×

آمار خطرناک و هشدار دهنده از علت طلاق در کشور

آمار خطرناک و هشدار دهنده از علت طلاق در کشور

آمار خطرناک و هشدار دهنده از علت طلاق در کشور

آمار-خطرناک-و-هشدار-دهنده-از-علت-طلاق-در-کشور

البته برخی افراط‌ و تفریط‌ها در مسائل فرهنگی و اجتماعی و قبح عرفی پرداختن و بررسی برخی مسائل زناشویی و عدم آموزش زوجین در باب مسائل عمیق خانوادگی، سبب بروز بسیاری از اختلاف‌ها و همچنین تنوع طلبی و افسارگسیختگی برخی آقایان و ناهنجاری‌های خانوادگی و متأسفانه، پدیده بسیار زشت خیانت همسران در زندگی مشترک می‌شود که اقدام جدی نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور در این باب بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، یک کارشناس مسائل اجتماعی که ریاست یک مؤسسه مشاوره خانواده را بر عهده دارد، با اشاره به رشد آمار طلاق در کشور گفت: متأسفانه در سالیان اخیر، با بیشتر شدن مشکلات اقتصادی و اجتماعی، پدیده طلاق در کشور رشد فزاینده‌ای داشته و این هشداری برای جامعه ایرانیان است.

این کارشناس افزود: با بررسی مراجعان به این نهاد مشاوره‌ای و بررسی مشکلات ایشان، مشخص می‌شود که علت اصلی بروز طلاق و ناهنجاری‌های خانوادگی در وهله نخست، اقتصادی و در مراحل بعدی اجتماعی و جنسی است.

وی گفت: متأسفانه، مشکلات بسیار اقتصادی که پیش روی خانواده‌ها قرار گرفته، موجب کارهای چند شغلی مرد خانواده و دوری از محیط زندگی می‌شود که خستگی و فشار کاری، عملا در ساعت آزاد نیز حوصله و زمانی برای رسیدگی به امورات خانواده باقی نگذاشته و ناهنجاری‌ها و مشکلات اخلاقی در جامعه را ناشی می‌شود.

این کارشناس ادامه داد: از سوی دیگر، گسترش مسائل اخلاقی و ناهنجاری دیگر در جامعه نیز اعضای خانواده را به مسائل دیگر و مشکلات اخلاقی می‌کشاند و حضور نداشتن فیزیکی و معنوی پدر خانواده این امر را تشدید می‌کند که این زنگ خطری برای جامعه است.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: یکی از علل مهم طلاق در جامعه ما، برخی ملاحظات و کوتاهی‌های دستگاه‌های مسئول و همچنین قبح عرفی پرداختن به این موضوع، مسائل جنسی و نیازها و تمایلات زوجین است.

وی با انتقاد از آموزش ندادن مسائل زناشویی به زوجین پیش از ازدواج و عبور بی‌تفاوت زوجین از این امر مهم و مراجعه و مشورت نکردن با مشاوران خانواده افزود: هرچند در ظاهر، علت بسیاری از طلاق‌های انجام گرفته، عدم تفاهم، مسائل اقتصادی و مشکلات خانوادگی است، اما با کنکاش و بررسی دقیق در مسائل اجتماعی، عمدتا مسائل زناشویی یک پایه مهم و تأثیرگذار در بروز مشکلات خانوادگی است که به دلیل عدم تأمین زوجین در این مسائل و عدم توان ابراز و بیان این مشکل به همسر، طغیان این مشکل با بهانه‌های دیگر از جمله عدم تفاهم و... نمود پیدا کرده و به بهانه‌های کوچک و خنده‌دار، زندگی زوجین به طلاق و طلاق‌کشی کشانده می‌شود.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: البته برخی افراط‌ و تفریط‌ها در مسائل فرهنگی و اجتماعی و قبح عرفی پرداختن و بررسی برخی مسائل زناشویی و عدم آموزش زوجین در باب مسائل عمیق خانوادگی، سبب بروز بسیاری از اختلاف‌ها و همچنین تنوع طلبی و افسارگسیختگی برخی آقایان و ناهنجاری‌های خانوادگی و متأسفانه، پدیده بسیار زشت خیانت همسران در زندگی مشترک می‌شود که اقدام جدی نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور در این باب بسیار مهم و ضروری است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.