود، این کشور نیروی شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد؛ ایران به توسعه موشک‌های بالستیک خود با بردی که قابلیت رسیدن به دشمن‌های منطقه‌ای مانند اسرائیل و کشورهای شرق اروپا را دارد و از جمله موشک شهاب 3 با برد افزایش یافته و موشک‌های بالستیکی که برد متوسط آنها 2 هزار کیلومتر است، ادامه می‌دهد.
 
تحلیلگران واشنگتن پست: آمریکا شدیدا نگران است
در همین حال، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی با استناد به نظر تحلیلگران آمریکایی و منطقه تاکید کرد: ایران به سرعت در حال افزایش دادن توانمندی خود در راستای هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی در خلیج فارس است. به گزارش خبرگزاری مهر، در این گزارش به موشک‌های جدید تولید شده از سوی ایران و قایق‌های سریع تهاجمی اشاره شده که موجبات نگرانی شدید آمریکا را به وجود آورده‌اند. این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از برخی تحلیلگران منطقه اعلام کرد: اسرائیل تاکنون تصمیم حمله به ایران را نگرفته است اما خطر وقوع این حمله با کاهش امید به حل دیپلماتیک موضوع هسته‌‌ای ایران، افزایش یافته است. «دیوید ماکوفسکی» تحلیلگر آمریکایی نیز با اشاره به گفت‌وگوهای خود با مقامات بلندپایه اسرائیلی اعلام کرد: ارزیابی من درباره احتمال حمله اسرائیل به ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 50 درصد است.
 
اتهام به یک شهروند ایرانی - آمریکایی
خبرگزاری رویترز مدعی شد که یک شهروند آمریکایی ایرانی تبار در دادگاهی درشیکاگو اتهام تلاش برای صادرات غیر قانونی قطعات موشک به ایران را پذیرفته است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، این شهروند آمریکایی- ایرانی در دادگاهی در شیکاگو روز پنج‌شنبه اتهام تلاش برای صادرات غیر قانونی قطعات موشک به ایران را پذیرفت. براساس این گزارش، حکم دادگاه برای آندرو تلمی، 40 ساله و ساکن کالیفرنیا، احتمالا تا حداکثر 20 سال زندان و 250 هزار دلار جریمه خواهد بود. براساس این گزارش، آندرو تلمی و داوود بنی عامری، 39 ساله ساکن کالیفرنیا، در سال 2009 تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. این درحالی است که داوود بنی عامری سال گذشته تحت فشار آمریکا اتهام تلاش برای صادرات فن‌آوری و کالاهای دفاعی بدون مجوز دولت را پذیرفت و دادگاه وی را به چهار سال حبس محکوم کرد. 
 
تحریم‌های آمریکا هرگونه معامله و همکاری شهروندان و نهادهای مالی و بانکی این کشور با ایران را ممنوع کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، در ماه اوت سال 2009 داوود بنی عامری با آندرو تلمی تماس گرفته و خواستار کمک برای خرید و صادرات 10 آداپتور برای سیستم‌های موشک هدایت شونده ضد تانک به ایران شده بود. این قطعات قرار بود از طریق امارات به ایران صادر شود. طبق این گزارش آندرو تلمی نیز در خواست را پذیرفته و برای خرید این قطعات با یک شرکت در ایالت ایلینویز تماس گرفته و وارد مذاکره شده است. دفتر دادستانی کل آمریکا ادعا کرده است که آندرو تلمی می‌دانسته است که صادرات این آداپتورها نیاز به اخذ مجوز دولت ایالات متحده دارد و مجوزی نیز اخذ نکرده است. براساس این گزارش، این پرونده به ادعای آمریکایی‌ها متهم سومی هم به نام مجید موسوی، شهروند ایرانی دارد که هم اکنون فراری است. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.