×

مصونیت قضات از نفوذ صاحبان قدرت و ثروت-اصل استقلال قضایی به نفع قضات است

مصونیت قضات از نفوذ صاحبان قدرت و ثروت-اصل استقلال قضایی به نفع قضات است

یک حقوقدان گفت ارتقاء اصل استقلال قضایی موجب می‌شود، قضات در صدور حکم تحت تاثیر حواشی قرار نگیرند و به دور از نفوذ صاحبان قدرت و ثروت عمل کنند

مصونیت-قضات-از-نفوذ-صاحبان-قدرت-و-ثروت-اصل-استقلال-قضایی-به-نفع-قضات-است وکیل 

یک حقوقدان گفت: ارتقاء اصل استقلال قضایی موجب می‌شود، قضات در صدور حکم تحت تاثیر حواشی قرار نگیرند و به دور از نفوذ صاحبان قدرت و ثروت عمل کنند.

"محمدرضا عقیقی" با اشاره به اهمیت استقلال قضایی در قوه قضائیه اظهار داشت: رعایت احترام و استقلال قاضی یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضاست و باید به نحوی در این زمینه موضع‌گیری و سیاست‌گذاری شود که این اصل خدشه‌دار نشود.  

استقلال قضایی و نقش آن در اجرای صحیح عدالت - استقلال قاضی در آیین دادرسی 

وی با بیان اینکه استقلال قضایی دستگاه قضا را از اعمال نفوذ مصون می‌دارد تصریح کرد: این اصل موجب می‌شود تا علاوه بر اینکه عدالت تحقق یابد، قضات در صدور حکم تحت تاثیر عوامل فشار قرار نگیرند و به دور از هرگونه حاشیه و نفوذ از سوی صاحبان قدرت و ثروت عمل کنند.

عقیقی افزود: تامین حرمت و استقلال قضات مهمتراز تامین هزینه‌های مادی آنان است و این به این معنا است که هیچ مقامی نتواند در هنگام صدور رای در کار قاضی دخالت کند.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: طبق قانون، دارندگان پایه‌های قضایی را نمی‌توان بدون اجازه دادگاه عالی انتظامی قضات تحت تعقیب کیفری قرار داد و این در حالی است که قوه قضاییه با هر گونه تخلف از ناحیه قضات برخورد می‌کند. 

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.